Vierailija

Eskari-ikäinen lapsi on alkanut lisääntyvissä määrin ravata vessassa, diabetes ja vt-tulehdus on jo tutkittu ja poissuljettu. Pyllyä ei kuulemma kutita, mutta pissahätä on jatkuva erityisesti iltaisin ja öisinkin lapsi herää vessaan kerran-pari (tätä ei ole tapahtunut sitten vauvaiän).
Olen pitänyt vaivaa ns. toiminnallisena, mutta pitäisikö meidän syödä varalta Pyrvin-kuuri?

Kommentit (7)

Vierailija

Kylmä ilma, virtsatieinfektio, hiiva, atooppinen ihottuma tms. Mun tytöllä alkoi 3-vuotiaana, alkoi syksyllä ja loppui keväällä. Varsinaista syytä ei löydetty mutta lääkäri sanoi että voi olla hiiva, voi olla atopia tai ihan vain kylmä ilma. Ceridal suihke auttoi pahimpiin oireisiin. Kuulema tytöt ja naiset reagoivat herkemmin ilmoihin. Mutta pojilla ja miehillä voi myös oireilla. Mutta voi olla myös kihomatoja. Meillä ei ollut. Jos sua epäilyttää, syökää pyrvin-kuuri ja siivoa kämppä huolella ja pese lelut ym.

Vierailija

Meillä pojalla oli joskus 5-vuotiaana semmoinen että kävi usein pissalla esim jos pelasi jotain. Liittyiköhän jännitykseen tai jotain. Meni kyllä sitten itsekseen ohi.

Jos ei muuta oiretta niin en nyt panikoisi ja syöttäisi varuiks jotain lääkkeitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos lapsesi on poika, niin tuo on ohimenevä, hormonaaliseen kehitykseen kuuluva vaihe. Lapsi tuntuu lirkkivän vartin välein kun tuo vaihe on päällä. Siihen auttaa aika ja se, että asiaan ei kiinnitä huomiota. Kun varautuu niin, että lapsi pääsee pissalle aina kun pissattaa, myös esimerkiksi kauppareissujen yhteydessä, niin asiasta ei tule lapselle stressi aihetta, koska tuossa vaiheessa pidätyskyky on vielä normaaliakin heikompi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi on poika, niin tuo on ohimenevä, hormonaaliseen kehitykseen kuuluva vaihe. Lapsi tuntuu lirkkivän vartin välein kun tuo vaihe on päällä. Siihen auttaa aika ja se, että asiaan ei kiinnitä huomiota. Kun varautuu niin, että lapsi pääsee pissalle aina kun pissattaa, myös esimerkiksi kauppareissujen yhteydessä, niin asiasta ei tule lapselle stressi aihetta, koska tuossa vaiheessa pidätyskyky on vielä normaaliakin heikompi.

On itse asiassa tyttö kyseessä, mutta samaa vaivaa voi toki olla heilläkin ja minulla itselläni on ns. yliaktiivinen rakko.

Pyrviniä ei kai ihan vaan varalta kannata syödä?

- ap

Vierailija

Juo paljon?
Meillä oli juuri eskari-iässä pojalla sama. Aina kun piti lähteä jonnekin, tuli pissahätä. Eskarissakin huomasivat.
Yötä vasten juomista vähennettiin kun tuli vähän yökastelua.
Ei kuitenkaan tutkittu kun kipuja ei ollut ja ohi meni itsestään.

Vierailija

Kutiseeko pimpin puolelta? Meillä tytöllä kutisi öisin sieltä, mutta ei pepun puolelta ollenkaan. Vti testattiin, ei ollut sitä. Kutinat loppuivat kun syötiin matokuurit.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat