Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni opettaja ei vie luokkaansa leirikouluun, koska omistaa hevosen

Vierailija
27.12.2015 |

Eikä voi sitä jättää yksin moneksi päiväksi. Mua kyllä rehellisesti sanottuna ärsyttää. Lapselta jää kiva kokemus välistä.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai kukaan oleta opettajan tulevan viikoksi töihin 24h/vrk ilman eri korvausta? Vanhemmat, vähän realismia peliin. Hullu on opettaja, joka normipalkalla lähtee.

Vierailija
22/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se hevoinen sen open olohuoneessa asuu. Yleensä ne on jossain talleissa keskitetysti. Tällöin ylläpito järjestyy kyllä. 

Järjestyy, mutta kuka sen maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka open laiskasi haukkuu, niin ei se ole mikään kiva vastuu 20+ lasta viedä johonkin ja valvoa 24h 2-3pv ajan. Ei todellakaan. Tee itse jos maittaa. Varsinkaan kun opeilla ei ole tänä päivänä muita kuritus keinoja kuin oma auktoriteetti ja toive siitä että kakarat on kotona tottuneet aikuista kuuntelemaan kun käsketään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin jos eivät halua viedä. T. Koulun siivoja

Vierailija
24/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni opettaja lähtee. Puolipäivärahan siitä kai saa, koska valvonta-aterioita saa ( valmistaa) niin monta...

Vierailija
25/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojan opettaja vei. Tosin ei ilmoittanut asiaa pienryhmässä osan tunneista viettävälle pojalleni, jota ei otettu mukaan. Ei poika olisi voinut lähteäkään kun ope ei olisi hänen kanssaan pärjännyt (vaikeaoireinen asperger, rukoilin erityiskoulupaikkaa), mutta kuitenkin tuokin hyljeksintä tympäisee. Ei muuten osallistunut ainoaankaan palaveriin kahden vuoden aikana... Oma sivubisnes oli tärkeämpi (skippasi tod.näk kaikkien muidenkin palaverit).

Vierailija
26/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tienaisin +4k kuussa, pomppisin vaikka päälläni niiden kakaroiden edessä sen neljä tuntia päivässä ja leirikoulut päälle. 

Harvassa muussa +4k hommassa on käytännön mahdollisuutta kieltäytyä tuollaisesta. Ajatellaan, että on tulossa vaikka asiakkaita käymään -> ei silloin ole myöskään pakko lähteä niiden kanssa istumaan pubiin, mutta käytännössä se on pakko. 

No, ehkä ahtaajilla on vähän sama; pomo pyytää nätisti heittämään tupakantumpit tuhkikseen. Ahtaaja sanoo "ei lue työehtosopimuksessa", kutsuu pääluottamusmiehen paikalle ja Suomi seisoo seuraavan viikon :D

Vierailija
27/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyopettajat ovat käsittämättömän laiskoja. 

Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan ettei joku opettaja olisi vienyt luokkaansa leirikouluun tai vastaavaan. 

Ennen ei tiedetty leirikouluista mitään. Ei mun 90-luvulla syntyneet lapset ole missään leirikouluissa käyneet, kuten en minäkään ole. Luokkaretkistä tiedän joskus opettajien kieltäytyneen levottoman luokan kanssa, ei tosin omien poikien. Yhden tutun muksun luokan kanssa ei yksikään ope ole suostunut lähtemään edes lähimpään kaupunkiin. Se muksu on ihan ok, mutta puolet luokasta oli liian häiriköitä.

Vierailija
28/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pojan opettaja vei. Tosin ei ilmoittanut asiaa pienryhmässä osan tunneista viettävälle pojalleni, jota ei otettu mukaan. Ei poika olisi voinut lähteäkään kun ope ei olisi hänen kanssaan pärjännyt (vaikeaoireinen asperger, rukoilin erityiskoulupaikkaa), mutta kuitenkin tuokin hyljeksintä tympäisee. Ei muuten osallistunut ainoaankaan palaveriin kahden vuoden aikana... Oma sivubisnes oli tärkeämpi (skippasi tod.näk kaikkien muidenkin palaverit).

Ohis: Onko tämän open nimi O:lla alkava, kuulostaa ihan samalta kuin sen, joka oli oman poikani integraatioluokan sijaisena vajaan vuoden. Ei koskaan näkynyt palavereissa, ongelmia tuli kasapäin vaikka vakituisen open kanssa oli tosi vähän. Tää vakiope tuli vaikka mikä olisi, joskus ehti olla vain muutaman minuutin, mutta piti tärkeänä käydä. 

Vierailija
29/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH! 26 sulla on kyllä pikkasen väärä käsitys opettajan palkan suuruudesta! Nyt puhutaan ala-asteen luokanopettajista.

Vierailija
30/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä tienaisin +4k kuussa, pomppisin vaikka päälläni niiden kakaroiden edessä sen neljä tuntia päivässä ja leirikoulut päälle. 

Harvassa muussa +4k hommassa on käytännön mahdollisuutta kieltäytyä tuollaisesta. Ajatellaan, että on tulossa vaikka asiakkaita käymään -> ei silloin ole myöskään pakko lähteä niiden kanssa istumaan pubiin, mutta käytännössä se on pakko. 

No, ehkä ahtaajilla on vähän sama; pomo pyytää nätisti heittämään tupakantumpit tuhkikseen. Ahtaaja sanoo "ei lue työehtosopimuksessa", kutsuu pääluottamusmiehen paikalle ja Suomi seisoo seuraavan viikon :D

Ahtaaja tuli itselläkin mieleen, haha. 

Ja tosiaan. Ei ole mahdollisuutta kieltäytyä ns. iltaohjelmasta jos sitä on tiedossa. Enkä edes tienaa niin paljon kuin opettajat. 

Vierailija
31/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettaja, mutta hevosenomistaja kylläkin. Hevoseni on täysihoitotallilla, joka käytännössä tarkoittaa sitä että hevosella on katto pään päällä, se viedään tarhaan/laitumelle ja haetaan sisälle sekä sille annetaan heinät.

Jos lähtisin lomalle minun pitäisi hommata hevoselle hoitaja, joka antaa hevoselle muut ruuat aamulla ja illalla ja sekin on jo melko riskialtista, koska pienikin muutos hevosen ruokavaliossa voi aiheuttaa sille hengenvaarallisen ähkyn. Hevonen pitää myös harjata ja liikuttaa päivittäin ja tarkistaa esim. sen jalat ettei niissä ole mitään haavoja, lämpöä tai muita vammoja.

Minulle hevoseni on erittäin tärkeä enkä todellakaan antaisi kenenkään muun sitä hoitaa, koska en luota kenenkään randomhoitajan taitoihin. Ymmärrän siis opettajaa todella hyvin.

Vierailija
32/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyopettajat ovat käsittämättömän laiskoja. 

Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan ettei joku opettaja olisi vienyt luokkaansa leirikouluun tai vastaavaan. 

Ennen ei ollut leirikouluja. Minä kävin kouluni vuosina 1972-84, eikä yhtenäkään vuotena kukaan edes hiiskaissut mistään leirikoulusta. Leirikoulut ovat jotakin sellaista, mitä nykykakaroille hössötetään. Ennen koulua käytiin opin saamista varten, nykyisin ne ovat laiskojen vanhempien yhtä laiskojen jälkeläisten huvittamista varten.

Vierailija
33/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200 on luokanopen peruspalkka. Kyllähän sillä mielellään ympärivuorokauden on töissä.

Vierailija
34/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole opettaja, mutta hevosenomistaja kylläkin. Hevoseni on täysihoitotallilla, joka käytännössä tarkoittaa sitä että hevosella on katto pään päällä, se viedään tarhaan/laitumelle ja haetaan sisälle sekä sille annetaan heinät.

Jos lähtisin lomalle minun pitäisi hommata hevoselle hoitaja, joka antaa hevoselle muut ruuat aamulla ja illalla ja sekin on jo melko riskialtista, koska pienikin muutos hevosen ruokavaliossa voi aiheuttaa sille hengenvaarallisen ähkyn. Hevonen pitää myös harjata ja liikuttaa päivittäin ja tarkistaa esim. sen jalat ettei niissä ole mitään haavoja, lämpöä tai muita vammoja.

Minulle hevoseni on erittäin tärkeä enkä todellakaan antaisi kenenkään muun sitä hoitaa, koska en luota kenenkään randomhoitajan taitoihin. Ymmärrän siis opettajaa todella hyvin.

Etkö keksi vapaa-ajallesi parempaa tekemistä?

Vierailija
35/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi järjestää ja valvoa luokkaretken koko luokalle! Ei ongelmia :)

Vierailija
36/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma että opettajia ei enää arvosteta ollenkaan, pikku piltit saa riehua ja mellastaa luokissa miten sattuu ja ei ole enää minkäänlaista auktoriteettia, jos opettaja jotain sanoo menee vati nurin vanhemmilta. Sitten kuitenkin pitäisi tehdä kaikkea ekstraa vapaaehtoisjuttua kun se ois niin kivaa ja ihkua lapsille.

Arvostus on ihan ihmisestä kiinni, ellei ole jossain mamujen paikassa. Voin sanoa että minun luokassa ei edes kukaan kuvitte riehuvansa vapaasti, mutta sainkin mamut puhuttua pois omasta luokastani. Ehkä ei ole pitkään mahdollista sairaseläkkeelle ajattelin jäädä jos noita mamujen lapsia huivi päässä alkaa tulla lisää. Mikä ihme on siinä että kun pojalta käskee lippalakin pois luokassa niin se on kaikkien mielestä oikein hyvä asia, mutta kun tytöltä käskee huivin pois niin syntyy lähes sota. En tajua näiden suvakkien lokiigaa. Hattu pois pojalta on ok, mutta tyttöjen pukeutumiseen ei saisi puuttua.

No minun luokalle ei kovasti ulkomaalaisia tämän huiviepisodin jälkeen ole laitettu ja rättipäätkin on muiden riesana.

Miten voi se saatanan rätti olla niin tärkeä, mutta minun luokassa ei ole pojilla pipot päässä eikä tytöilläkään mitään.

Vierailija
37/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan hoitaa oman työnsä :)

Vierailija
38/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan hoitaa oman työnsä :)

Ja niin hoitaa se opettajakin. Ei nimittäin edelleenkään kuulu hänen varsinaiseen työhönsä järjestää mitään riskialttiita hupiretkiä yli 20 kakaralle :)

Vierailija
39/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö keksi vapaa-ajallesi parempaa tekemistä?

Onhan hänellä parempaakin tekemistä. Nyt hän esim palstailee kanssasi. ;)

Vierailija
40/80 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitavaan vapaaati opiskelemaan. Todellisuusvoikin olla yllättäen jotain muuta kuin pienessä päässäsi ajattelit:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi