Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogiarvontoihin osallistuvat bloggaajat

Vierailija
25.12.2015 |

Seuraan aktiivisesti blogeja, myös nyt jouluna. Olen pitkin syksyä kiinnittänyt huomiota siihen, että moni bloggaaja osallistuu muiden bloggaajien blogiarvontoihin. Mielestäni tässä ei ole mitään paheksuttavaa tai outoa, jos kyse on "harrastelijabloggaajista", joille blogin kirjoittaminen on puhtaasti harrastus eivätkä he saa blogin kautta tuotteita tms. Mutta nyt suuni loksahti auki. Eräässä kosmetiikkablogissa on arvottavana The Body Shopin kosmetiikkalahjapakkaus eli suhteellisen arvokas palkinto. Arvonnan osallistujissa näyttää olevan mm. eräs suhteellisen tunnettu (?) keski-ikäinen bloggaaja. Tällä osallistujalla on käsittääkseni suhteellisen paljon yhteistyökumppaneita, ainakin miltei joka toisessa blogipäivityksessä tunnutaan esittelevän jotain blogin kautta saatuja tuotteita.

Totta kai hänellä on oikeus osallistua arvontaan kuin kenellä tahansa blogin lukijalla. Mutta kieltämättä mieleen tuli, että jotain suhteellisuudentajua, kiitos. Soisin palkinnon mieluusti jollekin rivilukijalle, jolla ei välttämättä ole varaa ostaa tuotesettiä itse. Jos tämä bloggaaja haluaa kyseisen kosmetiikkasetin, niin voisiko hän vaikka pyytää settiä suoraan The Body Shopilta (ellei ole sitten pyytänytkin).

Olenko nyt vain kateellinen urputtaja, joka valittaa turhasta? Ajatteleeko kukaan muu samalla tavalla kuin minä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, kuka vaan saa osallistua arvontoihin. Sitten olisi keljua, jos arvontaa manipuloitaisiin niin, että bloggaajan kaverit systemaattisesti voittaisi kaikki palkinnot, mutta sellaista ei varmaan sponssaajat tykkäis katsella, jos se paljastuisi. 

Vierailija
2/5 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneutta :) Ehkä bloggarit ei enää saakaan koko ajan ilmaista kamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi aloittajaa kateelliseksi urputtajaksi, mutta käytännössä niihin arvontoihin saa osallistua kuka vaan, Lisäksi on vaikea arvioida bloggaajan varallisuutta blogin perusteella ja blogin kautta saatavien tavaroiden perusteella, tai ainakaan päätellä syitä, miksi osallistuu johonkin arvontaan vaikka itselläänkin riittäisi yhteistyökumppaneita. Toki ahneuskin voi joissain tapauksissa pitää paikkaansa, mutta en näkisi ihmeellisenä, jos jotain arvokasta tuotetta ei ihan tosta vaan ostaisi itse itselleen, mutta että sellaisen voittaisi mielummin arvonnan kautta kuin hommaisi yhteistyönä. Yhteistyöt ovat kumminkin työtä, niin hyvässä kuin pahassa, ja itse hankitut tai vaikkapa arvonnasta voitetut tavarat yms ovat eri asia vaikka nekin esiintyisivät blogissa.

Itse en ole tunnettu bloggaaja, mutta tykkään arvonnoista (sekä järjestää omia että osallistua muiden järjestämiin) ja niihin liittyvästä pienestä jännityksestä ja toki voittamisesta, jos se onni osuu kohdalle. Blogiarvonnoissa on mukavaa kun osallistumisessa ei ole henkilökohtaista häviämisen riskiä kun osallistumisesta ei tarvitse maksaa, ja osallistujamäärätkään ovat harvoin mitään monituhatpäisiä, niin voittojen kohdalle osumisessa on ihan ok todennäköisyydet.

Vierailija
4/5 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/5 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se laittaa bloggaajan moraalin hieman kyseenalaiseen valoon, jos esim. omistaa jo 100 tuoksua, joista suurimman osan on saanut, ja vielä osallistuu tuoksuarvontoihin rivilukijoiden rinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi