Vierailija

sitten yritetään naamioitua teiniksi huonolla menestyksellä. On oikeasti tosi harvinaista nähdä katukuvassa tyylikäs, naisellinen nainen. Jos tunnistit itsesi, niin mikä on tekosyysi?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Mikä on tätimäistä pukeutumista, mikä taas teinien vaatteitta. Ei sellaista ole?

Itse ajattelen niin, että on vaatteita, joihin en itse pukeutuisi, mutta esim hevirokkari taas ei vetäisisi mun vermeitä päälle.

T. 48 v nainen, jolla päällään yleensä aina mekko ja jakku tai villatakki, korolliset kengät ja värikäs villakangastakki. Pitkät, kiharat vaaleat hiukseni ovat lähes aina auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tekosyy sille, että pukeudun oman makuni mukaan? Eikö se nyt ole kuitenkin luonteva tapa? Sinun rajoittunut makusi voisi olla minusta juntti, mutta ei tulisi mieleenkään mainita asiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä on tätimäistä pukeutumista, mikä taas teinien vaatteitta. Ei sellaista ole?

Itse ajattelen niin, että on vaatteita, joihin en itse pukeutuisi, mutta esim hevirokkari taas ei vetäisisi mun vermeitä päälle.

T. 48 v nainen, jolla päällään yleensä aina mekko ja jakku tai villatakki, korolliset kengät ja värikäs villakangastakki. Pitkät, kiharat vaaleat hiukseni ovat lähes aina auki.

Pitkät hiukset auki ovat minulle se puistatus. Kenenkään pukeutuminen ei kuulu minulle, mutta antaahan se ihmisestä homssuisen kuvan, vaikka muuten tyylisi kuulostaa kivalta. Itsellä vapaapäivänäkin ensimmäinen asia on laittaa hiukset edes ponnarille, etenkin kun sitä hiusta on, tuntuu olevan kaikessa tiellä.

Vierailija

Minä varmaan pukeudun mielestäsi tätimäisesti. Pidän kauluspaidoista, kashmirneuleista ja muista laadukkaista mutta yksinkertaisista perusvaatteista. Asustan sitten koruilla ja huiveilla. Pahimmat pukeutumiskriiseilyni ovat silloin kun tiedän että jonnekin pitäisi pukeutua tosi rennosti. Se ei ole minulle yhtään luontevaa, vaikka monelle muulle sopiikin hyvin.

Tekosyyni pukeutua näin: tää on mun tyyli. Pidän siitä. Se on oman näköinen, olen kait sisimmältäni täti. Deal with it.

Vierailija

Kerropa sinä, ap, miten voisin pukeutua sinun mielestäsi tyylikkääseen vapaa-ajan asuun, jolla voisi käydä vaikka ostoksilla ja kahvilla Helsingin keskustassa? Olen viisikymppinen, 170 cm, vartaloltani tätimäinen, hiukset hennot ja vaaleat ns. long bob, mieleltäni kolmekymppinen, peruskouluikäisten äiti. Rajoitteina urheiluvamma jalassa, jonka takia korkkarit eivät käy, pieni budjetti työtilanteen vuoksi ja keskivartalolihavuus.

Odotan asiallista ehdotusta kiinnostuneena!

Vierailija

Mielestäni suomalaisilla ei ole mitään ongelmaa pukeutumisessa. Täällä nyt vaan pukeudutaan juuri niin kuin itse halutaan, useimmiten mahdollisimman mukaviin vaatteisiin. Jos tykkää teinien vaatteista, niin miksei niihin saisi pukeutua viisikymppisenä? Jos taas tykkää tätimäisistä vaatteista, niin senkun pukeutuu niihin. Itse ainakin pukeudun vain sellaisiin vaatteisiin, mistä itse tykkään. Ei kiinnosta edustaa sitä omaa ikäryhmää. Minähän en tyyliäni muuta vain siksi, että ikää kertyy lisää.

Vierailija

Miksi pitäisi olla jokin tekosyy? Mene ylilaudalle siitä spouttaamasta meemejä.

Pukeudun toimistolesbomaisesti, koska pidän toimistolesbovaatteista.

Vierailija

No enpä ole ajatellut että mun pitäis murehtia mitä mieltä sadat tuntemattomat on mun pukeutumisesta. Käytän sellaisia vaatteita jotka ovat päällä mukavia, joista itse pidän, jotka sopivat kulloiseenkin tilanteeseen ja ovat vielä omalle kukkarollenikin sopiva hintaisia. Muuta en murehdi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan pukeudun mielestäsi tätimäisesti. Pidän kauluspaidoista, kashmirneuleista ja muista laadukkaista mutta yksinkertaisista perusvaatteista. Asustan sitten koruilla ja huiveilla...

Ei tuossa ole mitään tätimäistä, vaan sinulla on tyyli hallussa.

T. Setä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset auki ovat minulle se puistatus. Kenenkään pukeutuminen ei kuulu minulle, mutta antaahan se ihmisestä homssuisen kuvan, vaikka muuten tyylisi kuulostaa kivalta. Itsellä vapaapäivänäkin ensimmäinen asia on laittaa hiukset edes ponnarille, etenkin kun sitä hiusta on, tuntuu olevan kaikessa tiellä.

Mulla on upeat hiukset ja niitä on paljon. Ne ovat mun kruununi auki. Ponnarilla ne ovat teinit, nutturalla tätimäiset. Näin siis mun makuuni. Mun tyylini on mun tyylini.

Mutta kuten huomaat, jokaiseisella on oma makunsa. Koskaan ei voi miellyttää kaikkia, eikä ole tarvekkaan.

Vierailija

Pukeudun tasan niin kuin mua huvittaa, eikä mulla ole ongelmaa. Jos pukeutumistyylini häiritsee jotakuta, niin hänellä on se ongelma...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisenä saa pukeutua just niin kuin mieli tekee.

Olen täysin samaa mieltä. Mutta koska ap otti asian puheeksi ja on asiasta eri mieltä, haluaisin hänen näkemyksensä. Jos vaikka saisin uusia ideoita. On niin helppo arvostella ilman ratkaisuehdotusta.

Huhuu, ap!!!

T. 7

Vierailija

Minusta on kyllä täysin absurdi ajatus, että kävellessäni ulkona joku kiinnittäisi jotain huomiota pukeutumiseeni ja tekisi siitä vielä itselleen ongelman ja kirjoittaisi jollekin keskustelupalstalle, että pukeuduin liian tätimäisesti tai teinimäisesti. En kyllä välitä vähääkään, jos jonkun mielestä minun pitäisi olla naisellinen tai tyylikäs. Omasta mielestäni ei pidä. Pukeutumiseni tarkoitus on a) pitää minut lämpimänä ja b) että vaatteet eivät kiristä, hankaa, kutita tai ole muuten epämukavia.

Vierailija

Tavallaan ymmärrän ap:ta. Ulkomailla asuneena olen kiinnittänyt samaan huomiota. Ihmiset pukeutuvat 'iättömästi' Esim. Italiassa ja Ranskassa. Siellä viisikymppinen vetää adidakset jalkaan villakangastakin kanssa ja näyttää tosi hyvältä. Pointti on siinä, ettei laittaudu liikaa ja seuraa muotia (ei orjallisesti tietenkään). Kenkiin ja laukkuun panostetaan ja olemuksessa on sellaista huolettomuutta (vaikka asu olisi suunniteltu etukäteen).

Täällä olen törmännyt outoon ajatteluun, että tietyn ikäisenä pitää lakata käyttämässä tennareita (!) Ja alkaa pukeutumaan aikuismaisesti (ja tylsästi).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerropa sinä, ap, miten voisin pukeutua sinun mielestäsi tyylikkääseen vapaa-ajan asuun, jolla voisi käydä vaikka ostoksilla ja kahvilla Helsingin keskustassa? Olen viisikymppinen, 170 cm, vartaloltani tätimäinen, hiukset hennot ja vaaleat ns. long bob, mieleltäni kolmekymppinen, peruskouluikäisten äiti. Rajoitteina urheiluvamma jalassa, jonka takia korkkarit eivät käy, pieni budjetti työtilanteen vuoksi ja keskivartalolihavuus.

Odotan asiallista ehdotusta kiinnostuneena!

Mä oon tän ketjun kakkonen. Mun mielestä sä lähdet siitä, mimmoisisa vaatteista itse tykkäät. Oikeasti kukaan ei voi neuvoa sua, sillä saattaa löytyä vaatteet joissa näytät hyvältä, mutta joissa et vain viihdy.

Mä tuossa tilanteessa käyttäisin esim mustia farkkuja ja paitaa ja vaikka punaista biker-takkia. Yksiväriset istuvat vaatteet hoikentavat eli just farkut ja paita samaa väriä. Tai yksivärinen mekko. Myös kotelomekot hoikentavat.

Jos rahaa on vähän ja itse haluaa pukeutumiselleen tehdä jotain, niin kannattaa käydä oma vaatekaappi läpi ja rakentaa uutta sen pohjalle.

Vierailija

Olen 45, yritän välttää teinimäisyyttä ja tätimäisyyttä. Enemmän olen kuitenkin kallellaan tätimäisyyteen. Pukeutumiseni on hyvin tylsää, farkut, joku pusero ja mukavat lyhyet kengät. Hameissa ja mekoissa en ole koskaan tuntenut itseäni kotoisaksi, enkä tykkää korkokengistä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat