Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini saattaa olla vakavasti masentunut

Vierailija
27.12.2015 |

Meillä on töissä semmoinen 23-30-vuotias mies, joka taitaa olla masentunut. Hän ei ikinä pyri ottamaan meihin muihin mitään kontaktia ja vetäytyy aina omiin oloihinsa työskentelemään. (Tervehtii tosin takaisin, jos häntä tervehtii, eikä ikinä tiuski) Ruoka ja tupakka-tauoilla hän ei koskaan istu kenenkään viereen ja jos joku heittää esimerkiksi jotain todella hauskaa hänen kuullen, hän korkeintaan hymähtää tahattomasti sekunnin ajan, vaikka kaikki muut nauraa hekottaisivat. Kun keskustelimme kerran vauvoista hänen kuullen, kysäisin, onko hänellä jälkikasvua. Hän vastasi vain "ei oo, kerta mies ei saa yksinään abortoida" ja lähti pois. Kerran taas, kun hehkutin muille avovaimoni ihanuutta, huomasin hänen pyörittelevän silmiään halveksuen. Olen alkanut myös miettimään, että olisiko hänellä jotenkin huonoja kokemuksia naisista, tai jotakin vastaavaa? Pari viikkoa sitten meillä oli pikkujoulut ja kysyin häneltä hänen lähtiessään töistä, onko hän tulossa niihin, oli vastaus "ei. Kun kysyin, miksi ei, kuului vastaus "Koska mä olen kusipäinen ihmisvihaaja, joka mielummin jää auton alle, kun on missään tekemisissä muiden kanssa." Viimeistään silloin mun hälytyskellot alkoivat soimaan ja olen siitä asti miettinyt hyvin usein, onkohan hän vakavasti masentunut, vai onko kyse kuitenkin jostain ihan muusta (epäsosiaalinen tjms?) En kuitenkaan rohkene kysyä häneltä asiasta. Hän on nyt työskennellyt lehdessämme yli vuoden ja tilanne on ollut koko tuon ajan sama. Työnsä hoitaa kyllä ihan yhtä hyvin kuin muutkin, eli stressistä nyt tuskin on kyse.
Haluaisin kovasti auttaa häntä, mutta hänestä ei oikein ota selkoa, tarvitseeko edes mitään apua, tai onko masentunut. Osaisiko joku täällä neuvoa, mitä mun kannattaisi hänen suhteensa nyt tehdä? Kiitos.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika taitaa olla näitä tietokoneen kasvattamia anti-sosiaalisia erakoita ja kummajaisia. Kiinnostus kohdistuu ihmisvihaan, aseisiin tai fantasia-maailmaan (Taru sormusten herrasta esim). Saattavat olla käteviä esim tietokoneitten kanssa, jolloin joku heitä palkkaa

Vierailija
2/2 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi neljä alapeukkua, mutta vain yksi vastaus? Anteeksi, että yritän olla mukava ihminen ja auttaa työkaveriani. Ei tässä kai auta kuin mennä esim. Suomi24-sivulle... AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi