Suomalaisen naisten ongelma pukeutumisessa on se, että joko näytetään liian tätimäiseltä tai
sitten yritetään naamioitua teiniksi huonolla menestyksellä. On oikeasti tosi harvinaista nähdä katukuvassa tyylikäs, naisellinen nainen. Jos tunnistit itsesi, niin mikä on tekosyysi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tätimäistä pukeutumista, mikä taas teinien vaatteitta. Ei sellaista ole?
Itse ajattelen niin, että on vaatteita, joihin en itse pukeutuisi, mutta esim hevirokkari taas ei vetäisisi mun vermeitä päälle.
T. 48 v nainen, jolla päällään yleensä aina mekko ja jakku tai villatakki, korolliset kengät ja värikäs villakangastakki. Pitkät, kiharat vaaleat hiukseni ovat lähes aina auki.
Siinä tulikin tarkkaan kuvattua tätityyli. Sinänsä ei tyylissä ole mitään vikaa.
Näyttäisi varmaan hyvältä, jos vielä viitsisit laittaa hiuksesi tyylikkäälle nutturalle.
Hyvä esimerkki tätimäisestä, etten sanoisi peräti mummomaisesta pukeutujasta on Aamutv:n toimittaja Ukkola. Usein ne mekot ovat vielä himpun verran liian pieniä. Mutta siis malli kuin mummolla. Minä olen mummoikäinen, mutta tuollaisia mekkoja en pukisi ylleni maksustakaan!
Täällä naisillä näkee myös todella rumia hiuksia. Miksi tukka pitää kyniä ihan lyhyeksi jos on ylipainoa? Suomalaiset tunnistaa rumista silmälaseista ja hiuksista...
T.18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tätimäistä pukeutumista, mikä taas teinien vaatteitta. Ei sellaista ole?
Itse ajattelen niin, että on vaatteita, joihin en itse pukeutuisi, mutta esim hevirokkari taas ei vetäisisi mun vermeitä päälle.
T. 48 v nainen, jolla päällään yleensä aina mekko ja jakku tai villatakki, korolliset kengät ja värikäs villakangastakki. Pitkät, kiharat vaaleat hiukseni ovat lähes aina auki.
Pitkät hiukset auki ovat minulle se puistatus. Kenenkään pukeutuminen ei kuulu minulle, mutta antaahan se ihmisestä homssuisen kuvan, vaikka muuten tyylisi kuulostaa kivalta. Itsellä vapaapäivänäkin ensimmäinen asia on laittaa hiukset edes ponnarille, etenkin kun sitä hiusta on, tuntuu olevan kaikessa tiellä.
Mulla on upeat hiukset ja niitä on paljon. Ne ovat mun kruununi auki. Ponnarilla ne ovat teinit, nutturalla tätimäiset. Näin siis mun makuuni. Mun tyylini on mun tyylini.
Mutta kuten huomaat, jokaiseisella on oma makunsa. Koskaan ei voi miellyttää kaikkia, eikä ole tarvekkaan.
Aivan, Minulla on myös pitkät hiukset ja ne ovat aina auki. Pukeudun yleensä ihan farkkuihin ja t-paitaan. Ylipaino saa monesti aikaan täti-tyylin.
Tyylitaju on kaiken a ja ö. Voi pukeutua nuorekkaasti tai tätimäisesti miten tahansa kunhan sen tekee hyvällä maulla. Tätiin voi yhdistää vaikka valkoiset tennarit ja nuorekkaaseen voi yhdistää jotain klassista, vaikka bleiserin risafarkkujen pariksi. Kaikki ei sovi kaikille, mutta jokaiselle löytyy oman tyylisensä pukeutuminen, kun sen oikein oivaltaa.
Mun tekosyyni on tuo saatanallinen jäinen viima, joka juuri nytkin ulkona puhaltaa. Sorry, että näytän tätimäiseltä toppatakkeineni, villapipoineni ja lapasineni.
Inhoan kaikkia aloituksia, joisa esiintyy sanayhdistelmä "mikä on tekosyysi?"
Onko tuo suomalaisten naisten ongelma vai sinun ongelma? Suurin osa luultavasti on tyytyväisiä asuvalintoihinsa, joten tuskin se heille on ongelma. Älä ap yleistä ongelmiasi kaikkien suomalaisten naisten ongelmaksi.
Näytän tätimäiseltä, koska olen täti-ikäinen 45 ja tykkään pukeutua mukaviin mataliin kenkiin ja riittävän väljiin vaatteisiin.
Mikä tekosyy? Jos tahdon pukeutua rennosti, siihen on kyllä syitä mutta ei tekosyitä.
Kaikki klassisen "suomalainen nainen on ruma" -ketjun ainekset alkavatkin pikku hiljaa olla koossa: hiusten pituus, korkokenkien puute, lihavuus, tylsät vaatteet, rumat silmälasit, ankea ilme ilman tyttömäistä keveyttä ja flirttailua...
Puuttuu enää se "liian täydellinen mies", joka vouhkaa siitä miten "ulkomaassa" on kaikki paremmin.
Olettepa herkkiä;). Tais kolahtaa kun noin moni veti herneen nenään...
Ylipaino tekee vaikutelman tätimäisestä helposti valitettavasti.