Vierailija

Minä olen ofc suomalainen ja mies Englannista. Asutaan täällä Briteissä, mutta joskus mahdollisesti myös Suomessa. Meille molemmille on tärkeää, että tulevan lapsen nimi sopii kumpaankin kieleen. Ei haittaa vaikka lausuttaisiin vähän eri tavalla, kunhan siis on suht. kansainvälinen ja helppo nimi kumpaankin kieleen. Vauvan sukupuolta emme tiedä vielä. Tytön nimeksi on vain 2 ehdotusta ja pojalle ei yhtään. Apua siis kaivataan :)
Tytölle tykättäisiin molemmat hurjasti nimestä Lilian. Se on miehen edesmenneen isoäidin nimi (kylläkin kahdella l kirjaimella kirjoitettuna). Mielestäni se sopisi hyvin kumpaakin kieleen. Toinen on Vivian, siis melkein samanlainen nimi. Tykkään kyllä tästäkin, mutta olen ihastunut tuohon Lilianiin. Mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jade on ihan sievä, mutta se löytyy jo suvusta ja lähipiiristä.

Mitään ehdotuksia pojan nimeksi? Ei oikein keksitä yhtään. On tässä onneksi paljon aikaa vielä, mutta haluaisin heti jo vaihtoehtoja niin saa rauhassa punnita parhaan :)

Vierailija

Okei, ehkä käytän sanaa kansainvälinen väärin. Tarkoitan sillä kuitenkin lähinnä sitä, et nimi olisi sopiva kumpaankin kieleen ja mielellään ehkä käytössä kummassakin maassa, vaikka olisi vähän harvinaisempi nimi. En mitään perus Emmaa ehkä hae, vaikka se sievä nimi onkin.
-ap

Vierailija

Olen aina ihmetellyt tätä hinkua kansainvälisiin nimiin. Olen itse töissä kansainvälisessä yrityksessä ja asunut iät ajat ulkomailla, ei ongelmia suomalaisten nimien kanssa. Kuten ei myöskään kolmellakymmenellä kansallisuudella, joiden kanssa työskentelen.
Minä olen Martta, mieheni Eero ja lapset Mikko, Helmi ja Antti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tätä hinkua kansainvälisiin nimiin. Olen itse töissä kansainvälisessä yrityksessä ja asunut iät ajat ulkomailla, ei ongelmia suomalaisten nimien kanssa. Kuten ei myöskään kolmellakymmenellä kansallisuudella, joiden kanssa työskentelen.

No varmaan ymmärrät että ap:n tapauksessa vähän eri tilanne, kun molemmat on eri maista kotoisin. Toki jos olisi kyseessä suomalainen pariskunta, joka mahdollisesti tulisi joskus asumaan muualla maailmassa, niin olisin samaa mieltä kanssasi, mutta varmaan huomaat miksi tämä tilanne on eri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ongelmia nimeni kanssa Saksassa. Nimeni on Eine.

Vierailija

Steve, Robert, Oliver, Patrik, Rafael, Fabian, Felix, Hugo, Klaus, Linus, Lukas

Esme, Eden, Ada, Aurora, Viola, Leah, Lidia, Diana, Dina, Silva, Elsa, Lena.

Vierailija

Kiitos paljon nimi ehdotuksista! Tuossa on jo monta jotka menee ehdottomasti harkintaan :)
Lisää vaan jos keksitte!

Ja tosiaan sen vuoksi halutaan ns. helpot nimet kumpaakin kieltä ajatellen, kun molemmille oma suku on tärkeä. Tietysti kukaan miehen puolelta ei puhu suomea, ja minulla esim. tärkeät ja läheiset mummoni ei puhu sanaakaan englantia. Myöskin isäni englannin taito on heikko. Se ei tosiaan haittaa, että nimi lausutaan eri tavalla, mutta esim George tai Micahel ei taipuisi kauniisti mummojen suuhun. Muutenkin, jos joskus suomeen muutetaan niin haluan, että nimet on täälläkin helpot. Ehkä höperö ajatus, kun kyllä Suomessa englantia osataan hyvin, mutta kun olen itse suomalainen niin haluan, että nimet sopii myös Suomen kieleen, ja kuitenkin että Mattia ei lausutaan Mäddy tai Mätty jne, ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. Ehkä se on vain periaate juttu. Haluan että meidän molempien äidinkieli otetaan huomioon nimeämisessä, ja näin haluaa myös mies. Varmasti sukukin arvostaa ja toivoo näin. Sori menipä pitkäksi selitykseksi :D

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat