Nainen kertoo: halusin seksiä heti synnytyksen jälkeen.
http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015122820882036_iq.shtml
Kaksi viikkoa ei ole heti. Minä halusin seksiä seuraavana päivänä synnytyksestä. Mitäs ihmeellistä siinä on? Mies ei tosin lämmennyt kun vasta neljän kuukauden päästä.
Miehen mukaan ja omastakin mielestä mun alapää on ihan yhtä tiukka kuin ennenkin. Mulle tehtiin eppari. Tuntuu, että mulla on oikeastaan aika hyvät lantionpohja lihakset vaikka en oo ikinä säännöllisesti treenannut.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mikä kisa se on kuka haluaa synnytyksen jälkeen nopeiten seksiä? Maailma mennyt sairaaksi kun ei muusta puhuta kun seksistä. Ja ei en ole katkera vanha piika.
N18
Onko nimesi Anni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kisa se on kuka haluaa synnytyksen jälkeen nopeiten seksiä? Maailma mennyt sairaaksi kun ei muusta puhuta kun seksistä. Ja ei en ole katkera vanha piika.
N18Onko nimesi Anni?
Ei ole.
N18
Tämä aihe on täysi tabu edelleen eikä tästä saisi puhua näköjään yhtään. Koen yhä syyllisyyttä siitä että ihan suoraan sanottuna runkkasin jo osastolla suihkussa. Kotiuduttua sai mies kyytiä. Ehkä jotkut hormonit teki himokkaaksi? En koe olevani sen huonompi äiti tai ihminen kuin sellainen joka päätti siveellisesti pidättäytyä kuukausitolkulla. Tästä aiheesta pitäisi puhua jo nimenomaan naisen näkökulmasta.
T. Äiti viidelle, loistava seksielämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N18No ei kun mietin vaan, että oonko muka joku poikkeustapaus.
Jaa no ehkä sitten olet poikkeus. Itse en ole synnyttänyt vielä, mutta voisin kuvitella että synnytyksen jälkeen on mielessä on se juuri syntynyt lapsi eikä SEKSI.
N18
No no tyttö hyvä, onnko pipo liian kireällä päässä? Nyt on jo lasten nukkumaanmenoaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no ehkä sitten olet poikkeus. Itse en ole synnyttänyt vielä, mutta voisin kuvitella että synnytyksen jälkeen on mielessä on se juuri syntynyt lapsi eikä SEKSI.
N18
Tuskin se nyt ensimmäisenä mielessä on :)
Mulla oli se mielessä, kun levättiin sairaalasängyssä lusikassa miehen kanssa ja vauva nukkui siinä omassa sänkyvaunussaan. Mikä siinä muka on niin kauheaa ja ihmeellistä? Tekeekö se musta jotenkin huonon äidin? Tolla tytöllä nyt on jo jotain ongelmia.
Kyllä itsellänikin ajatus seksistä alkoi itää päässä melko pian synnytyksen jälkeen. Raskaus oli ollut vaikea ja seksin harrastaminen lähes tulkoon mahdotonta ja halut ne on minullakin. En kyllä koe, että ajatukset seksistä olisivat millään tavoin olleet pois vauvalta. Siinä ne menivät missä mietinnät ruuasta, vaatteista yms.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Sain aivan pienen repeämän eikä alapää ollut edes kipeä, mutta niissä jälkivuodoissa, maidonnousuissa ja jälkisupistuksissa, sekä ainaisessa maidon hajussa ja univeloissa ei todellakaan tehnyt mieli. Viisi viikkoa synnytyksestä oli eka kerta.
Mä oon sen verran onnekas, että vauva on nukkunut alusta asti hyvin yöllä ja on saanut sit itsekin joka yö unta ihan tarpeeksi. Mutta meillä eka kerta oli vasta neljä kuukautta synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N18Niin joo, kun lapsen saannin jälkeenhän naiseus loppuu ja äitiys alkaa... Ei siinä sovi mitään biologisia halujaan toteuttaa, ei!
Nainenko ei voi olla ilman seksiä?? Olenko vain äiti enkä enää nainen jos hoidan vastasyntynyttä lastani enkä paneskele samana tai heti seuraavana päivänä synnytyksestä. Taidan olla nykyään äiti kun en ole seksiä viikkoon harrastanut.
N18
Tunteisiin. Otatko nyt hiukan liian vakavasti? Sano vaan mikä sua oikeasti vituttaa ja sano samalla myös miksi en saisi haluta seksiä vaikka olen vauvan äiti?
Vierailija kirjoitti:
Samat ajatukset kuin N18:lla. Ai täällä saa palkinnon se, joka on halunnut SEKSIÄ NOPEIMMIN SYNNYTYKSEN JÄLKEEN? :LOL: !
Keneltä kuvittelette sen palkinnon saavanne? Uskotteko miehenne olevan maailman tyytyväisin vai paras vaimo -palkintoako havittelette?
Mitä sillä on väliä milloin kukakin on seksinsä aloittanut? Jokainen tietää, että synnytys saa aikaan joillain pahempaa tuhoa kuin toisilla. Se on jokaiselle muutenkin erilainen kokemus. Joku ei pysty istumaan kahteen viikkoon, toisen reva on vain vähän venähtänyt ja jollakulla tuntuu olevan kauhea tarve osoittaa olevansa seksikone, joka ei muutamasta haavasta piittaa.
Synnytyksenjälkeinen aika tulee ja menee ja parin vuoden kuluttua sillä ei ole mitään merkitystä montako päivää, viikkoa tai kuukautta silloin on oltu ilman seksiä.
Älä nyt jumalauta siihen synnytä. Edelleenkin mietin vain, että olenko joku outo poikkeus. En osannut arvata, että tämäkin aloitus loukkaa jotakuta. Ei tässä oo tarkoitus kilpailla mistään. Rauhotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N18Niin joo, kun lapsen saannin jälkeenhän naiseus loppuu ja äitiys alkaa... Ei siinä sovi mitään biologisia halujaan toteuttaa, ei!
Nainenko ei voi olla ilman seksiä?? Olenko vain äiti enkä enää nainen jos hoidan vastasyntynyttä lastani enkä paneskele samana tai heti seuraavana päivänä synnytyksestä. Taidan olla nykyään äiti kun en ole seksiä viikkoon harrastanut.
N18
Sulla on aika tympeä käsitys seksistä, jos sen harrastaminen oman miehen kanssakin on "paneskelua". Kyllä nainen voi olla ilman seksiä, mutta jos tekee mieli ja paikat on kunnossa, niin miksi pitäisi olla? Sun mukaasi ilmeisesti ihan vaan siksi, koska nyt pitää hoitaa vauvaa 24 tuntia vuorokaudessa (vaikka hoidettava nukkuisi niistä 20).
Saa harrastaa seksiä heti kuin huvittaa, paneskelu oli huono sanavalinta. En vain ymmärrä nykyistä vouhkaamista seksistä kun sitä tyrkytetään joka puolelta koko ajan. Jotenkin ei vain sovi minun mieleeni että hetimmiten noin suuren tapahtuman jälkeen harrastetaan seksiä. En esim. Harrastaisi seksiä heti hautajaisten jälkeen, saatika sitten synnytyksen. Ehkä olen outo. :D
Meitä on erilaisia ihmisiä ja siinä oon samaa mieltä, että seksistä puhutaan mediassa ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen synnyttänyt nainen on löysä!
En ole. Joko sulla on pikkukikkeli tai oot katkera lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Kipeä epparihaava - yyh.... Kaamea jälkivuoto - ääh...
Ei todellakaan ollut seksi ekana mielessä. Käsittääkseni ei seksiä edes suositella ennen jälkitarkastusta, joka on n. 6 vkon päästä synnytyksestä. Se on siis vähintäänkin se normaaliaika pidättäytyä yhdynnästä. Toki muunlaista seksiä kannattaa harrastaa, jos mies haluaa ja itse suinkin jaksaa vauvan ihmettelyn ja unentarpeen lomassa.
Meillä ei ole ollut unenpuutosta ollankaan, siksi ihmettelinkin kun kaikki puhui siitä, niinkuin se olisi varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on täysi tabu edelleen eikä tästä saisi puhua näköjään yhtään. Koen yhä syyllisyyttä siitä että ihan suoraan sanottuna runkkasin jo osastolla suihkussa. Kotiuduttua sai mies kyytiä. Ehkä jotkut hormonit teki himokkaaksi? En koe olevani sen huonompi äiti tai ihminen kuin sellainen joka päätti siveellisesti pidättäytyä kuukausitolkulla. Tästä aiheesta pitäisi puhua jo nimenomaan naisen näkökulmasta.
Niinpä! Miksi tää sunkin kommentti sai heti alanuolia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä halusin samana päivänä mutta kykenin vasta 10pv päästä :D pelkäsin että olisi kuin patonkia heiluttelisi messuhallissa mutta olikin jo täysin ennallaan :D
Joko mä tunnen sut, tai sitten muutkin ihmiset käyttävät kyseistä "patonkia messuhallissa" sanontaa. Ou mai!
Eikös tuo oo aika yleinen sanonta? Täälläkin useemman kerran nähny käytettävän. Mä ainakin oon käyttäny tota, enkä tosiaankaan oo vastannu täällä moiseen "gallupiin". Toivottavasti et siis luule esim. minuksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N18
Sinun kannattaa pysyä eross a miehistä muutenkin, niistä saa kaikenlaisua muitakin tauteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanon , ei kaikki ole, vaikka moni onkin. Luulen, että lantionpohjalihakset hallitseva on tässäjutussa voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanon , ei kaikki ole, vaikka moni onkin. Luulen, että lantionpohjalihakset hallitseva on tässäjutussa voittaja.
Mulla kyllä on se aukkokin melko tiukka, eikai se nyt niin kauheesti oo venynyt, kun on eppari tehty. Samanlainen kuin ennenkin ainakin näppituntumalla. Tuntuu kun ois lantionpohjalihakset paremmassa kunnossa, kuin ennen raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä ole mikään tabu, mutta jos tällaista erikseen pitää mainostaa, sehän luo vain paineita niille hiljattain synnyttäneille äideille, jotka eivät pysty seksiä harrastamaan. En ymmärrä, miksi tällainen "tabu" pitäisi jotenkin murtaa. Miksi on tärkeää kertoa, että himotti jo laitoksella? Ketä se palvelee, kun se on kuitenkin pariskunnan välinen asia eikä sitä kukaan muutenkaan tule moralisoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä viikko sektiosta ja olisi voinut aikaisemminkin, mutta uskallus puuttui. Ei sektiota tosin sen takia tehty että pääsee hommiin nopeasti. Onhan näitä urbaanilegendoja että joku on alkanut hommiin jo synnärillä...
Itse olisin hyvin voinutkin. Oli vaan alapää sen verran hellänä, että olis saattanut sattua aika paljon, mutta olisin voinut silti kokeilla vaikka jälkivuoto oli todella runsasta. Mies ei olis suostunut ikinä.
Olisit voinut, mutta olisi sattunut liikaa ja mies ei olisi halunnut. Missä se "olisit voinut" -kohta siis oli?
Ekasta meni puoli vuotta, tokasta kymmenen päivää ennen kuin oli seksiä. Fiiliksen mukaan mentiin. Nyt odotan kolmatta viimeisilläni enkä kyllä mieti nytkään että koska sitä seksiä on. Sitä on sitten kun tekee mieli ja fyysisesti pystyn siihen.