Vierailija

Ymmärrämme usein väärin mitä sana sosiaalinen tarkoittaa. Tällainen mielenkiintoinen artikkeli osui silmään HS:n sivuilta!

http://www.hs.fi/elama/a1450838119966?ref=hs-art-luetuimmat-1

Kommentit (17)

Vierailija

Joo, mutta sosiaalisena pidetään yleensä (tai itse pitävät itseään) henkilöä joka on itseasiassa epäsosiaalisin: puhua läpättää koko ajan, kiinnittää huomiota toisten huonoihin puoliin, mahdollisesti on jopa nin "sosiaalinen" ja "rohkea", että uskaltaa noista huonoista puolista kertoa toisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta sosiaalisena pidetään yleensä (tai itse pitävät itseään) henkilöä joka on itseasiassa epäsosiaalisin: puhua läpättää koko ajan, kiinnittää huomiota toisten huonoihin puoliin, mahdollisesti on jopa nin "sosiaalinen" ja "rohkea", että uskaltaa noista huonoista puolista kertoa toisille. 

Kuulostaa siltä, että sulla on jotain hampaankolossa johonkin ihmiseen liittyen, joka täyttää nuo kriteerit. Kyseinen tyyppi on luultavasti tehnyt kuvaamasi asiat sinulle. Turhaan täällä mesoat, mene kertomaan tunteesi hänelle.

Vierailija

Kyllä. Sosiaalisuuteen kuuluu myös se, että osaa seurustella ihmisten kanssa luontevasti. Siksi hiljaa yksinään nurkassa napottava ihminen ei voi olla sosiaalinen, vaikka kuinka nämä asiantuntijat haluaisivat niin väittää ja vaikka kuinka olisi hyvät "sosiaaliset taidot".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sulla on jotain hampaankolossa johonkin ihmiseen liittyen, joka täyttää nuo kriteerit. Kyseinen tyyppi on luultavasti tehnyt kuvaamasi asiat sinulle. Turhaan täällä mesoat, mene kertomaan tunteesi hänelle.

Miksi sinä saat täällä "mesota" jos tuo toinen kirjoittaja ei :)
Oletko palstan etukäteen-sensuroija-moderaattori?
Mistä tuo mandaattisi sinulle tuli?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen kirjoittaja, mutta jokaisella sosiaalisesti älykkäällä ihmisellä on varmasti jotain hampaankolossa johonkin ihmiseen liittyen. Niitä p:n jauhajia on maailma täynnä. Ainoastaan epäsosiaalisia ei häiritse muiden epäsosiaalisuus (lue: typeryys).

Onneksi tiede menee koko ajan eteenpäin ja alamme pikkuhiljaa käsittää asioita paremmin. Joku päivä ne autoritaariset hölösuut joutuvat lunastamaan heille kuuluvan paikkansa.

T. Katkera ja kyllästynyt

Vierailija

Tosi moni puhelias ihminen kuvittelee olevansa sosiaalinen. Vaikka ei yhtään pystyisikään kuuntelemaan toisia, vaan on vain itse aina äänessä.

Vierailija

Hölöttäjä ei ole automaattisesti sosiaalinen, mutta ei ole se hiljainenkaan. Sosiaalinen on aktiivisessa vuorovaikutuksessa muiden KANSSA. Ei siis omi tilaa tai vetäydy täysin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta en ole koskaan käsittänyt mistä se natsien kansallis-sosiaalisen puolueen nimi tulee.

Natsien tarkoitus oli yhtenäinen sosiaalinen Saksa. On Reich.

Vierailija

Moni on täällä maininnut, että puhelias ei ole sosiaalinen, kuten puhumatonkaan, kertokaa sitten mikä se puhelias ihminen on?

Puheliaan ihmisen määritelmä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Moni on täällä maininnut, että puhelias ei ole sosiaalinen, kuten puhumatonkaan, kertokaa sitten mikä se puhelias ihminen on?

Puheliaan ihmisen määritelmä.

Puhelias on usein hallitseva, haluaa hallita keskustelua, haluaa johtaa tilannetta ja päättää mistä keskustellaan. Tämä ei tokikaan ole automaagisesti huono asia, muttei välttämättä ole sosiaalistakaan.

Vierailija

Jatkuvasti äänessä oleva on passiivinen siinä missä tuppisuukin. Itse asiassa jopa passiivisempi. Kuunteleminen on tärkeämpää kuin puhuminen, joten passiivinen tuppisuu on on tavallaan aktiivisempi kuin passiivinen kuuntelija (eli aktiivinen pälättäjä).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat