Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla
Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?
Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä
Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.
Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.
Kommentit (677)
Hiero rasvaa ihoosi lääkärin nähden ,näkee murujen esiin tulon.Ei kai mikään kuitu ihon sisälle murusina mene.
Käy yksityisellä ihotautilääkärillä ja tiedustele mahdollisuutta mikroskopointiin. Tai osta tosiaan itse se mikroskooppi.
On se vittu kumma kun ihmiset googlettaa ja uskoo täysin kirkkain silmin johonkin googlen kuvahaun kuviin pelkästään. Syyhystä tiedän sen verran, lähipiiriin kuuluvan kokemus vuosikymmenien takaa, että voi olla hyvinkin oireeton näkyvästi, ja silti iho kuhisee niitä paskiaisia. Taisi olla just tuo karstasyyhy, syyhynä siitä puhui. Sama otus niissä vissiin on. Hänellä oli erittäin vaikeasti hoidettava tartunta, kesti kauan ennen kuin pääsi eroon.
Ja tämä on tuliainen muilta mailta, joten ei välttämättä ole aivan sama syyhypunkki kuin meillä, eikä tod.näk. olekaan.
Voisitko oikeasit ap hoitaa nuo alta pois, pyydä se sisäinen lääkekuuri (ive...ine... mikä sen nimi oli, mainittu aiemmilla sivuilla) ja ota samaan aikaan se voide jos ei ristiriitaa lääketieteellisesti, JA MIEHELLE HOITO SAMALLA KERTAA TIETENKIN. Myrkytä asunto Raidilla, pese kaikki mahdollinen 90'C ja heitä pois mitä et voi kuumassa pestä, vaikka ulos jätesäkissä odottamaan jos et kokonaan pois henno heittää. Nyt on aika toimia, jos se on syyhy, mitä moni epäilee ja sopisi kuvaan, niin SE TARTTUU MUILLEKIN. Todennäköisesti mit koskaan se onkaan, se voi tarttua.
Syyhy ei välttämättä lähde sillä voiteella, tämän vielä sanon, kun ystävälläni ei lähtenyt. On kantaa, johon se ei tehoa. Tällöin tarvitaan sisäinen kuuri. HAE SE KUURI!
No hyi vittu mikä tautipesäke. Käy lääkärillä! Jos on puoskari, käy toisella!
Järkyttävää... luin alkua ja viimeisen sivun ja ap vaan ei hoida loisiaan pois? Siis miks? Ota tuo teippitesti mistä sanottiin..
Tämän on pakko olla provo, koska ap ei hoida itseään kuntoon ja TIETÄÄ sairastuttaneensa jo miehensäkin, eikä siltikään tee asialle mitään.
Käy avannossa uimassa. Jos on lämpimien maiden punkkeja niin luuulisi niiden siellä paleltuvan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän on pakko olla provo, koska ap ei hoida itseään kuntoon ja TIETÄÄ sairastuttaneensa jo miehensäkin, eikä siltikään tee asialle mitään.
Uskon ja TOIVON samaa. Vastenmielistä käytöstä, vastuutonta. Jopa mielisairasta, normaali ihminen ei kykenisi elämään noin.
Tää ei voi olla totta. Jos itellä olis noin niin tekisin kaikkeni saadakseni selvyyden mikä vaivaa. Enkä vaan olis hiljaa lääkärissä ja alistuis kohtalooni.
Onhan täällä ennenkin ollut ns pitkiä provoja. Eikös joku oikein tehnyt tutkimusta niistä ja kirjoitti että aiheen pitää olla uskomaton mutta silti sellainen että sen voi uskoakin. Ja oli pari pitkää provoa tehnytkin. Mä en usko tätä nyt yhtään. Ihan oikeesti, kertomus ontuu sekä verran.
Eikös nää murut iholla ja kutina ollut ollut jo ihan älyttömän kauan ja nyt vasta tän ketjun aikana tarttunut mieheenkin ja mitä kaikkee..
Ite provoilija nostaa aina ketjun ja sitten vastaa omiin kysymyksiin. Vai asuuko tää kirppukasa AVlla kun on heti aina vastaamassa?
Noniin tervepä terve kaikille. Myönnän viettäneeni hiljaiseloa noiden ilkeiden kommenttienne jälkeen miten olen oksettava loispesäke ym. Voinen juhlallisesti kertoa että matkasin viimein tartuntatautien polille ja maksoin itseni kipeäksi. Tapasin jonkun ylemmän lääkärin ja kerroin kaiken. Ja koska tuo syyhy on mieltäni kokoajan piinannut hän sanoi että on täysin varma että se ei ole syyhy.
Hän myös osasi kertoa diagnoosin.
Kyseessä ei ole mikään tarttuva tauti mutta se on sekä minulla ja miehelläni. Olemme sen molemmat saaneet mutta emme toisiltamme.
Vierailija kirjoitti:
Noniin tervepä terve kaikille. Myönnän viettäneeni hiljaiseloa noiden ilkeiden kommenttienne jälkeen miten olen oksettava loispesäke ym. Voinen juhlallisesti kertoa että matkasin viimein tartuntatautien polille ja maksoin itseni kipeäksi. Tapasin jonkun ylemmän lääkärin ja kerroin kaiken. Ja koska tuo syyhy on mieltäni kokoajan piinannut hän sanoi että on täysin varma että se ei ole syyhy.
Hän myös osasi kertoa diagnoosin.
Kyseessä ei ole mikään tarttuva tauti mutta se on sekä minulla ja miehelläni. Olemme sen molemmat saaneet mutta emme toisiltamme.
Hyvä, että sait selvyyden asiaan. Voitko kertoa mistä oli kyse, ihan siltäkin varalta jos joku toinen joskus löytää tämän ketjun samanlaisten oireiden vuoksi. :)
Tartuntatautien "polilla" ei makseta itseä kipeäksi. Tosin 219 ei kyllä ollutkaan ap.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää... luin alkua ja viimeisen sivun ja ap vaan ei hoida loisiaan pois? Siis miks? Ota tuo teippitesti mistä sanottiin..
Tämä tarina on selvää pelleilyä ja päästä keksittyä huttua. Kelle tahansa tulisi ensimmäiseksi mieleen heti ottaa mustia "muruja" teippiin talteen ja kiikuttaa ne laboratorioon. Aloittaja vain pitkittää ja pitkittää asiaa..
Vierailija kirjoitti:
Tartuntatautien "polilla" ei makseta itseä kipeäksi. Tosin 219 ei kyllä ollutkaan ap.
Kävin yksityisellä tartuntatautilääkärillä ja jouduin matkustamaan 400km päähän. Kyllä tosta lystistä nyt joutui sievoisen summan maksamaan + lääkkeet 3kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarina on selvää pelleilyä ja päästä keksittyä huttua. Kelle tahansa tulisi ensimmäiseksi mieleen heti ottaa mustia "muruja" teippiin talteen ja kiikuttaa ne laboratorioon. Aloittaja vain pitkittää ja pitkittää asiaa..
Vaiva on selvitetty ja nuo mustat murut eivät liittyneet loppuenlopuksi mitenkään koko asiaan. Lääkärin mielestä mustat murenat voivat johtua monesta luonnollisesta syystä, esimerkiksi hikoillessa voimakkaasti toisilla ihmisillä hien mukana saattaa tulla mustia muruja ihosta , jos käyttää tummia vaatteita.. ja saunasta tullessa niitä voi olla paljon johtuen lämmöstä+hiestä.ym.
Mutta kutina oli/on aitoa ja sille oli olemassa selitys, mikä ei liittynyt mitenkään minkäänlaiseen luulotautiin tai kuvitelmaan. Pitäkää provona kuinka tykkäätte mutta olen helpottunut että asia on nyt selvitetty ja oikeat lääkkeet hallussa eikä tarvitse enää epäillä syyhyä tai omaa mielenterveyttä, tai kuulla ivaa miten olen oksettava loispesäke tai sekaisin päästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaiva on selvitetty ja nuo mustat murut eivät liittyneet loppuenlopuksi mitenkään koko asiaan. Lääkärin mielestä mustat murenat voivat johtua monesta luonnollisesta syystä, esimerkiksi hikoillessa voimakkaasti toisilla ihmisillä hien mukana saattaa tulla mustia muruja ihosta , jos käyttää tummia vaatteita.. ja saunasta tullessa niitä voi olla paljon johtuen lämmöstä+hiestä.ym.
Mutta kutina oli/on aitoa ja sille oli olemassa selitys, mikä ei liittynyt mitenkään minkäänlaiseen luulotautiin tai kuvitelmaan. Pitäkää provona kuinka tykkäätte mutta olen helpottunut että asia on nyt selvitetty ja oikeat lääkkeet hallussa eikä tarvitse enää epäillä syyhyä tai omaa mielenterveyttä, tai kuulla ivaa miten olen oksettava loispesäke tai sekaisin päästäni.
Skitsofrenia yms. siis. Vai miksi et voi kertoa diagnoosia ellei ole psyykkinen vaiva?
Kohta tuo sama tauti on oikeasti koko lähipiirilläsi. Täytyy vaan toivoa ettei ole mitään vakavaa.