Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mieheni palasi eilen ulkomailta perheensä luota joulunvietosta ja tänään hän onkin jo töissä. Minä olen vapaalla koko viikon ja joulu meni omien sukulaisteni luona. Mies sitten päätti ilmoittaa matkustavansa kaverinsa luokse uudenvuodenpäivänä ja viettävänsä loppuviikon siellä. Sanoin olevani loukkaantunut, sillä minulle uudenvuodenpäivä on juhlapäivä ja viettäisin sitä mieluiten rakkaani kanssa. Mies ei ymmärtänyt. Minun olisi kuulemma pitänyt jo ajat sitten kertoa, että minulla on jotain "spesiaalisuunnitelmia" uudeksi vuodeksi. Itkettää.

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sinänsä uudenvuodenpäivä ei minulle ole mikään erityisen spesiaali juhla, mutta koska olette olleet noin pitkään erossa ja joulunkin viettäneet erillään, ihmettelen, että mies ei silti halua välillä viettää aikaa myös sinun kanssasi. Asutteko yhdessä? Onko kyse avo/avioliitosta vai seurustelusta? Miten paljon yleensä vietätte aikaa yhdessä? Omissa suhteissani on pääsääntöisesti juhlapyhät, myös joulut oltu yhdessä, vaikka ei olisi yhdessäkään asuttu, jos puhutaan kuitenkin virallisesta, vakavasta seurustelusta. Jos olette tavanneet tänä syksynä ja tapailleet pari kuukautta, en näe tässä ongelmaa. Kertoo silloin enemmän siitä, miten vakavasti mies sutheeseen suhtautuu.

Vierailija

Tarkoitatko uudenvuodenaattoa vai todella tuota uudenvuodenpäivää? Jälkimmäinen kuullostaa vähän oudolta... aaton vielä ymmärtäisin.

Eipä taida mies olla hirveän sitoutunut suhteeseenne...

Vierailija

Ei ollenkaan, sehän on vain uudenvuodenaatosta toipumispäivä, useimmiten nukun koko päivän. Mies on silloin kotonaan, niinkuin koko joululoman.

Vierailija

Yhdessä on asuttu jo viisi vuotta ja kolmekymppisiä olemme. Yleensä vietetään paljon aikaa yhdessä. Nyt tuntuu siltä, että miestä ei kiinnostaisi. Ero tulossa? Ap

Vierailija

Olisin loukkaantunut, jos mies lähtisi uudenvuodenaattona muualle. Sehän on se varsinainen juhlapäivä, jolloin raketit ja shampanjapullot paukkuu. Uudenvuodenpäivä ei ole minulle niin tärkeä. Mutta ehkä se on teille jokin henkilökohtainen päivä, onhan se 1.1. Kihlajaispäivä tms?

Vierailija

Tarkoitin uudenvuodenpäivää. Aatto vietetään ystäväporukassa (periaatteessa yhdessä), kuten olemme aina viettäneet. Uudenvuodenpäivänä olen tykännyt rentoutua, katsoa leffoja, käydä kävelyllä jne. Ylipäänsä on joskus kiva edes kuvitella, että meillä olisi oma "perhe", vaikkei lapsia ole ainakaan vielä pystytty saamaan. Ap

Vierailija

Oletko kertonut miehelle, että päivä on sinulle spesiaali ja haluaisit viettää sen hänen kanssaan? Minunkin miesystävälläni oli suunnitelmia uudelle vuodelle (ensimmäinen kerta kun voimme viettää sen yhdessä), mutta sain kerrottua hänelle kuinka tärkeää minulle olisi saada olla hänen kanssaan, ja hän tuli vastaan ja vietämme nyt uuden vuoden yhdessä. Ei ollut helppoa pyytää häntä kuulemaan tarvettani, kun ensinnäkin itse aloin epäillä että olenko ihan lapsellinen kun laitan niin paljon painoa yhdelle juhlapyhälle ja toiseksi kun pelkäsin että hän pitää silti kiinni suunnitelmastaan ja sitten tunnen itseni entistäkin loukkaantuneemmaksi.

Vierailija

Olen miehen kanssa jolle on itsestäänselvyys että olemme kahden, ellei toisin sovita. Eikä edes niin että toinen meistä päättää olevan muualla ja ilmoittaa sen toiselle.

Ollaan oltu yhdessä pian 20 vuotta ja ollaan alle 4-kymppisiä.

Vierailija

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Tärkeämpää on viettää joulu yhdessä, mikä tahansa muu vuotuisjuhla on se ja sama. Täällä kotonahan me kuitenkin vain kykitään ja yritetään kauheassa paukkeessa saada kaksivuotiasta nukahtamaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat