Vähävarainen, mistä unelmoit tavallisessa arjessa mutta ei ole varaa?
Avautukaa! Minä unelmoin siitä, että olisi varaa ostaa kunnon kosmetiikkatuotteita. Käydä uimahallissa/salilla!
Kommentit (76)
Niska-hartia seutu ollut jumissa useamman viikon ja pelkkä pään kääntelykin tekee kipeää. Tekisi niin mieli mennä ammattitaitoiselle hierojalle, mutta ei ole varaa. Olin hierojalla viimeksi 11v. sitten. (Lähipiirissä ei ole sellaista taitoa, että osaisivat avata lihaksia oikein.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin useammin terveellistä ja monipuolista ruokaa, ostaisin vähän laadukkaampia vaatteita, meikkejä, huonekaluja yms.
Köyhä pystyy tekemään terveellistä ja monipuolista ruokaa ihan joka päivä.
Taidat olla sama henkilö joka saa lohenkin halvemmalla kuin muut?
Vanhanaikaista ehkä, mutta karppaamisesta. Vähän on kyse laiskuudestakin, mutta enemmän rahasta. Pasta, peruna ja vaalea leipä sopivat budjettiin, mut ei mun hyvinvointiin. Pitäisi se ryhtiliike tehdä, varmaan voisi nyt työttömänä kun aikaa on, niin opiskella huokeitakin vähähiilarisia ruokia. Ei tää jatkuva turvotus ja väsymyskään voi jatkua, kalliiksi tääkin tulee, jos kohta on vaikka kakkostyypin diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksissahan on todettu, että halvat kosmetiikkatuotteet päihittävät usein kalliit.
Itse käyn uimahallissa ilmaiseksi, mutta kuntosalin voi korvat oman vartalon paikolla tehtävillä harjoitteilla. Netistä löytyy muutenkin hyviä ohjeita.
En tarvitse tutkimuksia huomatakseni, että halvassa kosmetiikassa on huonot pakkaukset ja sellaisia en halua laukkuihini pyörimään. Kumma, miten jolloin kitupiikillä on tarve lyödä toisen toiveet lyttyyn. Salilla käynti on ihan eri asia kuin jumpata kotona. Missasit koko aloituksen pointin, nyt ei kysytty aivokuolleen apinan nuukailuvinkkejä.
Haaveilen että olisi oma siivoaja, lastenhoitaja, kaupassa kävijä ja kokki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvät Adidaksen lenkkarit jotka ostin n. 7 v sitten. Ne menee kesät talvet. En voi kuitenkaan lähte kavereiden pyytämänä mökille kun ei mulla ole tarpeeksi lämmintä vaatetta. Keksin sitten sellaisen tekosyyn että mulla on kylmästä johtuva nokkosrokko. Voi minua.
Oletko kokeillut laittaa ilmoituksen, että tarvitset lämpimiä vaatteita? Monet ovat muutenkin lahjoittamassa säkeittäin vaatteita UFFiin, mutta uskoisin, että jotkut tekevät ilomielin poikkeuksen.
Uusista vaatteista, uusista huonekaluista(ovat vanhoja rikkinäisiä), selän hoitamisesta parempaan kuntoon ja kuntosalilla käymisestä.
Säännöllisestä hieronnasta, joogatunneista, siivoojasta, manikyyristä. Matkoista jonnekin lämpimään.
Hammaslääkäriin pääsystä. Nyt käynnit rajoittuvat vain päivystyskeikkoihin silloin kun särkee liikaa...
Vuosia unelmoin astianpesukoneesta ja kuivausrummusta. Nyt kun lapset jo isoja ja muuttamassa muutaman vuoden sisällä pois en enää tarvitse kumpaakaan.
Omasta makuuhuoneesta.
Kulmien säännöllinen värjäys, säännöllinen kampaaja (molemmat vaikka neljä kertaa vuodessa, hiukset voin värjätä kotona), juustoja vaikka kerran kuussa, bussikortilla sen verran rahaa, ettei tarvitsisi rynnätä pois illan vietosta ennen yömaksun alkua, kissa!, kunnon lihaa/kanaa/kalaa jauhelihan ja broilerisuikaleiden vaihtoehdoksi vaikka joinain viikonloppuina :)
Haluaisin syödä tuoreita kasviksia (ei juureksia!!) joka päivä, siis kunnon rapsakkaa salaattia kaikkine ihanuuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin syödä tuoreita kasviksia (ei juureksia!!) joka päivä, siis kunnon rapsakkaa salaattia kaikkine ihanuuksineen.
Ai niin, Parturiin olisi kiva päästä! Suunnittelen Tallinnan reissua, jotta pääsen kampaajalle. Jo periaatteesta ei halua maksaa Suomen kiskurihintoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta asunnosta, vähintään kolmio, itselle ja lapsilleni. Lomamatkoista lasten kanssa tai yksin sekä siitä, että harrastaminen, vaatteet, sisustaminen ja hyvä ruoka, ihan vain muutamia mainitakseni, olisi kaikki mahdollista. Ilmeisesti keskituloisille tavallisia arkeen kuuluvia asioita.
Keskituloisena helsinkiläisenä yh:na omistuskolmio ei ole ulottuvillani. Vuokra-asunto taas olisi järjetön valinta, koska en saa mitään tukia. Kaksiossa sinnitellään.
Niinpä. Kahden ihmisen tulot helpottaa kummasti, jos tienaa sen verran, ettei saa tukia. Eikä niillä tuillakaan juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta asunnosta, vähintään kolmio, itselle ja lapsilleni. Lomamatkoista lasten kanssa tai yksin sekä siitä, että harrastaminen, vaatteet, sisustaminen ja hyvä ruoka, ihan vain muutamia mainitakseni, olisi kaikki mahdollista. Ilmeisesti keskituloisille tavallisia arkeen kuuluvia asioita.
Tienaan vähän miesten keskipalkkaa paremmin, eikä silti ole varaa kuin omaan velkaiseen asuntoon ja hyvään ruokaan. Matkustamisesta, harrastuksista, sisustamisesta ja vaatteista joutuu tinkimään saadakseen ne oman prioriteettilistansa tärkeimmät. Ts. ei niin usein, niin laadukkaita, niin paljoa kuin haluaisi. Ei tää keskiluokankaan elämä Suomessa mitään ruusuilla tanssimista ole.
Ei sen pitäisi mennä näin. Kertoo jotain maamme hintatasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvät Adidaksen lenkkarit jotka ostin n. 7 v sitten. Ne menee kesät talvet. En voi kuitenkaan lähte kavereiden pyytämänä mökille kun ei mulla ole tarpeeksi lämmintä vaatetta. Keksin sitten sellaisen tekosyyn että mulla on kylmästä johtuva nokkosrokko. Voi minua.
Oletko kokeillut laittaa ilmoituksen, että tarvitset lämpimiä vaatteita? Monet ovat muutenkin lahjoittamassa säkeittäin vaatteita UFFiin, mutta uskoisin, että jotkut tekevät ilomielin poikkeuksen.
Sukupuoli ja vaatekoko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan vähän miesten keskipalkkaa paremmin, eikä silti ole varaa kuin omaan velkaiseen asuntoon ja hyvään ruokaan. Matkustamisesta, harrastuksista, sisustamisesta ja vaatteista joutuu tinkimään saadakseen ne oman prioriteettilistansa tärkeimmät. Ts. ei niin usein, niin laadukkaita, niin paljoa kuin haluaisi. Ei tää keskiluokankaan elämä Suomessa mitään ruusuilla tanssimista ole.
Ei sen pitäisi mennä näin. Kertoo jotain maamme hintatasosta.
Kertoo verotuksesta ja tulonsiirroista ja kannustinloukuista. T. Toinen samanlainen
Te, jotka haaveilette kirpparivaatteista/ kengistä/ huonekaluista; seuraatteko lähialueenne Rosvalava/ Annetaan - palstoja? Niiltä löytyy vaikka mitä, ihmiset lahjoittaa esim. muuton yhteydessä pois tosi hyvää tavaraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen siitä, että voisin kouluttautua hyvin palkatulle alalle.
Ei kai ole yhtään kalliimpaa kouluttautua hyvin kuin huonosti palkatulle alalle?
Tiesitkö, että aina ei ole varaa hankkia mitään kunnollista koulutusta entisten päälle? Töitä ei välttämättä voi yhdistää opiskeluun ja opintojen takia irtisanoutuminen voi johtaa karenssiin.
Joo, tiedän. Ensin pitää vielä saada se opiskelupaikka, joka voi olla tosi vaikeaa ja jatkossa entistäkin vaikeampaa, jos on jo joku tutkinto, kiitos hallituksen säästöohjelman.
Kesämökki, oma tila