Vähävarainen, mistä unelmoit tavallisessa arjessa mutta ei ole varaa?
Avautukaa! Minä unelmoin siitä, että olisi varaa ostaa kunnon kosmetiikkatuotteita. Käydä uimahallissa/salilla!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksissahan on todettu, että halvat kosmetiikkatuotteet päihittävät usein kalliit.
Itse käyn uimahallissa ilmaiseksi, mutta kuntosalin voi korvat oman vartalon paikolla tehtävillä harjoitteilla. Netistä löytyy muutenkin hyviä ohjeita.
Niin. Mutta jos ei ole varaa niihin edullisiinkaan saippuan ja shampoon lisäksi. Ymmärrän hyvin, jos haluaa vaikka meikkejä, ihonhoito- ja hiustenmuotoilutuotteita.
Entä jos jo treenaa itsekseen, mutta haavailee uimahalli- ja salikäynneistä ja matkatkin maksavat. Tässä ei kysytty halvempia vaihoehtoja, vaan mistä haaveilee.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin useammin terveellistä ja monipuolista ruokaa, ostaisin vähän laadukkaampia vaatteita, meikkejä, huonekaluja yms.
Köyhä pystyy tekemään terveellistä ja monipuolista ruokaa ihan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen siitä, että voisin kouluttautua hyvin palkatulle alalle.
Ei kai ole yhtään kalliimpaa kouluttautua hyvin kuin huonosti palkatulle alalle?
Sängystä. Edellisestä tuli jouset läpi:D yks jalka irti, nyt ollaan patjoilla lattialla, ei kiva 9. Kuulla:D mut on kuitenkin koti, nou hätä :D
Niin pystyy, mutta aina joutuu tinkimään ja miettimään sitä rahaa. Syön kyllä köyhänäkin suht monipuolisesti ja terveellisesti mutta varakkaampana sitä vois tehdä ihan huoletta miettimättä sitä hiton rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon jo vuosia sitten lopettanut haaveilut matkustamisesta, kampaajasta, jumppatunneista, mutta ruoka on se mistä haaveilen aina.
Olen ollut monena kesänä töissä torilla ja osa palkastani maksettiin tuotteilla jotka eivät menneet kaupaksi . Valikoima on sama joka vuosi.
Ruokabudjetti on 300 e kuussa ja aina se menee, mutta riittää kiitos pakkasen sisällön.
Muutama vuosi sitten myin paljon omaisuutta ja sain tilalle lounasseteleillä. Ostin kaupasta 20 pakettia jauhelihaa ja tunsin itseni rikkaaksi kun kärryt olivat ihan täynnä.Kiitos sille joka keksi fb.n vaihtopalstat. Olen monta pakollista ostettavaa löytänyt sieltä. Sekä ystäväni, joka on kampaaja. 3-4 krt vuodessa tulee kylään vaan että saa laittaa hiukseni. Elämän ilo !
Muuten teen säännöllisen epäsäännöllisesti Tukholmassa. Tax freestä saaduilla lahjakorteilla. Ostokset tilaa kollegat ja matka maksaa 5 e.
Omat eväät mukaan ja saan muutaman viinipullon lahjaksi vuodessa. Juon yhden per reissu ja käyn tanssimassa . Viking Line tulee vanhan kaupungin viereen.
Näitä kun teen 3-4 vuodessa, pahin matkustushimo lähtee .
Astianpesukoneesta ja vedenkeittimestä.
Vierailija kirjoitti:
Omasta asunnosta, vähintään kolmio, itselle ja lapsilleni. Lomamatkoista lasten kanssa tai yksin sekä siitä, että harrastaminen, vaatteet, sisustaminen ja hyvä ruoka, ihan vain muutamia mainitakseni, olisi kaikki mahdollista. Ilmeisesti keskituloisille tavallisia arkeen kuuluvia asioita.
Keskituloisena helsinkiläisenä yh:na omistuskolmio ei ole ulottuvillani. Vuokra-asunto taas olisi järjetön valinta, koska en saa mitään tukia. Kaksiossa sinnitellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksissahan on todettu, että halvat kosmetiikkatuotteet päihittävät usein kalliit.
Itse käyn uimahallissa ilmaiseksi, mutta kuntosalin voi korvat oman vartalon paikolla tehtävillä harjoitteilla. Netistä löytyy muutenkin hyviä ohjeita.
Niin. Mutta jos ei ole varaa niihin edullisiinkaan saippuan ja shampoon lisäksi. Ymmärrän hyvin, jos haluaa vaikka meikkejä, ihonhoito- ja hiustenmuotoilutuotteita.
Entä jos jo treenaa itsekseen, mutta haavailee uimahalli- ja salikäynneistä ja matkatkin maksavat. Tässä ei kysytty halvempia vaihoehtoja, vaan mistä haaveilee.
Meidän lähiuimahalliin maksaa yksi kerta 5,8e musta se on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin useammin terveellistä ja monipuolista ruokaa, ostaisin vähän laadukkaampia vaatteita, meikkejä, huonekaluja yms.
Köyhä pystyy tekemään terveellistä ja monipuolista ruokaa ihan joka päivä.
Sä et kyllä köyhyyttä ole nähnytkään.
saisin kaikki laskut maksettua kerralla..
Ennen haveilin pesukoneista, nyt kun ne on haaveilen että olisi varaa pitää autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen siitä, että voisin kouluttautua hyvin palkatulle alalle.
Ei kai ole yhtään kalliimpaa kouluttautua hyvin kuin huonosti palkatulle alalle?
Tiesitkö, että aina ei ole varaa hankkia mitään kunnollista koulutusta entisten päälle? Töitä ei välttämättä voi yhdistää opiskeluun ja opintojen takia irtisanoutuminen voi johtaa karenssiin.
Sängystä, autosta, imurista ja uusista peitoista, tyynyistä ja lakanoista koko perheelle.
Pyykkikone, uusi sohva ja hyllykkö. Vaatteita ja talvikengät, edes vaikka kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
Sängystä. Edellisestä tuli jouset läpi:D yks jalka irti, nyt ollaan patjoilla lattialla, ei kiva 9. Kuulla:D mut on kuitenkin koti, nou hätä :D
Kuitenki on varaa tehdä lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Omasta asunnosta, vähintään kolmio, itselle ja lapsilleni. Lomamatkoista lasten kanssa tai yksin sekä siitä, että harrastaminen, vaatteet, sisustaminen ja hyvä ruoka, ihan vain muutamia mainitakseni, olisi kaikki mahdollista. Ilmeisesti keskituloisille tavallisia arkeen kuuluvia asioita.
Tienaan vähän miesten keskipalkkaa paremmin, eikä silti ole varaa kuin omaan velkaiseen asuntoon ja hyvään ruokaan. Matkustamisesta, harrastuksista, sisustamisesta ja vaatteista joutuu tinkimään saadakseen ne oman prioriteettilistansa tärkeimmät. Ts. ei niin usein, niin laadukkaita, niin paljoa kuin haluaisi. Ei tää keskiluokankaan elämä Suomessa mitään ruusuilla tanssimista ole.
Mulla on hyvät Adidaksen lenkkarit jotka ostin n. 7 v sitten. Ne menee kesät talvet. En voi kuitenkaan lähte kavereiden pyytämänä mökille kun ei mulla ole tarpeeksi lämmintä vaatetta. Keksin sitten sellaisen tekosyyn että mulla on kylmästä johtuva nokkosrokko. Voi minua.
Kommentoin ylempänä jossain, mutta voi miten nää kaikki voisi olla melkein omasta suustani.