Siivotaanko vuokra-asunnot aina myös vuokranantajan (ja oikean siivoojan) toimesta
ennen uuden asukkaan tuloa? Vai luotetaanko siihen, että edellinen asukas on siivonnut riittävästi? Tarkoitan vuokrataloja, joissa kaikki asunnot on vuokralla, en yksityisiä vuokranantajia, jotka voi varmaan tehdä mitä milloinkin.
Kommentit (26)
Mä otan aina siivousfirman tekemään täydellisen siuvouksen ja pidätän siivouksen hinnan vuokratakuusta. T.: Vuokraisäntä
Meillä kävi hyvä tuuri. Edellinen tässä asunnossa ollut perhe oli asunut tässä yli 20vuotta. Perheen rouva oli vaatinut että kaikki seinät maalataan, muovimatto uusitaan ja jääkaappi vaihdetaan ennen uutta asukasta! Kävin katsomassa asuntoa ennen muuttoa ja hän lupasi soittaa huoltoyhtiöön. Perhe oli elänyt siististi mutta tottakai asunnossa oli elämisen jälkiä (seiniin porailtu yms.).
Näistä toimenpiteistä ei tullut lisäkuluja meille asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan aina siivousfirman tekemään täydellisen siuvouksen ja pidätän siivouksen hinnan vuokratakuusta. T.: Vuokraisäntä
Ei vuokratakuuta saa tuohon käyttää, jos asunto on jo siivottu vuokralaisen toimesta.
Tällä lähtee hellävaraisesti kaikki lika liedestä ja muualta:
http://www.clasohlson.com/fi/Nailonlankaharja-Bosch/Pr409209000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vuokratakuuta saa tuohon käyttää, jos asunto on jo siivottu vuokralaisen toimesta.
Mutta kuten tästä ketjusta käy ilmi, eihän se koskaan ole.
No, ei todellakaan. Siivouksen tasossa on eroa. Olen itse muuttanut pari kertaa siivoamatta asuntoon, kun jokainen nurkka oli niin puhdas ja pesuaine tuoksui. Ei roskan roskaa, rasvatahraa yms. löytynyt mistään. Sitten toinen ääripää on nää, jotka ei viitsi edes murenia pyyhkiä hyllyiltä.
Jotkut vuokranantajat siivoaa itse. Mun vanhemmilla on muutama vuokra-asunto ja äiti on siellä muutamia kertoja riehunut pesuaineiden kanssa (eikä muuten pidättänyt takuuvuokraa) parantamassa vuokramarkkinoilla arvoa. Ikävintä on kissanpissa, jota voi liuotella pois aikansa ja tuulettaa, mutta ikkunoiden sulkeuduttua se puskee taas päivässä lävi. Järkyttävä haju. Ei kuulemma enää ikinä yhtään kissaa vuokra-asuntoihin, koirat ei haise puoliksikaan niin hirveiltä. Paras oli silti, kun piheyttää siivosivat itsemurha-asunnonkin. Siis takuuvuokraa ei ollut (aikaa pian 30 vuotta) ja tyyppi oli ollut kuolleena parisen kuukautta kiikkumassa. Kaikenlaisia nesteitä oli imeytynyt lattiaan yms. No, vanhemmat otti maskit naamaan ja siivosivat itse kuultuaan, että siivouspalvelu olisi laskuttanut jotain ihan järkyttävää siitä duunista. Ei se kuulemma niin paha ollut, kun eka saivat ikkunat auki ja revittyä lattian irti siitä huoneesta, jossa oli ollut roikkumassa.