huvittavaa, kun arvostellaan reimatecia lapsilleen ostavia.samaan hengenvetoon kerrotaan, kuinka lapsilla pitaa olla vahintaan kolme haalaria talveksi. meilla yksi reimatecin haala
ri lapsella riittää mainiosti läpi talven, kun materiaali niin mahtavaa. ja tulee siis halvemmaksi, kuin ostaa kolme-neljä " halpishaalaria" !
Kommentit (25)
Vierailija:
ri lapsella riittää mainiosti läpi talven, kun materiaali niin mahtavaa. ja tulee siis halvemmaksi, kuin ostaa kolme-neljä " halpishaalaria" !
Kirjoituksesi oli kamalaa luettavaa!
Reimateciä ei olla koskaan edes aiottu hankkia, olemme tyytyväisiä näinkin.
Silloin, kun olin kotiäiti ostin lapsille Lassieta ykköshaalareiksi ( nyt ne ovat kakkkoshaalareita), mutta kun lapset aloittavivat päiväkodin kyllä Reimatecit ovat parhaita. Kotirouvana minulla oli aikaa ( ja voimavaroja...) pestä ja pyykätä ja pukea kurahousuja tavallisten toppapukujen päälle, toisin kuin nyt työssäkäyväänä äitinä.
Lisäksi lapset sairastelevat vähemmän ( ei tarvitse olla niin paljon lasten sairastelun takia töistä pois), kun on pinnoitetut toppapuvut (oli se pinnoitus Reimatecia tai sitten jotakin muuta). Kysymys ei ole prassailusta vaan realismista.
T: Realismia tarvitaan
Meillä on kolme lasta, vanhin on 7v. aina on yhdellä haalarillä selvitty kun se on vain ollut kosteussuojattu. Ulkoillaan paljon. Ennen lapset oli kotihoidossa, nykyään tarhassa. Ikinä ei ole tullut mieleen että olis tarvittu kahta haalaria. Kait siksi kun on laadukkaat vehkeet:-))
En parjaa Reimateciä vaikka en ymmärräkään, miksi joku maksaa haalarista niin paljon, kun halvemmallakin saa ihan yhtä hyvän.
Miten aikuisia ihmisiä jaksaa kiinnostaa toisten lapsien haalarien merkki tällä palstalla joka päivä!?
Meillä ainakin Lassien puku on ollut tosi hyvä, niin ykkös kuin kakkos ja vielä kolmospukunakin. Meillä kun on vain 1 puku ja takki, ei tarvita 5 miljoonaa eri pukua... ja aivan on asiansa ajanut! Niin, ja on vieläpä 3 kertaa halvempi kuin reima.
Eipä se lastenvaateliikkeen myyjäkään suositellut reimaa kun menin ja sanoin, että: -Lämpimimmät hanskat mitä löytyy, kiitos! Antoi Rasavilin hanskat ja sanoi että: -älä osta reimaa....
Vierailija:
Silloin, kun olin kotiäiti ostin lapsille Lassieta ykköshaalareiksi ( nyt ne ovat kakkkoshaalareita), mutta kun lapset aloittavivat päiväkodin kyllä Reimatecit ovat parhaita. Kotirouvana minulla oli aikaa ( ja voimavaroja...) pestä ja pyykätä ja pukea kurahousuja tavallisten toppapukujen päälle, toisin kuin nyt työssäkäyväänä äitinä.Lisäksi lapset sairastelevat vähemmän ( ei tarvitse olla niin paljon lasten sairastelun takia töistä pois), kun on pinnoitetut toppapuvut (oli se pinnoitus Reimatecia tai sitten jotakin muuta). Kysymys ei ole prassailusta vaan realismista.
T: Realismia tarvitaan
T. jep, jep...Realismia tarvitaan
vaikka oliskin muutaman kympin kalliimpi.
Näin meillä. Reimatecit molemmilla ja yksi riittää helposti.
vaikka toinen saattaa olla se Reimatekki tai Supratekki, vaihtelee. Joskus on jopa isompi lapsi pissannut huosuun tai sotkenut koirankakkaan tai muuta kivaa. Silloin se haalari pitää pestä. Ulkovaate tarvitaan jos pitää mennä jonnekin. Aina ei voi ajoittaa kuivumista yöksi.
kummallakin on varahaalari, jota kumpikaan ei tarvi. Lassie vaan tuntuu pitävän lämpimämpänä, joten Reimateciä ei meille enää osteta.
Tarvikepalstalta olen usein lukenut, että lapsella on Reimatecin lisäksi vielä varahaalareita.
mitä sitä paitsi tekee kosteussuojalla talvella? Eihän lumessa kastu.
Aivan sama mulle mikä on, kunhan lapsi pysyy lämpimänä. Meillä kirpparilta ostettu haalari, jonka merkkiä en edes muista, enkä jaksa käydä kyllä katsomassakaan. No, kai se on jokaisen jollakin lailla päästävä pätemään tässä maailmassa. Jos ei omat henkiset tai fyysiset ominaisuudet riitä siihen, on sitten yritettävä vaikka lapsen ulkoilupuvulla... Kukin tyylillään!
Meillä 2 haalaria koska.
Lapsi haetaan hoidosta 17.00. Pikaisesti syömme ja olemme takaisin pihalla hyvin usein jo 17.45. ja lapsemme hikoilee niin paljon, että haalari on sisältä märkä!!!!
Tarhan tädit eivät usko millään, että lapsemme tarkenisi vähemmilläkin vaatteilla... aina on tumpattu vaatetta yhtäpaljon kuin muillekin = hiki ja haalari sisältä märkä.
Itselläni on Haltin Waterproof-puku, kivan näköinen mutta muuten huono. Ei tarvitse pitkään kävellä kun jo hiki virtaa. Siis on hiostava vaikka tuoteselosteessa sanottiin olevan hegittävä. Siinä on jopa sivussa ilmaaukot, jotka eivät auta yhtään.
Meidän lapsella " hikiongelma" ollut aina, olipa pukuna Reimatec, Lassie tai joku muu halvempikin merkki =D
Joten en usko, että syynä on puku.
Itselläni sama homma, jos laitan liikaa puvun alle vaatetta ja lähden lenkille, niin hiki tulee, olipa sitten minkä merkkinen tahansa ulkoilupuku ja mulla on talvi ulkoiluasuja (laskettelu, hiihto yms.) yhteensä 5 erilaista ja eri merkkistä =D
Koskaan ei tiedä vaikka lapsi oksentaisi haalarin päälle juuri kun pitäisi sen kanssa johonkin lähteä joten kyllä on hyvä olla olemassa varavaatteita. Ja kauppoihin on kivempi laittaa puhdas siisti puku.
olen siis esikoulussa töissä ja on paljon nopeempaa ja helpompaa,kun lapsilla (onneksi aika monilla) on reimatecit. ei tarvi joka suojasäällä pukea kuravaatteita. eikä se tíetenkään muuten haittaisi,vaikka pukeutumiseen menisikin kauan,mutta kun meillä sitä ulkoiluaikaa on niin kovin vähän,ei tarvi sitä aikaa tuhrata kuravaatteiden pukemiseen&riisumiseen. ja vielä sekin,että " tavallisten" haalareiden kuivumiseen (vaikka meillä onkin kuivauskaappi) menee aikaa,ja monesti on vaatteet vielä kosteat kotiinlähtiessä. ja jos kaikkien haalarit olis " tavalliset" niin ne ei ainakaan olis kuivia kun ei ne mahtuis sinne kuivuriin kaikki millään:) enkä halua nyt mitenkään haukkua tai latistaa äitejä,joiden lapsilla ei ole reimatecejä! itsellä ei ole lapsia vielä,joten en sen paremmin tiedä huonoista tai hyvistä puolista,mutta tässä " asemassa" olen kyllä reimatecejen puolella:)
Meidän lapsella on Reimatec puku, hän kun meni päiväkotiin, niin sieltä napakasti sanottiin, että pitää tuoda kurahousut ja sadetakki. Yritin kyllä kovasti selittää, että ei hän tarvii... niin vastaus oli: kurahousut on tuotava.
On pesty ja pidetty ja tyytyväisiä ollaan oltu. Muita haalareita en kehtaa enää edes ostaa. Nuo meidän haalarit on muuten ostettu alesta puoleen hintaan, toinen tais olla 60% alennuksella.