Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Kilpaileeko" muiden miehet raskausoireiden kanssa?

Vierailija
13.02.2006 |

7. kuulla menossa ja vatsaa on melkoisesti. Selkä on tietty aina kipeä, olen tosi väsynyt koko ajan ja muutenkin on hankala olla. No näistä vaivoistahan ei tule muille sanottua, kuin omalle puolisolle.

On alkanut ärsyttämään seuraava: aina kun sanon että olen väsynyt ja kaipaisin lepoa, mies heittää " minähän käyn sentään töissä, olen AINA TOSI VÄSYNYT" -korttinsa pöytään. Itse olen lapsen kanssa kotona eli enpäs voi olla väsynyt. Minun lepo siis jää lepäämättä. Selkää juilii usein, varsinkin viikkosiivouksen päälle tulee sellainen iskias-kipu. Noh, miehellähän on tietysti kaksin verroin selkä kipeä. Siis silloin vuonna viis kun oli kipeä. Ja ei voi MITENKÄÄN olla verrattavissa. Mies ei jotenkin usko että selkäni voi olla kipeä.

Olen myös alkanut kaipaamaan enemmän huolenpitoa ja siitä olen miehellekin maininnut. Mutta enpäs ole sellaista saanut. Haaveilen, että joskus saisin aamupalan tai edes teen sänkyyn. Ei tipu eikä lorise!

Jos miehellä on vapaapäivä, se päättyy melkein aina siihen, että itse itken jossain piilossa. Ei riitä että passaan miestä työpäivinä, kun pitää vielä vapaapäivätkin tehdä niin. Ei tarjoudu laittamaan ruokaa tai auttamaan kotitöissä. Jos jotain tavallisesti pyytää, ei tehoa, jos pyydän uudesti, mies suuttuu ja käskee olla räkättämättä koko ajan.

En enää tiedä miten selviän vauvan, taaperon ja aikuisen " lapsen" kanssa. En ymmärrä, onkohan mies kokonaan kyllästynyt tähän perhe-elämään vai missä mättää. Ennen lasta oli oikea " unelmamies" . Tehtiin kaikkea yhdessä kotonakin. Sitten tuli vauva taloon, alussa autteli, mutta lapsen kasvaessa on mies taantunut jonnekin " lapsen tasolle" itsekin. Millähän saisin sen entisen miehen takaisin vai onkohan paluuta enää koskaan entiseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en asiasta hänelle paukuttais aika ajoin.

Aloita siitä, että jaat kotityöt miehesi kanssa. Jätä hänet kotiin taaperon kanssa päiväksi. Sekä listat töistä, mitkä täytyy pystyä tekemään päivän aikana.

Vierailija
2/3 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasotkut ja muut kotityöt kyllä " jaksavat" odottaa minua kotiin. Mies sanoo, ettei pysty lapsen kanssa mitään kotitöitä tekemään. Tai ei oikeastaan halua. Kun käy töissä, niin pitäähän sitä vapaalla lapsen kanssa saada rauhassa olla ilman paineita. Olen koettanut sanoa, että kyllähän minunkin täytyy lapsen kanssa ne kotijutut hoitaa... Vaan eihän tuo ole yhtään sama asia.

Vierailija:

en asiasta hänelle paukuttais aika ajoin.

Aloita siitä, että jaat kotityöt miehesi kanssa. Jätä hänet kotiin taaperon kanssa päiväksi. Sekä listat töistä, mitkä täytyy pystyä tekemään päivän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän tuohon viittavaa. Minun mieheni mielestä minä saan enemmän unta koska " nukun" 10 tuntia yössä. Varsinkin aikasemmin tämä 10 tuntia sisälsi kerran tunnissa heräämisen vauvan ja isompien lasten kanssa. Hän sen sijaan nukkuu " vain" 6 tuntia, putkeen tietysti. Sitten pitäisi jotenkin sääliä vaikka hän itse valitsee että menee vasta klo 01 nukkumaan. Hän ei ole tohtinut väittää vielä että olisi väsyneempi mutta jotenkin ei ole koskaan ymmärtänyt että miksi minä olen väsynyt =(. Siis kyllä hän myöntää että minua voi väsyttää mutta jotenkin ihan täydestä sydämestä se ei tule. No, mä en enää tästä väsymysasiasta jaksa puhua kun tuntuu että se menee lapselliseksi kilpailuksi.

Ihmetyttää kun mies on muuten tosi järkevä ja monessa asiassa ns. aikuismaisempi kuin minä.