Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten reagoisitte, jos exänne rupeaisi seurustelemaan ammattimaisesta huumeiden kasvatuksesta ja aseen hallussapidosta tuomitun henkilön kanssa? Olisiko asia ihan ok teille, jos tuomio olisi kärsitty (ehdollista) ja aikaa tapahtuneesta olisi neljä vuotta?

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tarkennan siis, että tällainen henkilö olisi kasvattamassa lastasi ja hänellä olisi itsellään useita lapsia eri henkilöiden kanssa. Hänen lapsillaan olisi mielenterveysongelmia mm. viiltelyä ja päihderiippuvuuksia. Exä olisi luonnollisesti sitä mieltä, että nämä ovat vain huhuja, vaikka paperilla pystyisi nämä todistamaankin.

Miten reagoisit, jos olisit itse vanhempana tässä tilanteessa? T. Ap

Vierailija

Tuo olisi kyllä suoraan sanottuna painajaismainen tilanne. Varmaan yrittäisin kuitenkin hyvän kautta, ilman mitään ennakkoluuloja, tutustua tähän henkilöön ja arvioida, millainen aikuinen hän olisi lapselleni. Kyllähän ihmiset voivat muuttua ihan oikeasti.

Vierailija

Valotan vielä lisää sen verran, että kyseinen nyxä uhkailee minua milloin milläkin ja yrittää puuttua minun, exän ja lasten väleihin. Harkitsen lähestymiskieltoa ja poliisi on jouduttu kutsumaan paikalle rauhoittamaan nyxää. Tämä hänen menneisyytensä sai minut säikähtämään tosissaan. Ja kyllä, saatan ruveta hankalaksi siinä vaiheessa, kun minun ja lasteni välejä aletaan tuhoamaan. "Äitisi on hullu" jne.

Koita vaan kestää

Eiköhän sun exäsi avaa omat silmänsä, sinä et valitettavasti voi valita exäsi kumppaneita. Ole onnellinen, ettei exäsi ole se huumeriippuvainen/rikollinen, näitäkin on aivan riittäväti tässä maassa. Heilläkin on lapsiinsa täydet oikeudet, melkeimpä mitä tahansa saa tapahtua...

Ole sinä se vanhempi, joka vastaa ja rakastaa lapsia. Lapset kyllä "äänestää jalkoillaan" ennen pitkää sieltä exän luota, jos ei ole hyvä olla... tosin tällaiset yleensä - jos mahdollista - lahjoo lapset tapaamisiin.

Ei käy kateeksi, exälläni useita talousrikoksia, istunut ehdottomankin....näistä minulle ei kukaan kertonut mennessäni naimisiin ja tehdessäni lapset. Kun erosin (lapset oli alle 10 v), kaikki ihmetytelivät, miksi katselin sen touhuja ! muut siis tiesivät, muttä minulle ei kukaan kertonut... se rikollisten tietosuoja on niin loistava :(.

Kiitos vaan rikollisen tuksemisesta entiset naapurit, exän sukulaiset, tuttavat, viranomaiset jne.

Tsemppii ketjun aloittajalle !

Vierailija

Kannattaa varautua siihen, että lapsesi traumatisoituu poliisien kotietsinnöistä. Ne tulee ovesta läpi ja meno saattaa mennä hyvinkin väkivaltaiseksi kun ottavat tilannetta haltuun. Siinä ei todellakaan oteta huomioon sitä, että onko asunnossa lapsia vai ei.

Vierailija

Exälläni on myös päihdetaustaa sekakäytön suhteen ja on joutunut jättäytymään kuntoutustuelle mielenterveysongelmiensa takia. Eli oikea Jackpot tuo rikollinen hänelle. Minun puolestani ex voi seurustella vaikka apinan kanssa, kunhan lapset ei joudu kärsimään :( Exä on suhteellisen varakas, mutta muuten perus wt-meininkiä. Ei ole tarvinnut käydä kuin peruskoulu, kun vanhemmat ovat aina maksaneet kaiken. T. Ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat