Annatteko pikkulapselle (12-24kk) mielummin sokerilla vai makeutusaineella
maustettuja välipaloja (viilejä, jogurtteja yms)? Übermammat eivät tietysti anna kumpaakaan, mutta kysynkin nyt teiltä, tavalliset äidit!
Tuntuisi, että sokeri olisi kuitenkin terveellisempi vaihtoehto kuin makeutusaineet...
Kommentit (11)
Minä olen sitä mieltä, että tavallinen (luonnollinen) parempi. Meillä ei käytetä keinomakeutusaineita. Ihan tunteella, ei kummempia perusteluja :-)
ei ole kovin vaikeaa löytää muidenkaan kaupasta kuin meidän Übermammojen =D
Ja makeutusaineita meillä ei missään nimessä syö/juo kukaan perheestä.... On sen verran paskaa lisäainetta. Olemme siis Überperhe.....
*tikahtuu nauruun*
Just näitä " lapseni saa vain maustamatonta jogurttia ja naposteltavaksi vain rusinoita" -tyyppejä tarkoitin übermammoilla :) -AP-
vaikka ei olekaan ns. lisättyä sokeria niin hedelmän omaa sokeria on jopa 9g/100g.
SOKERILLA ilman muuta!!!!
En anna lapseni juoda mitään light juttuja. Itse juon joskus light limpparia ja siideriä, mutta lapseen en makeutusainemyrkkyä halua työntää.
tyrmättiin rusinat, ovat kuulema paljon paljon pahempia hampaille kun karkit. Erehdyin sanomaan, että meillä muksut saa tosi harvoin karkkia meiltä vanhemmilta, sen sijaan luomu-rusinoita tai vähän sokeria sisältäviä muropalloja (suosittelen, tais olla Virtasalmen Viljatuotteen tekemiä, runsaskuituisia ja hyviä, vaniljan makuisia) tai hedelmäpaloja. Limpparin tilalta mehua joskus harvoin. Sain kuulla hujat haukut, kuinka rusinat ja mehu ovat pahaksi hampaille. Että ihan huono äiti olen..
sokerilla makeutettua tietty :D
Ei se laatu vaan se määrä..
http://hippfi.arvid-nordquist.com/index.asp
eli
tässä linkki. ei ole mitään tarvetta lisätä sokeria lasten ruokiin !!!!
mutta joskus kun käytetään, niin hedelmäsokeria, hunajaa tai raakaruokosokeria.
Mä en kyllä välitä neuvolan löpinöistä just mitään, eikä siellä juuri käydäkään. Meidän perheelle ihan turha paikka.
sokerilla annan. Mielestäni varmasti pidemmän päälle terveellisempää kuin makeutusaine.