Vierailija

Itse olen luonnostaan laiha ihminen joten syömisenkanssa on ollut aina vaikeuksia. Jos keskityn johonkin hommaan oikein kovasti en millään malttaisi mennä syömään kun tahdon sen valmiiksi mahdollisimman nopeasti. Ennen kolmesti päivässä syöminen oli minulle tosi paljon. Juuri ennenkuin salille menoa söin kutakuinkin näin: Aamulla tyhjin vatsoin töihin, kahvia+keksiä, päivällinen, lkahvia,kahvia+ herkkuja, suklaata ( Makean himo oli minulla suuuri ), pari leipää ja ehkä jotain muuta pientä, iltapalaksi muroja/leipää tai joskus puuroa.

Kun minulle sanottiin, että pitää syödä viisi kertaa päivässä olin kauhuissani kuinka paljon sitä pitää syödä ja pelkkä ajatus kuluttaa aikaa syömiseen niin paljon hirvitti. Nykyisin syön kutakuinkin näin:
Aamulla rahka+jogurtti. Aamupäivä: Puuro sen jälkeen päivällinen, iltapäivällä muroja tai päivällinen taas. Iltapala: Leipää voilla, juustolla, kinkulla ja tomaatilla.
Siitä huolimatta itseäni vaivaa, että syönkö tarpeeksi salitreenaamista varten. Tuloksia on kyllä jonkunverran tullut, mutta silti jokapäivä tulee mietittyä onko se kuitenkaan tarpeeksi? Salilla itse käytän painonnosto laitteita aikalailla lähestulkoon kokovartalolle ohjaajalta saamien ohjeiden mukaan.

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aamupala:

neljän viljan puuro raejuustolla

Lounas:

kanaa 225g, tummaa makaronia ja pakastevihanneksia + salaatti, jossa myös pähkinöitä

Välipala (usein treenin jälkeen):

smoothie, jossa palautusjuoma Whey, 1 banaani, 1 rahka

Päivällinen:

sama kuin lounas

Iltapala jää usein syömättä, koska päivällinen tulee syötyä 18-19 aikaan.

Yksipuolinen, mutta tuloksia on tullu! Herkuttelen silloin tällöin ja käyn ulkona syömässä eli ei liian rajoitettua. Alkoholin jättäminen viikonlopuilta pois edisti myös asiaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kunnon ruokaa reilusti, viidesti päivässä.

Jos syö kunnon ruokaa, niin ei todellakaan tarvitse viidesti päivässä syödä.

Vierailija

Mä syön riisiä ja kanaa kaksi kertaa päivässä. Sitten jotain kevyempää aamiaiseksi ja illalliseksi.. Joskus riisin sijasta on myös jauhelihaa tms. Rehuja reilusti jokaisen aterian yhteyteen. 

Vierailija

Aamupala: leikkeleitä, tomaatteja, kananmunia, 2 leipää, lounas: rahka päivällinen: 200g liha,kala tai kana välipala: jugurtti iltapala: puuro ja salin jälkeen aina palautusjuoma. Lisäks suklaata aika usein :D paljon saa siis huoletta syödä samalla kun töitä tekee, tuloksiakin tulee :) tässä hoikan naisen ruokavalio

Vierailija

Kun syö viidesti päivässä, verensokeri pysyy tasaisena, ei tule mielitekoja niin herkästi ja aineenvaihdunta pysyy vilkkaana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun syö viidesti päivässä, verensokeri pysyy tasaisena, ei tule mielitekoja niin herkästi ja aineenvaihdunta pysyy vilkkaana.

Myyttejä myytin perään. :D Aineenvaihduntaan vaikuttaa ainoastaan kaloreiden kokonaismäärä, ei ateriatiheys. Tässä erästä meta-analyysistä:

"We conclude that any effects of meal pattern on the regulation of body weight are likely to be mediated through effects on the food intake side of the energy balance equation."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9155494

Mielitekoja ei tule niin herkästi, kun vähentää hiilihydraattien kokonaismäärää ja lisää proteiinin kokonaismäärää. Yli kolme kertaa päivässä aterioiminen taas nimenomaan lisää niitä mielitekoja.

"Although the hunger-related perceived sensations and hormonal responses were conflicting, the fullness-related responses were consistently greater with higher protein intake but lower with increased eating frequency."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20339363

Verensokerikin pysyy tasaisempana, kun syö harvemmin.

"The present study is one of the first to investigate glucose and insulin excursions in response to altered meal frequency and macronutrient composition in healthy young adults over a 12 h period. Our primary finding is that consumption of 6 frequent meals in 12 h resulted in higher blood glucose levels over the course of the day than the consumption of 3 meals, although there was no difference in the insulin response between these two conditions."

"There has been considerable promotion both by the medical community and the lay press to consume 6 meals per day for weight loss or for glycemic control, but our data indicate that the glucose AUC is 30% higher over the course of the day with a frequent high carbohydrate feeding than when consuming 3 meals per day."

http://www.e-spenjournal.org/article/S1751-4991(10)00054-5/abstract

http://www.leangains.com/2011/01/better-blood-glucose-with-lower-meal.html

Vierailija

Minä söin treeniaikoina mm. tonnikalaa, kanaa, lohta, kinkkua ja palkokasveja. Lisäksi join proteiinipirtelön aamuisin ja otin treenipäivinä kreatiinia ja beeta-alaniinia. Tuloksia tuli niin nopeasti, että tutut kehuivat lihaksia jo kuukauden päästä treenikuurin aloittamisesta, vaikkeivät tienneet minun aloittaneen sitä. Olin siis koko ajan normaalipainossa. Proteiinia tuli syötyä noin 90-150 g vuorokaudessa.

Vierailija

Aamulla kaurapuuroa, kananmuna ja rahkasmoothie mehukeitosta ja Ehrmannista tai Skyr, kesällä marjoja, talvella en vält jaksa. Välipalana proteiinipatukka ja pähkinöitä (tää kulkee mukana hyvin eli vedän sen mukaan, mikä päivän muu aikataulu, esim. iltaluennolla), iltapalana kans rahkasmoothie. Tähän sit tarpeen ja nälän ja muun mukaan yks tai kaks ateriaa, jossa runsaasti kasviksia ja proteiinina vähärasvaista lihaa, kalaa, kalkkunaa tai kanaa plus raejuustoa. Ite pidän kiinni tosta aamiaisesta, välipalasta ja iltapalasta niin mun on helpompi pitää noi ateriatkin tollasina eikä tuu vedettyä nälkäsenä mitään mielitekoövereitä mihinkään aikaan päivästä... Salin jälkeen palautusjuoma ja lenkin jälkeen banaani silloin kun ne päiväohjelmaan kuuluvat. Joskus toisella aterialla perunaa tai pastaa tai puuron tilalla ruisleipää, mutta ylitän vältellä, koska itse syön niitä helposti liikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamupala:

neljän viljan puuro raejuustolla

Lounas:

kanaa 225g, tummaa makaronia ja pakastevihanneksia + salaatti, jossa myös pähkinöitä

Välipala (usein treenin jälkeen):

smoothie, jossa palautusjuoma Whey, 1 banaani, 1 rahka

Päivällinen:

sama kuin lounas

Iltapala jää usein syömättä, koska päivällinen tulee syötyä 18-19 aikaan.

Yksipuolinen, mutta tuloksia on tullu! Herkuttelen silloin tällöin ja käyn ulkona syömässä eli ei liian rajoitettua. Alkoholin jättäminen viikonlopuilta pois edisti myös asiaa.

Mikä vittu on Whey?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala:

neljän viljan puuro raejuustolla

Lounas:

kanaa 225g, tummaa makaronia ja pakastevihanneksia + salaatti, jossa myös pähkinöitä

Välipala (usein treenin jälkeen):

smoothie, jossa palautusjuoma Whey, 1 banaani, 1 rahka

Päivällinen:

sama kuin lounas

Iltapala jää usein syömättä, koska päivällinen tulee syötyä 18-19 aikaan.

Yksipuolinen, mutta tuloksia on tullu! Herkuttelen silloin tällöin ja käyn ulkona syömässä eli ei liian rajoitettua. Alkoholin jättäminen viikonlopuilta pois edisti myös asiaa.

Mikä vittu on Whey?

Whey on suomeksi hera

PS: ap syö päin helvettiä joka tapauksessa, ei tuo hötöruoka lihaksia kasvata

Maximus

5-6 kertaa ruokaa päivässä, samaa ruokaa joka päivä, ei tekosyitä, ei heikkoutta!!! Aamulla kattilallinen puuroa, banaani ja 3 munaa kokonaisena (aina kokonaisia), välipala leipää kalkkunalla, raejuustolla ja kourallinen pähkinöitä. Päivällinen 250g kananrintaa, 500g parsaa, 2 porkkanaa ja riisiä, välipala itsetehty massajuoma eli stevialla maustettu proteiinijauhetta mihin kaurahiutaleita, korkillinen oliiviöljyä ja banaani. Välipala banaani ja pähkinöitä. Iltapala rahkaa 300g, avocadoja, omena. Vettä 5-6L päivässä.

JOKA PÄIVÄ Samaa ruokaa!!! Ei tekosyitä ei epäonnistumista, ei valitusta. Oon tehny kotiin oman salin ja 1h heräämisestä alkaa treeni, jokatoinen päivä, välipäivät eli lepopäivät punnerretaan (monia satoja punnerruksia). Kesällä juoksua 3km päivässä vain mutta aina täysiä ei hölkkää. Ei runkkaamista, tekee miehen heikoksi!!

EI TEKOSYITÄ, EI EPÄONNISTUMISTA NIIN KAUAN KUN KUOLEMAN LAUTTURI KORJAA POIS URAAA!!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla