Vierailija

Ennen joulua töissä mulle tuli asiakkaaksi ehkä 19v nainen, jolla oli lastenrattaissa kaksi poikaa. Myyn työkseni erilaista kosmetiikkaa, ja nyt oli lapsille etsinnässä saippuaa. Kysyin millaisista tuoksuista pojat tykkää heiltä itseltään. Mainitsivat makeat tuoksut, ja meillä makeita tuoksuja löytyy pääasiassa vaaleanpunaisista saippuoista. Tuoksutin saippuaa äidille ja molemmille pojille. Pojat ihastuivat, ja halusivat saippuan kuulemma mukaan joulusaunaan. Äiti kuitenkin tiuskaisi lapsille ettei vaaleanpunainen ole mikään poikien väri. ''Teille otetaan sinistä tai vihreää saippuaa'', nainen totesi. Hetken pöyristymisen jälkeen totesin, että kannatamme yrityksenä että pinkkikin voi olla poikien väri. Sanoin tämän kuitenkin kunnioittavasti, en kritisoiden. Äiti ilmeisesti loukkaantui kehotuksestani ja sanoi marttyyrina: ''Kai mulla sitten on niin vanhahtavat arvot''.

Miten tollaseen pitäis suhtautua? :D Ollaan keskusteltu esimieheni kanssa että tällaisissa tilanteissa juurikin mainitaan tuo että kannatamme yrityksenä että väri x voi olla myös tytön/pojan väri. Mielestäni kaikki värit ovat kaikkien, onko mulla sitten niin ''uudet arvot''? :D

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ohis, aika nuorena saanut lapset, jos ovat omia ja jos tosiaan oli 19v, kun puhuivatkin selvästi.

Tuo 19 oli oma arvioni. Vaikutti mielestäni kuitenkin selvästi 20 paikkeilla olevalta elämäänsä kyllästyneeltä äidiltä :D Lapset tosiaan vielä rattaissa, mutta puhuivat kyllä jo ihan hyvin! En sitten tiedä tarinaa tarkemmin, ei käyny mielessä kysyä millos pamautit lapset.

Vierailija

Itseäni on ärsyttänyt koko ikäni kaiken lokeroiminen sukupuolten mukaan.

On tyttöjen ja poikien sukkia,laukkuja, saippuoita jne. Eivätkö ihmiset todella itse tiedä minkä hajuista suihkusaippuaa haluavat käyttää tai minkä väriset sukat he haluavat jalkoihinsa. Tuotteen vieressä pitää lukea naisten sukat tai miesten suihkusaippuat??? WTF. Joo ja aurinkolasit on kanssa miehille ja naisille erikseen??? Uskomatonta.

Kas kun ruokatarvikkeet eivät ole vielä sukupuolijaoteltuja. Eikun prkl ovathan nekin. Ainakin jotkut virvoitusjuomat, alkoholijuomat ja jotkut proteiinijuomat / aamiaismurot ovat sukupuoliteltu kaupoissa. Sentään jauhelihapaketissa ei vielä ole miesten ja naisten versiota erikseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
19v äiti ja jo kaks sen ikästä lasta että niitä kiinnostaa valita saippuaa?? Kai mulla sit on jotenkin vanhat arvot...

Olivat parivuotiaita. Meidän saippuat luultavasti viehättää lapsia - löytyy glitteriä, kirkkaita värejä ja kivoja tuoksuja! Sen takia ehkä kiinnostus saippuoihin :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On tyttöjen ja poikien sukkia,laukkuja, saippuoita jne. Eivätkö ihmiset todella itse tiedä minkä hajuista suihkusaippuaa haluavat käyttää tai minkä väriset sukat he haluavat jalkoihinsa. Tuotteen vieressä pitää lukea naisten sukat tai miesten suihkusaippuat??? WTF. Joo ja aurinkolasit on kanssa miehille ja naisille erikseen??? Uskomatonta.

Kas kun ruokatarvikkeet eivät ole vielä sukupuolijaoteltuja. Eikun prkl ovathan nekin. Ainakin jotkut virvoitusjuomat, alkoholijuomat ja jotkut proteiinijuomat / aamiaismurot ovat sukupuoliteltu kaupoissa. Sentään jauhelihapaketissa ei vielä ole miesten ja naisten versiota erikseen.

Yks parhaita oli tää ''miesten hammastahna''!! :D Joo ihmettelen itse samaa. En myöskään ymmärrä miks vaatteet pitää jakaa miehille ja naisille - miksei ihmiset voi pitää sitä mistä tykkää. Kunnioitusta niille liikkeille jotka ei jaa osastoja sukupuoliin! 

Vierailija

Itseasiassa taidan huomenna ostaa kaupasta jotain oikein hyväntuoksuista naisten suihkusaippuaa. Käytin välillä exän suihkusaippuoita ja olivat erittäin hyviä mielestäni. Onko jotain hyvää suositusta? Olisiko joku rexona for her kova sana?

Olen siis hetero sinkkumies, millainen turnoff tällainen naisten suihkusaippuan löytyminen kylpyhuoneestani olisi jos joku nainen tulisi kylään luokseni?

Vierailija

Olipa tosiaan  aika jämähtänyt niihin kaiketi pyhiin ja ikuisesti muuttumattomiin arvoihinsa ...

Eihän saippuapala ole  mitään päällä pidettävää ja eihän sitä tavallisesti edes viedä sieltä kylpyhuoneesta tai saunasta mihinkään niiden ulkopuolelle,vaan se on siististi siellä saippuakotelossaan...

Voi,voi,kyllä siinä nyt varmaan pojat ihan pilalle menisivät jos isä tai äiti saunoessa näkisivät heidän käyttävän jotain  heidän toiveensa mukaan ostettua saippuaa...

Huh,huh..mitähän ne naapuritkin oikein ajattelisivat jos saisivat tietää minkä väristä saippuaa  siellä  heidän saunavuorollaan on käytetty,puhumattakaan jos vielä saisivat tiedon siitä kumpaa sukupuolta edustavat ihmiset sitä saippuuaa ovat käyttäneet!

Johan siitä puhuisi nauraen koko kaupunkija kyläkunta asujaimineen  ainakin kuukauden ajan ja kaikki naapurit siellä  ivailmein nauraisivat keskenään ja osoittelisivat koko perhettä sormillaan niin ,että muuttohan siitä kaupungin    osasta lopulta tietenkin heillä  olisi edessä.

" Katsokaa,tuolla ne vaaleanpunaisen saippuan pojilleen ostaneet menevät! Hei vieläkös olette ostaneet,heh,heh", he saisivat varmaan  kuulla ihmisiltä siellä päivittäin....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Munkin pojalle, jonka lempiväri on vaaleanpunainen, aina joskus sanotaan, ettei pojat voi tykätä vaaleanpunaisesta :(

Ei munkeilla ole lapsia?

Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa taidan huomenna ostaa kaupasta jotain oikein hyväntuoksuista naisten suihkusaippuaa. Käytin välillä exän suihkusaippuoita ja olivat erittäin hyviä mielestäni. Onko jotain hyvää suositusta? Olisiko joku rexona for her kova sana?

Olen siis hetero sinkkumies, millainen turnoff tällainen naisten suihkusaippuan löytyminen kylpyhuoneestani olisi jos joku nainen tulisi kylään luokseni?

Toki ne täällä sanoo, ettei sillä ole väliä ja kaikki on ihanaa vaikka kasvaisi kukkia peniksen paikalla. 

Mutta oletko nähnyt kassamagneettia leffaa, jossa miespäähenkilö on ollut feminiininen mies ja jonka perään naiset ovat huokailleet. Et ole. 

Ei näytä mieheltä, joka haisee naiselta tai käyttäisi naisen sukkia:

https://www.thewrap.com/wp-content/uploads/2015/01/fifty-shades-of-grey-...

Näkisinpä muuten sen eksäsi. 

Sori, olen tänään vähän nappaillut konjakkia juhlan kunniaksi ja tavallista äreämpi -> jeesustelu ärsyttää. Kaikki kuitenkin toivottavasti ollaan aikuisia ihmisiä ja suunnilleen tiedetään miten se maailma makaa. 

Vierailija kirjoitti:

No jos tästä sinkuksi vielä päätyisin niin ei ainakaan itselleni olisi turn off. Johtunee siitä että tuo aviomies käyttää naisten suihkusaippuaa. Ovat kuulemma paremman tuoksuisia kuin miesten. Tykkää eniten Palmoliven suihkusaippuoista. Tai ainakin oletan niin koska yleensä ostaa tuota merkkiä.

Itse käytän vallan miesten dödöä (olisikohan joku Rexonan stick). Tähän mennessä ainoa dödö, joka ei aiheuta allergista reaktiota. 

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Yks parhaita oli tää ''miesten hammastahna''!! :D Joo ihmettelen itse samaa. En myöskään ymmärrä miks vaatteet pitää jakaa miehille ja naisille - miksei ihmiset voi pitää sitä mistä tykkää. Kunnioitusta niille liikkeille jotka ei jaa osastoja sukupuoliin! 

Miesten ja naisten vaatteet ovat erikseen, koska vartalonmalli eri sukupuolilla on kuitenkin huomattavan erilainen. Mikään ei silti kiellä sinua pitämästä niitä vaatteita, joista tykkäät ja vaikka ostamasta niitä sieltä miesten puolelta.

Vierailija

Tässä kohden lienee oikeutettua lisätä knoppitieto, että hyvin pitkään pinkkiä pidettiin nimenomaan pojille sopivana voimakkaana värinä. Se jantteri, jonka näkemykseen tämä ei sopinut, ja joka sitten markkinoi asian taitavasti? Hitler.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat