Vierailija

Heti ensiksi pitää sanoa, että matemaattisesti olen aivan täysin lahjaton. En vain voi sille mitään, kaikki matemaattinen hahmotuskyky puuttuu ja on ihme, että pääsin siitä lukiossa edes läpi. Kielellisesti olen taas lahjakkaampi ja tehnyt kirjoitushommia työksenikin. Englantikin luistaa vaivatta. Opettajaksi en missään nimessä halua ja kirjoitushommien suhteenkin alan koulutus olisi turha.

Olen ajatellut yliopistossa opiskelua, ammattikorkea ei tuntunut ollenkaan omalta paikalta ja alavaihtoehdotkin olivat kaikki aika vieraan tuntuisia. Mutta saa toki suositella.

Hallintotieteiden pääsykoemateriaalia on tullut luettua, mutta valehtelisin jos väittäisin pystyväni kiinnostumaan aiheesta niin paljoa, että saisin sitä opiskeltua. Aivan liian tylsää ja kuivakkaa, ei voi mitään. En nyt oikein tiedä mitä sitä edes kannattaisi seuraavaksi lähteä tutkimaan tarkemmin, päässä jyskyttää vain työllistyminen (tai no, mieheni siitä nalkuttaa) ja en osaa oikein ajatella tätä siltä kannalta, mitä minä haluaisin tehdä, vaan mitä minun kannattaisi tehdä. Mitkä alat olisivat tällä hetkellä kannattavia? Ja onko edes järkeä opiskella mitään tältä pohjalta, tuntuu että menestyksen avain on matemaattinen lahjakkuus...

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koodariksi.

....Ja tämä ei ilmeisesti vaadi mitään pohjatietämystä aiheesta/harrastuneisuutta? Tai matikkaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koodariksi.

Koodariksi tuollainen, joka ei edes huomaa kirjoittaneensa otsikkoon "opisella"? Koodissa ei saa olla tuollaisia virheitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koodariksi.

Ilman mitään matematiikkaa? En usko. Ok, ei koodarin tarvi ymmärtää algoritmia, josjoku muu kertoo, mikä se on, mutta kuinka usein näin on? Lääkärikin tarvii matematiikkaa. Oikeustiede taas on käytännössä samaa tylsää tavaraa kuin hallintotiede.

Nyt on niinn, että suurin osa ylistoaineista on tylsiä ja kuivakoita, ja jos ei pysty löytämään sitä kiinnostavaa tämän takana, on turha yliopistossa opiskella mitä tahansa. Sulle ehkä lähinnä sopisi joku käytännön ihmisläheinen aine yliopistossa: logopedia, sosiaalityö, nuorisotyö, tms?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koodariksi.

Koodariksi tuollainen, joka ei edes huomaa kirjoittaneensa otsikkoon "opisella"? Koodissa ei saa olla tuollaisia virheitä.

En tiedä millä kuusnepan basicilla koodaat, mutta systeemi hoitaa yleensä nämä jutut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koodariksi.

Väsyneen aamun näppäilyvirhettä suurempi ongelma lienisi se, että en edes tiedä tarkalleenottaen mitä koko koodaaminen edes on ja vahvasti epäilen, että ala vaatisi jonkinlaista kiinnostusta aiheeseen... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koodariksi.

Nyt on niinn, että suurin osa ylistoaineista on tylsiä ja kuivakoita, ja jos ei pysty löytämään sitä kiinnostavaa tämän takana, on turha yliopistossa opiskella mitä tahansa. Sulle ehkä lähinnä sopisi joku käytännön ihmisläheinen aine yliopistossa: logopedia, sosiaalityö, nuorisotyö, tms?

Tuota logopediaa olen miettinytkin, mutta arveluttaa vain se, että onko aivan yhtä tyhjän kanssa opiskelua, saako töitä ja kannattaako taloudellisesti, kai siihen voisi perehtyä vielä lisää. Vaikuttaakohan oma puhevika alalle työllistymistä? Informaatiotutkimus olisi itselle aivan ehdottomasti mielekkäin ja ahmin pääsykoekirjankin jo moneen kertaan kun oli niin kiinnostavaa, mutta se lienee ainakin aivan satavarmasti tuollainen huonosti palkattu höpönlöpöala.

Vierailija

Jos mikään ei oikeasti kiinnosta, niin lääkäriksi on ainoa järkevä vaihtoehto. Varma duuni, hyvä palkka, saa sanella työehdot, status ja ihailu... Kaikilla muilla aloilla joudut tekemään todella paljon töitä ja olemaan huippu, jotta tuo yhdistelmä toteutuu edes osittain. Huipuksi taas on vaikea päästä ilman oikeaa kiinnostusta.

Vierailija

Informaatiotutkimus ei ole mikään höpönlöpön ala, mutta jos kirjastopuolelle sieltä haluaa niin palkka huono ja työllisyystilanne vielä huonompi. Tietoasiantuntijoiden yms työtilanteesta en osaa sanoa. Mutta jos olet hyvä tiedonhaussa niin se voisi olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, juristeille on aina töitä, menee maassa sitten hyvin tai huonosti. Sama pätee myös lääkäreihin.

Itse lopetin oikeustieteellissä opiskelun koska ei ole ollenkaan kansainvälinen ala joka maassa erilait joten oikeustiedettä opiskellessa kannattaa tietää missä haluaa asua ja työskennellä tulevaisuudessa sillä parempi oppia sen maan lait ja mieluiten opiskella kyseisen maan kielellä! Menin sitten kauppikseen mistä pitäisi kohta valmistua ja oma yritys kiinnostaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mikään ei oikeasti kiinnosta, niin lääkäriksi on ainoa järkevä vaihtoehto. Varma duuni, hyvä palkka, saa sanella työehdot, status ja ihailu... Kaikilla muilla aloilla joudut tekemään todella paljon töitä ja olemaan huippu, jotta tuo yhdistelmä toteutuu edes osittain. Huipuksi taas on vaikea päästä ilman oikeaa kiinnostusta.

Lääkäriksi ainoa järkevä vaihtoehto, vaikka ei osaa ollenkaan matematiikkaa? Kuinkahan huonoja muut vaihtoehdot sitten oikein ovat...

Vierailija

Jos aloittaisin alusta varmaan lääkäriksi sillä paljon töitä ja voi myös työskennellä ulkomailla. Teknillinen korkeakoulu on myös hyvä valinta sillä DI on paljon töitä tarjolla ja vielä todella hyvällä palkalla!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Informaatiotutkimus ei ole mikään höpönlöpön ala, mutta jos kirjastopuolelle sieltä haluaa niin palkka huono ja työllisyystilanne vielä huonompi. Tietoasiantuntijoiden yms työtilanteesta en osaa sanoa. Mutta jos olet hyvä tiedonhaussa niin se voisi olla.

Tällaisen vastaanoton olen saanut kaikilta joiden kanssa olen asiasta puhunut. Jopa yhdeltä informaatikolta.. TIedonhaku on varmaan asia minkä parhaiten taidan, itse asiassa. Kyllä minä siis tuonne haluan, mutta pitäisi keksiä joku muukin vaihtoehto ja tapa perustella tämä vielä miehellenikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lääkäriksi ainoa järkevä vaihtoehto, vaikka ei osaa ollenkaan matematiikkaa? Kuinkahan huonoja muut vaihtoehdot sitten oikein ovat...

Ne muut ovat juurikin huonoja: ilman kovaa työtä ja sen vaatimaa innostusta et saa juuri mitään ulkoista palkkioksi. Jos kerta lääkäritason alkeellinen matematiikkakin on suljettu pois, niin sitten ap:n kannattaa ottaa se informaatiotutkimus. Siitä hän sentään nauttii.

Vierailija

Jos miehesi arvostaa yritystoimintaa, voit koittaa perustella informaatiotutkimusta sillä. Olisit muka perustamassa jonkilaista tietoasiantuntijapalveluita tarjoavaa yritystä. Onko sellaiselle markkinarakoa on toinen kysymys.

Tai sitten teet, mitä sinä itse haluat. Eikö se riitä perusteluksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tällaisen vastaanoton olen saanut kaikilta joiden kanssa olen asiasta puhunut. Jopa yhdeltä informaatikolta.. TIedonhaku on varmaan asia minkä parhaiten taidan, itse asiassa. Kyllä minä siis tuonne haluan, mutta pitäisi keksiä joku muukin vaihtoehto ja tapa perustella tämä vielä miehellenikin.

Erittäin vaikea työllistyä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat