Paljonko sinulle merkitsee se että ottamalla rokotteen suojelet myös muita ihmisiä?
Onko se yleistäkin että ihmiset ajattelee vain omaa terveyttään?
Kommentit (15)
Ajattelen, että ohjelman mukaisten rokotteiden ottaminen on vähintään vaatimus, mitä voidaan ihmisille asettaa, että saa olla osa verovaroin kustannettua yhteiskuntaa. Samoin, kuin työn tekeminen työikäisenä. Tai perusterveydestä huolehtiminen. Tai lapsistaan huolehtiminen, mikäli on päättänyt ryhtyä vanhemmaksi (tai ylipäätään seksisuhteeseen ymmärtäen seksin ja lisääntymisen yhteyden).
Jos ajatellaan näitä rokoteohjelmaan kuuluvia rokotteita kuten tuhkarokkorokotetta niin toki. Lapseni ovat saaneet nämä rokotteet.
Sitten taas koronarokote osottautui erityyppiseksi rokotteeksi eikä sitä ottamatonta pidä syyllistää sillä se ei estänyt tartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan näitä rokoteohjelmaan kuuluvia rokotteita kuten tuhkarokkorokotetta niin toki. Lapseni ovat saaneet nämä rokotteet.
Sitten taas koronarokote osottautui erityyppiseksi rokotteeksi eikä sitä ottamatonta pidä syyllistää sillä se ei estänyt tartuntoja.
Eihän kurkkumätärokote estä tartuntaa vaan tautia. Otatteko siis myös sen?
Toivon, että en ole ainoa, joka ottaa rokotteen paitsi omaksi suojakseni niin myös muiden suojaksi. - Vain otettu lääke, kuten nyt tässä rokote auttaa...
No esim influenssarokotteen otan vain suojatakseni potilaita. Jäykkäkouristusrokotteen otan vain suojatakseni itseäni. Ei mun rokote muita auta, samoin hepatiitti.
Vierailija kirjoitti:
No esim influenssarokotteen otan vain suojatakseni potilaita. Jäykkäkouristusrokotteen otan vain suojatakseni itseäni. Ei mun rokote muita auta, samoin hepatiitti.
Siis ihan Twinrix?
Ei kiinnosta sitten pätkän vertaa.
Ei kiinnosta muiden terveys. Pidän huolen omastani.
Ei yhtään kiinnosta toisten terveys.
Ei kiinnosta muut ihmiset pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan Twinrix?
Mä en ole saanut twinrix- yhdistelmää. Olen saanut b-hep.rokotteen työnantajan maksamana ja a hepatiittirokotteen ostanut itse.
Samoin olen ostanut vesirokkorokotteet lapsille jo kauan ennen niiden tuloa rokotusohjelmaan ja heille hepatiittiyhdistelmät. Nämä otin kyllä 100% puhtaasti itsekkäistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Siis ihan Twinrix?
Mä en ole saanut twinrix- yhdistelmää. Olen saanut b-hep.rokotteen työnantajan maksamana ja a hepatiittirokotteen ostanut itse.
Samoin olen ostanut vesirokkorokotteet lapsille jo kauan ennen niiden tuloa rokotusohjelmaan ja heille hepatiittiyhdistelmät. Nämä otin kyllä 100% puhtaasti itsekkäistä syistä.
Mutta pneumokokkirokotetta et ole ottanut?
Merkitsee paljon. En minä täällä yksin elä.