Tyttären vauvalle Sari-alkuinen nimi. Huom! Perinne!!!
Meillä on suvussa vanha tapa, et nimet on Sari-alkuisia. Isomummu on Sari, mummu eli minä oon Sarita, tytär on Sarika ja hän saa tyttövauvan kohta, niin tälle vauvalle pitäisi keksiä nimi. Äidillä tulee mieleen vaan Sarina mutta kai niitä muitakin on? Minusta Saria olisi ihana mutta vauvan äiti ei tykkää siitä, sanoo että se on ruma nimi, vaikka minusta se on kaunis. Toiseksi nimeksi tulee varmaan Adele.
Kommentit (68)
PansSARIvaunu. Sopis hyvin jos siitä kasvaa telaketjulesbo.
Sarianna ja Sarianne ovat nättejä nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keisari
Kalsari
Ansari
PassariPessari
Tussari
No niin, hienoa. Toisiinsa sointuvat, perinteikkäät nimet valmiina isommallekin katraalle. Kätevää. Kirsikkana kakun päälle vielä vähän maanläheisempi ehdotus: Pultsari.
Sarianna, Sarianne, Sari ja Sarita ovat sentään nimiä. Sarimerit tms on ihan tuulesta temmattuja ,ei ne oo nimiä. Tuota Sarikaakin kyllä ihmettelin, en oo koskaan kuullutkaan.. :o
Vauvahan voisi ihan hyvin myös olla Adele Sarianna tai Adele Sarianne....Anna tyttäresi päättää
Sarianna on mielestäni ainoa jopa ihan nätti sari-alkuinen nimi. Tai Sariannekin on ihan ok, ja Saritakin tavallaan kiva, vaikka nykyvauvalle vanhanaikainen.
Öh, aika kauhea "perinne" teillä.
Sariperinne ois kiva. Ei pääsis perinteet unohtumaan.
Järkyttävä perinne. Väänneetään tusina-retronimestä versioita. Olisi edes joku kaunis ja arvokas nimi, josta väännetään, mutta että Sari. Sama kuin pojalle väännettäisiin Erkistä tai Jormasta. Katkaiskaa tuo homma jo hyvän tähden!
Vierailija kirjoitti:
Saritra tai Sarimba
Sitte jos tulee veli, se voi olla Simba
Monet täällä ehdottelee tuota Sariannaa. Minusta se on ihan nätti, sellainen tavanomainen nimi, mutta ei oikein kohahduta. Kuulostaa vähän liian kiltiltä. Jotain pirtsakampaa pitäisi olla.
Sen sijaan tuo Saritra on minusta aivan ihana!! Tosi Dramaattinen ja erikoinen. Aion ehdottaa sitä tyttärelle. Toiseksi nimeksi kävisi hyvin vaikka Carmen minun siskon mukaan.
Sarihii, Sarihoo, Viisari, Itsari, Kaksari, ilmanputsari, fucksari...
Pakko olla Porvoolainen...
Miksei laittaisi vain Sari, jos se kerran on isomummunkin nimi??
Sarianna. Se on ihan hienokin nimi.