Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te salillakävijät syötte, jotta saatte lihakset kasvamaan?

Vierailija
23.12.2015 |

Itse olen luonnostaan laiha ihminen joten syömisenkanssa on ollut aina vaikeuksia. Jos keskityn johonkin hommaan oikein kovasti en millään malttaisi mennä syömään kun tahdon sen valmiiksi mahdollisimman nopeasti. Ennen kolmesti päivässä syöminen oli minulle tosi paljon. Juuri ennenkuin salille menoa söin kutakuinkin näin: Aamulla tyhjin vatsoin töihin, kahvia+keksiä, päivällinen, lkahvia,kahvia+ herkkuja, suklaata ( Makean himo oli minulla suuuri ), pari leipää ja ehkä jotain muuta pientä, iltapalaksi muroja/leipää tai joskus puuroa.

Kun minulle sanottiin, että pitää syödä viisi kertaa päivässä olin kauhuissani kuinka paljon sitä pitää syödä ja pelkkä ajatus kuluttaa aikaa syömiseen niin paljon hirvitti. Nykyisin syön kutakuinkin näin:
Aamulla rahka+jogurtti. Aamupäivä: Puuro sen jälkeen päivällinen, iltapäivällä muroja tai päivällinen taas. Iltapala: Leipää voilla, juustolla, kinkulla ja tomaatilla.
Siitä huolimatta itseäni vaivaa, että syönkö tarpeeksi salitreenaamista varten. Tuloksia on kyllä jonkunverran tullut, mutta silti jokapäivä tulee mietittyä onko se kuitenkaan tarpeeksi? Salilla itse käytän painonnosto laitteita aikalailla lähestulkoon kokovartalolle ohjaajalta saamien ohjeiden mukaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pastaa tarvitaan?

Tarvitseehan se keho hiilareitakin usko tai älä.. hiilarit auttaa esim. jaksamaan paremmin

Vierailija
22/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala:

neljän viljan puuro raejuustolla

Lounas:

kanaa 225g, tummaa makaronia ja pakastevihanneksia + salaatti, jossa myös pähkinöitä

Välipala (usein treenin jälkeen):

smoothie, jossa palautusjuoma Whey, 1 banaani, 1 rahka

Päivällinen:

sama kuin lounas

Iltapala jää usein syömättä, koska päivällinen tulee syötyä 18-19 aikaan.

Yksipuolinen, mutta tuloksia on tullu! Herkuttelen silloin tällöin ja käyn ulkona syömässä eli ei liian rajoitettua. Alkoholin jättäminen viikonlopuilta pois edisti myös asiaa.

Mikä vittu on Whey?

Whey on suomeksi hera

PS: ap syö päin helvettiä joka tapauksessa, ei tuo hötöruoka lihaksia kasvata

Sentakia minä päätin näistä asioista kysyä, koska minulla on aina ollut ongelmia syömisen kanssa. Olen kiitollinen ihmisille, jotka tähän kysymykseeni vastaa, sillä toivon siitä olevan minulle paljon apua. - Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö palautusjuoman olla aina maitoa?

Ei.

Vierailija
24/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsiko ap käyttävänsä salilla laitteita, ei vapaita painoja? Ja syö huonosti? No ei ihme, ettei lihakset kasva.

Vierailija
25/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin myös, että yritä syödä mahdollisimman puhdasta ruokaa. Ei eineksiä, turhia höttöhiilareita vaan ihan ''rehellistä ja aitoa'' ruokaa. Kun katsot lautasta niin tiedät mitä raaka-aineita syöt (vertaa esim. lihapullat - ulkofilepihvi. Pihvi on pelkkää lihaa, mutta lihapullissa on kaikkea mahdollista mitä et päältäpäin näe) Jogurtti-rahkayhdistelmän voisit vaihtaa rahkaan&marjoihin. Kanamunia, lihaa, kasviksia, salaattia, hyviä hiilareita, välipalaksi käy esim. pähkinät. Leipää jos syöt niin valitse runsaskuituinen leipä eikä vaaleita höttöleipiä, jotta saat aineenvaihdunnan toiminaan.

Vierailija
26/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin pastaa tarvitaan?

Tarvitseehan se keho hiilareitakin usko tai älä.. hiilarit auttaa esim. jaksamaan paremmin

Niin mistäköhän se keho saa energiaa treeniin ja lihasten kasvuun, jos ei syö hiilareita? :D Tietty proteiinit on lihasten kasvun aine, mut...

Vierailija
27/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsiko ap käyttävänsä salilla laitteita, ei vapaita painoja? Ja syö huonosti? No ei ihme, ettei lihakset kasva.

No sillä nyt ei oo merkitystä tekeekö laitteilla vai vapailla painoilla kunhan ymmärtää tehdä niin isoilla painoilla, että jaksaa juuri ja juuri tehdä viimeiset toistot ja uskaltaa lisätä painoa säännöllisesti. Aloittelijan on ehkä parempikin tehdä laitteilla, jotta saa tekniikat ja liikeradat oikein ennenkuin siirtyy vapaisiin painoihin. Paljon näkee salilla vapailla painoilla tekeviä ihmisiä, joiden tekniikka on aivan pielessä..

Vierailija
28/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pitää myös lepopäiviä ja antaa lihaksille aikaa kasvaa. Teetkö kunnon liikkeitä, kyykkyä ja maastavetoa? Muut liikkeet ei saa aikaan kummoista lihaskasvua.

Vierailija
29/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä nyt ei oo merkitystä tekeekö laitteilla vai vapailla painoilla kunhan ymmärtää tehdä niin isoilla painoilla, että jaksaa juuri ja juuri tehdä viimeiset toistot ja uskaltaa lisätä painoa säännöllisesti. Aloittelijan on ehkä parempikin tehdä laitteilla, jotta saa tekniikat ja liikeradat oikein ennenkuin siirtyy vapaisiin painoihin. Paljon näkee salilla vapailla painoilla tekeviä ihmisiä, joiden tekniikka on aivan pielessä..

Kaipa tuo riippuu siitä mitkä henkilön tavoitteet on. Jos on nainen ja tavoittelee kiinteytymistä, laitteet on ok. Jos mies ja haluaa lihaksia ja kokoa ja voimaa kroppaan, laitteilla sitä ei saa. Kyykyt, maastavedot ym. tuo kroppaan kokoa ja voimaa.

Vierailija
30/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko lukenut pakkotoistoa?

Vierailija
31/33 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin pastaa tarvitaan?

Niin mistäköhän se keho saa energiaa treeniin ja lihasten kasvuun, jos ei syö hiilareita? :D Tietty proteiinit on lihasten kasvun aine, mut...

Energiaa keho saa kyllä rasvasta ja proteiinistakin ihan riittävästi, mutta hiilihydraattien ansiosta haima erittää insuliinia, joka on kehon anabolisin hormoni. Siksi papu (tai maha) kasvaa ihan eri tavalla hiilareita ahmimalla.

Vierailija
32/33 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö palautusjuoman olla aina maitoa?

Ei.

Vaan mitä? Kakissa kaupan juomissa on maitoa

Vierailija
33/33 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää pitää myös lepopäiviä ja antaa lihaksille aikaa kasvaa. Teetkö kunnon liikkeitä, kyykkyä ja maastavetoa? Muut liikkeet ei saa aikaan kummoista lihaskasvua.

Tällähetkellä kyllä aikapaljon koneilla tosin nyt alkanut sitten tekemään jalkakyykkyä, punnerruksia jne. Tällähetkellä aika vähän käsipainojen kanssa tekemisissä. Pitäisi ketätä sitä rohkeutta niidenkin käyttöön. Lepopäiviä pietän vähintään 1-2 kertaa viikossa, joskus on kyllä sen verran kiireitä että tulee enemmänkin.

-Ap