Hoitoonvienti pelottaa...
Nyt näyttää siltä, että olen saamassa työpaikan ja poikamme pitäisi näin ollen viedä päivähoitoon. En ole vielä edes kysynyt hoitopaikkaa, enkä tiedä tuleeko se olemaan pph/päiväkoti/yksityinen. Mutta ihan kauhealta tuntuu viedä lapsi hoitoon! Poika on 1v 9kk ja aika arka ja läheisiin takertuva, ei juuri välitä vieraista. Päiväkoti pelottaa, ehtivätkö siellä huolehtimaan pikkuisestamme ja välittävätkö edes. Toisaalta pph:kin voi olla huono, ja silloin ei ole edes toista aikuista huolehtimassa lapsista kuten päiväkodissa. Tiedän kyllä että suurin osa päiväkodin henkilökunnasta ja pph:sta on ihan tavallisia huolehtivaisia ihmisiä, mutta nyt oman lapsen ollessa kyseessä ajattelen koko ajan pahinta mahdollista. Miten te olette pärjänneet kun lapset ovat menneet hoitoon?
Ja kyllä, on pakko mennä töihin taloudellisista syistä.
Kommentit (3)
Mulla kans on luuultavasti työpaikka tiedossa.menisin muutenkin kesällä töihin kun poika on kolme vuotias,mutta tämä tuli nyt ihan yllättäen...Hoitopaikkaa ei ole haettu ja poika ei ole ollut kuin muutaman kerran pois kotoa hoidossa.
Mua alkoi säälittämään ihan kamalasti kun ei se tajua ollenkaan mitä se päiväkoti sana tarkoittaa.Tänään yritin selittää että jos äiti meneekin jo viikon päästä töihin niin sinä menet päiväkotiin ja leikit siellä uusien kivojen kavereitten kanssa kun äiti on töissä. ja nukut sitten siellä yön ja äiti tulee hakemaan sinut pois hoidosta aamulla.
Poika tuijotti vaan huuli pyöreänä minua.Me joudutaan siis laittamaan vuorotyöläisten päiväkotiin.Säälittää se että taitaa olla aika rankka aloitus kun heti joutuu olemaan öitäkin pois kotoa.
Poika on kyllä reipas ,mutta siltikin.Tiedän tunteesi kuinka se hoitoon vienti pelottaa!!!!!!!!!!!!!
Meillä tyttö meni pph:lle 1 v 5 kk iässä, ja itkin ja valvoin lukuisia öitä ennen sitä. Oli silloin aika arka, ja niin pienikin vielä...
Mutta oli loppujen lopuksi pahempaa minulle kuin tytölle. Saatiin ihana pph, joka on kuin mummo lapselle, ja pienessä ryhmässä on muodostunut aitoja ystävyyssuhteita. Samalla hoitajalla on edelleen, on ollut jo yli 1½ vuotta.
Suosittelen kyllä pienemmille ainakin perhepäivähoitoa, etenkin jos on arempi lapsi. Kannattaa käydä tutustumassa kunnolla hoitajaan ja totutella porukkaan ensin pieninä annoksina ennen varsinaista hoidon alkua. Kyselkää myös muilta vanhemmilta hoitajasta. Meillä ainakin tuo hoitaja on aivan korvaamaton ihminen, johon luotan kuin pässi sarviinsa.
Ei se helppoa ole, mutta tosiaan, taitaa usein olla pahempaa vanhemmalle kuin lapselle.
Ois vaan se 4lasta/hoitaja, mutta useampi tätsy samassa paikassa (2-3kpl)