Vierailija

Jouduin syömään pari kuuria isolla annoksella, nyt on kamala turvotus, painoa tullut yli 5 kg. Varsinkin kasvoissa näkyy kova turvotus. Kuurin lopetuksesta viikko ja vasta YKSI ainut KILO lähtenyt painoa pois. Miten nopeasti pääsen tästä turvotuksesta eroon? Tarkoitus on aloittaa treeni heti kun pystyn eli heti kun keho kestää.

Nostin yhtä vanhaa ketjua pakkotoistolla mutta se katosi, sillä kun moderointi on nykyään sellaista ettei mistään voi enää keskustella. Toivottavasti täällä olisi jollain kokemusta kortisonin sivuoireista.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Minulle höhlä reumalääkäri syötti ensin kortisonia, jonka ainoa vaikutus oli älytön turvotus. Sitten tuo hyväkäs alkoi huomauttelemaan lihavuudesta.

Vierailija

Kaipaan ihan oikeasti neuvoja. Tämä ulkonäkö ahistaa todella paljon vaikka olenkin vielä normaalipainon rajoissa. En halua että kukaan kyselee olenko raskaana ja varsinkin kasvojen pyöristyminen tuntuu todella ikävälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulle höhlä reumalääkäri syötti ensin kortisonia, jonka ainoa vaikutus oli älytön turvotus. Sitten tuo hyväkäs alkoi huomauttelemaan lihavuudesta.

Voi ei! Onko reuma nyt paremmin hoidossa? Pääsitkö ylimääräisestä painosta eroon?

Vierailija

Ylöspäin! Olen oikeasti ahdistunut tästä ulkonäköni muutoksesta. Kroonisessa sairaudessa on jo itsessään tarpeeksi huolta ja murhetta, mutta kun olen sinkku ja tällä palstalla on todellakin tullut selväksi että miestä kiinnostaa vain ja ainoastaan ulkonäkö :(

Vierailija

Niin ja millekään kitudietille en voi myöskään alkaa, ruokavalioni on oltava monipuolinen jotta saan tarpeeksi suojaravinteita. Olen kyllä pitänyt huolta siitä että rehuja tulee joka päivä puoli kiloa jne. Nämä liikakilot eivät ole tulleet roskaa syömällä.

Vierailija

Millaiset määrät ja miten pitkään?

Söin kolme kuukautta 40 mg/vrk, sitä ennen 80mg/vrk kaksi viikkoa.

Nestettä kertyi, vaaka näytti 13 kg enemmän, kuukaudessa se oli laskenut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millaiset määrät ja miten pitkään?

Söin kolme kuukautta 40 mg/vrk, sitä ennen 80mg/vrk kaksi viikkoa.

Nestettä kertyi, vaaka näytti 13 kg enemmän, kuukaudessa se oli laskenut

Muutaman viikkoa ja alkaen 40 mg, laskeva kuuri. Lähtikö kaikki kilot siis kuukaudessa? Huh, ehkä tässä on vielä toivoa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreille pitäisi tehdä psykologiset testit...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lääkäreille pitäisi tehdä psykologiset testit...

Niinpä! Aivan liikaa lääkäreitä, jotka eivät osaa kohdata potilasta ollenkaan. Mikseivät tee töitä vaikkapa lääketieteen tutkijoina jos eivät osaa olla ihmisten kanssa tekemisissä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Onko reuma nyt paremmin hoidossa? Pääsitkö ylimääräisestä painosta eroon?

Ei hätää. muutamaa muutakin lääkettä kokeiltiin kunnes löytyi sopiva. Nyt on suht oireeton ja painokin laskusuunnassa.

Vierailija

Kyllä se ylimääräinen rasva ja turvotus parissa kuukaudessa kortisonin lopetuksesta suli pois. Toki ruoka oli mielessä kortisonihoidon aikana koko ajan. Näin jopa unta ruista ja syömisestä. Nälkä oli koko ajan ja pysryi syömään pohjattoman isoja annoksia, silti oli nälkä. Miten teilä muilla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. muutamaa muutakin lääkettä kokeiltiin kunnes löytyi sopiva. Nyt on suht oireeton ja painokin laskusuunnassa.

Hyvä että toimiva lääkitys on löytynyt! Itselläni ei sairaus pysy oikein millään hallinnassa... On vaikka millaisia lääkkeitä ja lääkityskombinaatioita kokeiltu. Ja erikoislääkäreillä ravattu. Oma jaksaminen täysin lopussa ja ulkomuodon muuttuminen siihen päälle on jo aivan liikaa.

Vierailija

Ensinnäkin, huoli pois, turvotukset ja kilot häipyvät, kun kuuri loppuu. Meillä on kuurin aikana auttanut tosi paljon Clipperin Detox -tee. Myös kasvisruokavalio on ollut hyvä, vältä myös maitotuotteita ja eläinrasvoja. Mutta: syö hyvin, tarpeeksi ja terveellisesti. Kalat on ihan ok, mutta ei liian suolaiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, huoli pois, turvotukset ja kilot häipyvät, kun kuuri loppuu. Meillä on kuurin aikana auttanut tosi paljon Clipperin Detox -tee. Myös kasvisruokavalio on ollut hyvä, vältä myös maitotuotteita ja eläinrasvoja. Mutta: syö hyvin, tarpeeksi ja terveellisesti. Kalat on ihan ok, mutta ei liian suolaiset.

Kiitos tsemppaavasta viestistäsi! Lihaa en syö lainkaan missään muodossa, ruokavalio on muutoinkin vähäsuolainen. Enimmäkseen syön vegaanisesti, se tuntuu parhaiten keholleni sopivan. Erikoislääkärin kanssa on ruokavalio tarkistettu eikä hän löytänyt mitään moitittavaa. Detox-teetä en ole kokeillut, kiitos vinkistä! Menen heti huomenna ostamaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ylimääräinen rasva ja turvotus parissa kuukaudessa kortisonin lopetuksesta suli pois. Toki ruoka oli mielessä kortisonihoidon aikana koko ajan. Näin jopa unta ruista ja syömisestä. Nälkä oli koko ajan ja pysryi syömään pohjattoman isoja annoksia, silti oli nälkä. Miten teilä muilla?

Minulla ei ole ollut mitään mielihaluja, tuntuu että olen jopa syönyt normaalia vähemmän. Mutta muutoin kortisoni pistää koko elimistön täysin sekaisin, ei saa unta, lihakset kramppaa, jalkoja pakko heilutella koko ajan, vaikea keskittyä mihinkään, hikoilen koko ajan jne.

Vierailija

Vastauksia jo tullutkin, äitini kilot karisivat muistoiksi valokuviin parissa kuukaudessa kun kortisonin syönti loppui. Eikä muuttanut elintapojaan mitenkään. Että ei hätää jos et ole megapussillista sipsejä joka päivä kuurin aikana syönyt ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vastauksia jo tullutkin, äitini kilot karisivat muistoiksi valokuviin parissa kuukaudessa kun kortisonin syönti loppui. Eikä muuttanut elintapojaan mitenkään. Että ei hätää jos et ole megapussillista sipsejä joka päivä kuurin aikana syönyt ;)

Kiitos sinullekin vastauksesta! Kaikki kuurit ovat tähän mennessä olleet lyhyempiä joten painoakin on tullut vähemmän, ensimmäinen kerta kun näin kova painonnousu. Mutta en siis ole mitekään elintapojani muuttanut, laihtumisen varmistamiseksi ajattelin karsia loputkin sokerit ruokavaliostani kokonaan pois. Joulumässäämisestä huolimatta paino viikossa tippunut kilon, joten eiköhän minulla siis toivoa ole :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvä että toimiva lääkitys on löytynyt! Itselläni ei sairaus pysy oikein millään hallinnassa... On vaikka millaisia lääkkeitä ja lääkityskombinaatioita kokeiltu. Ja erikoislääkäreillä ravattu. Oma jaksaminen täysin lopussa ja ulkomuodon muuttuminen siihen päälle on jo aivan liikaa.

Enbrel toimii minulla, mutta on kuulemma hyvin yksilöllistä mikä kenellekin sopii, pitkään etsitiin minulle sopivaa lääkettä ja kokeltiin kymmenkuntaa erilaista kunnes tärppäsi. Koeta jaksaa vaan, tuo höhlä lääkärikin sanoi heti alkuvaiheessa, että sopiva lääke kyllä löydetään, vaihtoehtoja riittää,  silti oli minullakin usko lujilla monta kertaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat