Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mistä hankitte vaatteet ja kengät 10v pojille? Mitkä merkit tai kaupat on siis ns "in"? Lapseni, rankasti koulukiusattu 10v vaihtaa joulun jälkeen koulua ja haluaisin ostaa hänelle uudet vaatteet ja kengät jotka olisi semmoiset kuin muillakin eikä erottuisi joukosta. Emme ole trendien perässä juosseet koskaan, enkä oikein tiedä mistä aloittaa. Auttakaa pliis, googlaamalla en löytänyt vastauksia...

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä ostan 10 v pojalle vaatteet ja kengät lähinnä KappAhlista ja Cittarista. Ihan tavallisia collegehousuja ja huppareita, Vikingin tarralenkkarit nyt käytössä. Ei mitään erikoista. Farkuista ei edes tykkää. Mutta me asutaankin maalla missä ei vaatteilla koreilla.

Vierailija

Eikö H&M ole ihan riittävä farkuista? Jotain ajanmukaista päälle, se riittää.

Ongelma ei ole poikasi vaatteissa. Hän tarvitsisi tukea ja hyväksyntää sellaisena kuin on. Onko hänellä kavereita? Tuleeko hän kotona hyväksytyksi? Kaikki lähtee itsetunnosta, mutta se on varmasti nyt huono. Olen itse ollut tuossa iässä samassa tilanteessa. Vaatteitani haukuttiin, mutta samanhenkiset kaverit auttoivat vaikeimman yli.

Vierailija

Asuttaiskin maalla niin ei tarttis tämmöisiä miettiä... mutta pelkään niin kamalasti että kiusaaminen jatkuu uudessakin koulussa enkä haluaisi ottaa pienintäkään riskiä. Sairastahan tämä on, mutta jopa vaatteista voi alkaa kiusaaminen taas. Ja sitä helvettiä ei jaksaisi enää :( Poika ei itse välitä vaatteista tai kengistä, pukee ne mitä annetaan. AP

Vierailija

Minä ostan mm. täältä: 

http://fi.nextdirect.com

http://www.gap.eu

https://stockmann.com/fi

http://eu.abercrombie.com/shop/eu/kids

http://www.hm.com/fi/

Kengissä suosituin merkki Vans

Meillä suosituimmat housut ovat tällä hetkellä chinot, joten esim. nämä

https://stockmann.com/fi/lapset/vaatteet-ja-asusteet/pojat-kouluikaiset-...

Paidoissa neule tai neuletakki ilman tekstejä ja alla valkoinen t-paita. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö H&M ole ihan riittävä farkuista? Jotain ajanmukaista päälle, se riittää.

Ongelma ei ole poikasi vaatteissa. Hän tarvitsisi tukea ja hyväksyntää sellaisena kuin on. Onko hänellä kavereita? Tuleeko hän kotona hyväksytyksi? Kaikki lähtee itsetunnosta, mutta se on varmasti nyt huono. Olen itse ollut tuossa iässä samassa tilanteessa. Vaatteitani haukuttiin, mutta samanhenkiset kaverit auttoivat vaikeimman yli.

En todellakaan kuvittele että ongelma on vaatteissa! Eikä niistä ole tietääkseni kiusattu aiemminkaan. Mutta kuten sanoin en halua ottaa riskejä vaan kysyn täältä apua oikeanlaisten vaatteiden valintaan. Tukea ja hyväksyntää saa, sekä terapiaa ja kaikki mahdollinen tehdään hänen auttamisekseen asiantuntijoiden tuella. AP

Meidän poika ei ole kiusattu, mutta jo 10-vuotiaana oli hyvinkin tarkka, mitä vaatteita itselleen halusi, ja jos ostettiin vaatteita niin että hän ei ollut näkemässä, niin ne ei yleensä kelvanneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkiset farkut olis hyvät? AP

Polarn pyretillä hyviä farkkuja. Sekä stretch että kivoja lökämalleja.
Jos ostat kaikki uudet kamat, niin ei hyvä...loistaa liikaa. Kannattaa pestä ainakin ennen mäyttöä. 8848 vaatteet on käytännöllisiä ja kestäviä. Reppu sellainen perus...ei mitään junttia kuvaa tai kuviota. Yksivärinen reppu hyvä. Ei kiiltävä.

Meidän koulussa on muotia jalkapalopaidat...niitä voi sit keväämmällä vaik käyttää esim. Barcelonaan joukkueen...mutta mikä siellä teillä on pop...muttei liian pop...voi meillä olla out ja päinvastoin. Katsele koulun pihalla. Kyllä sulle muodostuu kuva. AkrYylipipo...yksivärinen tai paksut raidat. Halpispipot taitaa olla suosittuja kans.
Ja meidän koulussa kymppivuotias lukee mielellään polvet risaisina...kun muillakin on,,.ja collegehousut jalassa.

Kiusattu lapsi...olisi hyvä löytyä jokin harrastus, missä pääsisi pätemään ja olisi koulusta erillään...että ei koulu ja vanhat pelot korostu liikaa. Saako psykologin apua?
Pikku hiljaa tutustuu...saattaa aluksi reagoida voimakkaasti ärsykkeisiin ja tulkita kiusaamiseksi. Onhan herkistynyt...luonnollisesti.
Auta tarpeen mukaan. Kymmenvuotias on aika pieni. Meidän poika kellahti jälleen tuohon vanhempien sängyn viereen patjalle...kun ei uni omasa sängyssä tule. Siinä saa nukkua nin pitkään kuin haluaa ja niin usein kuin haluaa. Ja saa tulla siihen milloin haluaa...se on puhuttu selväksi...lapsella on selvästi ollut tuosta ahdistuksesta tai pelosta vähän syyllinen olo.

Hyvää uutta vuotta. Oletettavasti asiat menee hyvin. Ihana kun olet nii huomioiva. Säästä omia voimiasi myös. Itseäni helpotti, kun katsoin teeveestä niitä poika joita oli kiusattu ja jotka oli tehneet siitä musaa. Ja osasivat kääntää voitokseen asian...eivät välitä. Puolustavat toisiaan. Ja huutelijoille voi sanoa tai sitten päässään miettiä...että katsoisivat itseään...eipä ole vara huudella. Koska ei ne kiusaajat ole arvossa. Ne on ...tyhjiä.
Koulussa mä omiani oon opastanut joka ikinen kerta menemään kertomaan opettajalle, jos kiusaamista tulee...ja onhan sitä ollut molemmin puolin, mutta pääasia, että niitä selvitellään. Lapset tulee näkyviksi.jotkut asiat selviää ja jotkut ei. Mut on asiat kuitenkin nähty tai kuultu.

Vierailija

Itsellä 10-vuotias pikkuveli ja hänellä koulussa eniten käytettyjä ovat college-housut ja -paidat:) Zaran lastenosastolta on löytynyt edullisia, kivannäkösiä (+usein vähän siistempiä ja kapeampaa mallia, kuin esim urheiluliikkeen versiot) kollareita, jotka ovat kuitenkin mukavat jalassa. Myös farkut on tainnut löytyä Zarasta ja toiset, jalassa pehmeän tuntuiset, Name It:ltä.

Trikoo-, neule- ja kollaripaidat/hupparit edelleen useimmiten Zarasta ja muista ketjuista, KappAhl, Lindex, H&M. Tärkeintä omasta mielestäni on, että vaatteet ovat siistit ja puhtaat sekä päällä mukavat. Itse pidän myös aika peruskuoseista (esim raita) sekä -väreistä: farkku, sinisen ja harmaan eri sävyt, valkoinen, kirkkaan ja tumman punainen esimerkiksi menevät aina hyvin yhteen keskenään, vuodenajasta toiseen. Toisaalta lisänä värit ovat ihan piristäviä vaatteissa ja esim pipoissa. Tottakai tärkeimpänä se, että vaatteiden pukija itse viihtyy ja mieltymykset otetaan huomioon, esimerkiksi omalla kohdalla pikkuveljeli pitää nimenoman huppareista, joissa on vetoketju, ettei tarvitse pään yli riisua:) Neuleista ei taas välitä yhtään.

Kenkämerkeistä sanoisin suosituksi tennarit Vansilta tai siistimmät kaupunkilenkkarit (esim airmax, airforce, free) Nikeltä. Näin talvella myös esimerkiksi ruskeat "talviversiot" (esim Converselta, Catepillarilta tms) saattaisivat mennä siistempinä kaupunkikenkinä.

Ulkovaatteet tietty vaihtelevat sään perusteella ja sekin vaikuttaa, mitä välitunneilla tehdään, esimerkiksi meillä pelataan jalkapalloa, ulkopelejä, milloin mitäkin, joten ulkovaatteet ovat siistit, mutta sellaiset joilla saa mennä leikkeihin mukaan ilman, että tarvitsee vaatteita varjella tai pestä ja uusia koko ajan. Käyttöä kestävät, käyttöön tarkoitetut (ainakin näin maalla) ulkohousut ja -takki, vaelluskengät tai kumpparit. Hyviä käyttöulkopukuja ja jalkineita pojalle löytynyt Lindexistä, KappAhlista ja urheiluliikkeistä. Kaupunkiin lähtiessä päällä on usein ilman ulkohousuja ja siistempien kenkien kanssa syys-talviaikaan siistempi maastonvihreä parkamallinen, hieman pidempi takki. Myös musta tai esim tummansininen hyviä perusvärejä, jotka menevät monen kanssa. Takki löytynyt Lindexistä. Pipot vaihtelevat, esim urheiluliikkeissä hyvin vaihtoehtoja, osa tupsumallisia esim Burton ja osa ilman ja taitoksella.

:) Kaikkea hyvää uuteen starttiin!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat