Tyttären vauvalle Sari-alkuinen nimi. Huom! Perinne!!!
Meillä on suvussa vanha tapa, et nimet on Sari-alkuisia. Isomummu on Sari, mummu eli minä oon Sarita, tytär on Sarika ja hän saa tyttövauvan kohta, niin tälle vauvalle pitäisi keksiä nimi. Äidillä tulee mieleen vaan Sarina mutta kai niitä muitakin on? Minusta Saria olisi ihana mutta vauvan äiti ei tykkää siitä, sanoo että se on ruma nimi, vaikka minusta se on kaunis. Toiseksi nimeksi tulee varmaan Adele.
Kommentit (68)
Älä mummu pety, vaikka ristiäisissä käy ilmi että se Adele onkin eka nimi.
entä jos sari + toinen nimi + adele? vaikka sari marjaana adele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tyttäresi ymmärtää katkaista tämän "perinteen".
Miksi? Oletko wt kun suvussanne ei ole perinteitä?
Luojan kiitos meillä ei moista perinnettä ole, olen saanut ihan itse antaa lapselleni nimen ja just sen minkä itse haluan. Siksi varmaan lapsillani on kauniit perinteiset nimet, et tekemällä tehdyt wt-nimet.
Miten olis jos isomummun mukaan nimettäis ihan vaan Sari. Jos isomummi on vielä elossa, niin siltikään ei varmaan sekaannuksen vaaraa ole, kun ikäeroa on paljon, eivätkä varmaan liiku samoissa ympyröissä päivittäin. Lisäksi vielä,että kutsutaanko isomummua Sariksi vai isomummuksi?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tyttäresi ymmärtää katkaista tämän "perinteen".
Vaikuttaa tosiaan siltä, että ap:n tytär ei perinteestä oikein innostu. Mikään nimi ei kelpaa ja lapselle on jo keksitty nimi (Adele). Ilmeisesti ap on päättänyt että perinteen pitää jatkua sanoi tytär mitä tahansa. Nimi keksitään vaikka av:n avustuksella.
Mitäpä jos ap annat tyttäresi ja miehensä päättää sen nimen etkä sekaannu asiaan joka ei sulle kuulu pätkääkään.
Itse antaisin lapselle tuossa tilanteessa nimeksi Sari. Tuskinpa sekaantumisen vaaraa on? Tai kutsumanimenä voi olla joku toisena oleva nimi.
Ssariihh. Niin sit se voi olla vaik instas ihan omalla nimellä :)
Ehkä kuitenkin olis parasta olla vaan Saritta
Vierailija kirjoitti:
Keisari
Kalsari
Ansari
Passari
Pessari
Minkä ikäisiä olette? Onko isomummo Sari noin 50-vuotias? Ehdotan nimeksi Sarianne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keisari
Kalsari
Ansari
PassariPessari
Tussari
Miksi? Oletko wt kun suvussanne ei ole perinteitä?