Vierailija

En olisi uskonut että jouluaattona kirjoittelen täällä mutta pakko nyt vähän avautua. Ja dramaattinen otsikko joo tiedän mutta nyt ärsyttää.
Mies pääsi hetki sitten töistä ja tiesin jo etukäteen että oli menossa ostamaan lahjoja tyypillisenä viimetipan ihmisenä. Asumme ulkomailla ja täällä annetaan lahjat siis huomenaamulla ja kaupat on tänään auki etc. ennen kuin kukaan ihmettelee.
No juuri sain soiton että voitko lainata pari kymppiä kun tili on tyhjänä eikä pysty maksamaan. Palkka tulee kuulemma huomenna että voi sitten maksaa takaisin.
Mua niin raivostuttaa! Miksi pitää ostaa lahjat päivää ennen kun on ollut koko vuosi aikaa ja sitten ei ole edes osannut rahaa laittaa sitä varten säästöön.
Ja tiedän että on siellä ostamassa lahjaa minulle ja parille kaverilleen (meillä ei ole lapsia) mikä tekee tästä vielä naurettavampaa. Lainaan rahaa omaa lahjaani varten. Tää on jotenkin niin hirveetä en edes tiedä miksi mutta olen ihan maassa. Oon siivonnut taloa koko aamun että saadaan olla pyhät rauhassa ja nyt sitten tämä. Tuntuu niin kurjalta.
Tää vuosi on ollut normaalia niukempi rahallisesti että ymmärrän kyllä mutta silti ärsyttää. Joulumieli ihan kadoksissa muutenkin.
En tiedä olenko ihan hermoheikko idiootti kun tälläisestä ärsyynnyn. Vertaistukea jos löytyy niin saa jakaa omia joulun fail -tarinoita jos löytyy.

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onko mies ulkomaalainen? Niin kai, koska tehän voisitte molemmat suomalaisina viettää joulua aattonakin. Aika heikolta kuulostaa tuo varautuminen. Se tässä kiinnostaa, onko varautuminen noin heikkoa kaikkeen muuhunkin. Joulu ei vielä haittaisi, mutta jos sama huithapelius kohdistuisi koko vuoteen, en minä ainakaan jaksaisi sellaista.

Vierailija

Miehet heräävät joululahjaostoksiin täällä armaassa Suomessakin viime tipassa. Oma ukkoni perinteisesti saa kummasti aikaa kulumaan aattona kaupoissa klo 12 asti, kuten tänäänkin. Niin kova stressi hällä ollut smetanan löytämisestä, että on nyt torkuilla.: D Minä vielä siivoilen ja laitan ruokia. Noh, hän on töissä uurastanut niin paljon kuluneen vuoden aikana, että arvostan kovasti. Vaikka olisi ollut työttömänä, niin silti arvostan. Onhan hän valittuni syystä.

Vierailija

Miksi mies ylipäätään ostaa lahjoja? Tuollaisen pakkopullan voisi ihan hyvin jättää pois. Kaikki eivät tykkää lahjojen antamisesta, joten miksi tällaista perinnettä pitäisi väkisin pitää yllä? En itsekään osta lahjoja kellekään ja ihan hyvä joulu on silti aina. :)

Vierailija

Minä olen mieheni kanssa Sveitsissä. Ukko on siis täältä.

miehelle oli kovin tärkeää, että vietetään  Joulu hänen luonaan.

Minä ymmärsin, että on siis ihan jotain Joulujuttuja, ruokaa, kyläilyä tms.

Eilen selvisi, että ei ole yhtään mitään. Ei siis mitään. Ihan samanlainen päivä kuin kaikki muutkin.

Arvatkaapa vi*uttiko?

Ehdotin aiemmin, että mennään Suomeen äitini luokse.

Tähän mies oikein "kiekaisi että "kun hän on jo kertonut isälleen ja tämän naisystävälle, että olen joulun sveitsissä". 

Ja nyt me ei juoda edes kahveja hänen isänsä kanssa. Se tököttää itsekseen koko joulun. Samoin tämä naisystävä.

Suomessa olisi ollut ruuat, haudoilla käynti yms, joista myös mieheni pitää. Näin on itse kertonut muutamankin kerran.

Jatkossa menen Jouluiksi kotiin.

Vierailija

Anna miehellesi yllärijolulahjaksi hulvattoman hauska  Heippa-lappu:  - "Adios, I'm out the door, bite my dust loser" !!1!!!!1!!

xD

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat