Vierailija

Minulla on siis ollut tietokonekauppa viimeiset 15 vuotta. Myyn uusia ja käyttökelpoisia käytettyjä koneita, ohjelmistoja sekä komponentteja ja oheislaitteita.
Olen aina panostanut palveluun ja olen aina voinut olla varma siitä että kone joka lähtee kaupasta ulos toimii niin hyvin kun voi toimia. Välillä olen istunut tunteja säätämässä vain sen takia että asiakas olisi tyytyväinen. Siihen en tosin ole voinut mitään kun asiakas on syystä tai toisesta katunut ostostaan, ja ilmeisesti tarkoituksella aiheuttanut tietokoneeseen jonkun vian ja haluaa sen perusteella purkaa kaupan ja "rahat takaisin korkojen kera".
Olen miettinyt asioita joulun yli ja tullut siihen lopputulokseen että luovutan. Tietokoneista on tullut ihmisille kodinkoneita, ja ainoat asiat mitkä kiinnostaa asiakkaita on hinta. Alan kilpailemaan palvelun sijasta hinnoilla. En tee yhtään mitään ylimääräistä, ja aina vikatilanteiden kohdalla pesen käteni jonkun tekosyyn nojalla.
Vaan näyttäisi siltä että tietokoneet on siirtynyt siinä määrin marketteihin että saatan vaihtaa ammattia jossain vaiheessa. Tosin en vieläkään oikein niele sitä miten vähän ammattitaitoa arvostetaan tällä alalla.

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Minä tilaan täältä -halvimmalla:

Mindfactory.de

Aivan, paitsi että verkkokaupat ei ole ongelman ydin (onhan minullakin sellainen), vaan suuremmat ketjut jotka polkee hintoja palkkojen kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mindfactory.de

Aivan, paitsi että verkkokaupat ei ole ongelman ydin (onhan minullakin sellainen), vaan suuremmat ketjut jotka polkee hintoja palkkojen kustannuksella.

No ei ne kovin hyvin ole siinä onnistuneet, helvetin kalliita suomalaiset kivijalkaliikkeet ovat verrattuna saksalaisiin verkkokaupoihin. Minä voin ostaa liikkeestäsi koneen heti, kun se on halvempi kuin itse saksasta tilatuista osista kasattu vastaava masiina. Ongelman ydin on Suomessa se, että kaikki pikkuliikkeet ovat niin saatanan kalliita ettei niistä kukaan älykäs ihminen osta yhtään mitään. Tästä en kuitenkaan syytä sinua yrittäjää, vaan ennemminkin verotusta ja valtion kovaa byrokratiaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kuka hemmetin idiootti ostaa suomesta mitään? Ilmota toki mullekin heti kun myyt halvemmalla kun saksalaiset.

Minä sit varmaan olen hemmetin idiootti, koska mulle ei ole tullut koskaan edes mieleenkään, että ostaisin elektroniikkaa netistä ja vieläpä ulkomailta.

Kaiken olen ostanut kaupasta siten, että olen kävellyt ulos tuotteen kanssa. Koneet ja puhelimet on laitettu käyttövalmiiksi liikkeessä pikku lisämaksusta ja asiakaspalvelu on mitä parhainta. Terveisiä Helsingin Ruoholahden kadulle.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mindfactory.de

Päinvastoin. Suomalaiset ylihintaiset verkkokaupat ovat ongelman ydin. Siksi pitää tilata ulkomailta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mindfactory.de

No ei ne kovin hyvin ole siinä onnistuneet, helvetin kalliita suomalaiset kivijalkaliikkeet ovat verrattuna saksalaisiin verkkokaupoihin. Minä voin ostaa liikkeestäsi koneen heti, kun se on halvempi kuin itse saksasta tilatuista osista kasattu vastaava masiina. Ongelman ydin on Suomessa se, että kaikki pikkuliikkeet ovat niin saatanan kalliita ettei niistä kukaan älykäs ihminen osta yhtään mitään. Tästä en kuitenkaan syytä sinua yrittäjää, vaan ennemminkin verotusta ja valtion kovaa byrokratiaa.

Katselin just korttia jonka hinta lähti saksassa päälle kolmensadan ja normi suomikaupat 370 - 450, sitten rupesi tulemaan pikkukauppa sen 450 hinnan jälkeen. Erohan on aivan järjetön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka hemmetin idiootti ostaa suomesta mitään? Ilmota toki mullekin heti kun myyt halvemmalla kun saksalaiset.

Minä sit varmaan olen hemmetin idiootti, koska mulle ei ole tullut koskaan edes mieleenkään, että ostaisin elektroniikkaa netistä ja vieläpä ulkomailta.

Kaiken olen ostanut kaupasta siten, että olen kävellyt ulos tuotteen kanssa. Koneet ja puhelimet on laitettu käyttövalmiiksi liikkeessä pikku lisämaksusta ja asiakaspalvelu on mitä parhainta. Terveisiä Helsingin Ruoholahden kadulle.  

Tää menee jo melkein mainoksen puolelle. Kukapa ei hörppisi kahvia samalla kun tietokone itse asentaa windowsia ja pitää vain vastailla kyllä kyllä. Siitä hommasta, jos vielä saa 50 euroa, tai on vaikka useita koneita asennuksessa samaan aikaan, niin mikäpä ettei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tää menee jo melkein mainoksen puolelle. Kukapa ei hörppisi kahvia samalla kun tietokone itse asentaa windowsia ja pitää vain vastailla kyllä kyllä. Siitä hommasta, jos vielä saa 50 euroa, tai on vaikka useita koneita asennuksessa samaan aikaan, niin mikäpä ettei.

Windows-asennus kuuluu koneen hintaan, ja asennus ja päivitys kestää helposti sen pari tuntia jolloin 50 euroa on oikeastaan aika halpaa. Windowsien eräs ongelma on juuri että asennukseen joutuu sitomaan työaikaa.
Ajatteleppa että Debian/Ubuntu-asennus voi olla täysin automaattinen ja toteutettavissa yhteensä puolessa tunnissa alle minuutin aktiivisella työpanoksella. Prosessin päätyttyä järjestelmä on vieläpä täysin ajantasalla!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat