Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea syötävää teillä on joukupöytään?

Vierailija
23.12.2015 |

Meillä 6 kilon kinkku, valmis peruna ja porkkanalaatikoa sekä tehdään itse vielä imellettyä perunalaatikkoa, graavilohta, leipäjuustoa, maksalaatikkoa, punajuurisalaattia ja 2 kpl 1.5 litran coca cola pulloa. Entäs teillä?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

* joulupöytään

Vierailija
2/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potut, kinkku, rosolli ja lanttulaatikko. Ja maito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tulla syömään ap:lle kun on noin notkuva pöytä

Vierailija
4/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätiä sekä pienien paahtoleipien päälllä että kermaisena lisukkeena

Kylmäsavuporo-raejuusto-yms-ruisnappeja

Kylmäsavulohta rullana, keskellä kerma-mäti

Silliä

Savulohi

Kylmäsavuporo-leipäjuusto-salaatti

Oliiveja, marinoituja artisokkia yms

4 kg kinkku

Peruna- ja porkkanalaatikkoa

Perunoita

Marenkiparfait ja herrasväen pikkuleipiä

Pommacia

Punkkua

Vierailija
6/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, peruna-, lanttu- ja maksalaatikko, silliä, herkkusienisalaattia, sinihomejuustoa.

Vierailija
7/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaetaan jouluruuat eri päiville. Huomenna lounaalla on riisipuuroa, karjalanpiirakoita, munavoita ja jälkkäriksi joulutorttuja.

Illallisella on ensin kalalautanen: mätiä lisukkeineen, terriiniä ja graavisiikaa, pääruokana kinkkua, kastiketta, imellettyä perunalaatikkoa, rosollia ja sienisalaattia, jälkiruokana luumukermarahkaa.

Joulupäivänä on aamupäiväbrunssi ja päivällisellä alkuun graavilohta, sillikaviaaria ja terriiniä, sitten samat ruuat kuin huomenillalla, mutta lanttulaatikolla, jälkiruokana vaniljahyytelöä ja lakkoja.

Tapanina on pitkä lounas. Alkuun maksapateeta, lohirullia ja carpaccio, pääruokana karjalanpaisti ja porkkanalaatikko sekä salaatteja, jälkkärinä karpalojäädyke.

Vierailija
8/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku ja savukalkkunaa

Laatikot, paitsi ei bataattia tällä kertaa

Rosollia

Graavilohta

Keitettyjä munia ja silliä*

Perunamuusia*

Lihapullia ja nakkeja*

Torttuja*

pipareita

kohvehteja

mangojuustokakku*

Taikayö, eli suklaakakku*

* Miehellä synttärit huomenna, ja toivoi suklaakakkua

*Lapset syövät muusia ja lihapullia, sekä nakkeja. Joululaatikoista eivät niin välitä.

*Tytär lupasi leipoa mangokakkua ja torttuja (tulee siis lapsineen meille)

* Keitetyt munat ja silli mun herkku graavin kalan ohella.

Vierailija
9/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, savuporo, graavi-, kylmäsavu- ja jääkellarin lohi, kermasilakka, sienisalaatti, vihersalaatti, kalahyytelö, mäti lisukkeineen, lanttu-, porkkana-, maksa- ja perunalaatikko, lämmin punakaali, maksapasteija, italiansalaatti, herneet ja yhdelle vielä keitetty pari perunaa. Neljää kakkua, torttua, piparia. Vettä, punaviiniä, lapsille limsaa, maitoa, vichyä. Saattaa olla, että jotain unohtui.

Vierailija
10/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkunaa, kastiketta, perunoita, herneitä, vihreää salaattia ja kylmäsavulohta.

Jälkkäriksi sit konvehteja ja viinaa.

Ollaan miehen kanssa kahdestaan aattona.

Vierailija
11/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapöytään tulee mätimousse saaristolaisleivällä, sillikimara,  sitruunagraavattu siika ja kylmäsavulohirulla tuorejuustotäytteellä

Muita alkupaloja ja lisukkeita ovat joulusalaatti (mm. versosalaattia, päärynää, sinihomejuustoa, pähkinää), palvattu hirvenliha, itse tehty rosolli, metsäsienisalaatti, punajuuri-omenaraaste, herneet, konjakkisinappi ja leipäpöytä levitteineen sekä suppea juustotarjotin

Lämpimiä ruokia ovat lanttulaatikko, porkkanalaatikko, punajuuri-bataattilaatikko, keitetyt perunat, kinkku ja kinkulle omenainen kinkkukastike.

Ruokajuomina viini ja vesi. Jälkiruokana puoloffee kahvin kanssa.

Vierailija
12/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku+kastike, savulohi, silakkarullat, savuporomousse ja ruisleipää, itse tehtyä makkaraa, punajuuripatee ja coctailkurkut, keitetyt perunat ja tillivoi, porkkana-, herne- ja lanttulaatikot, rosolli, herneet, aura-saksanpähkinä-päärynäsalaatti. Juomaksi on kokista, valkkaria ja punkkua.

Jälkkäriksi viktoriahyytelöä ja mansikkakastiketta sekä kermalikööriä.

Kahville/glögille on maustekakkua, torttuja ja suklaata, illaksi juustotarjotin ja paahdettuja kastanjoita.

Vierailija
13/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aamulla riisipuuroa, vaniljasoijamaidosta uunissa. Ehkä perunapiirakoita lisäksi. Sitten menen töihin ja illalla kun tulen kotiin, minulla on täällä vuohenjuustopunajuuria, pinaattignoccheja, sienisalaattileipiä, juustoja, suklaata, hedelmiä ja glögiä. Jos jaksan syödä. Sama menu koko joulun. :)

Vierailija
14/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 6 kilon kinkku, valmis peruna ja porkkanalaatikoa sekä tehdään itse vielä imellettyä perunalaatikkoa, graavilohta, leipäjuustoa, maksalaatikkoa, punajuurisalaattia ja 2 kpl 1.5 litran coca cola pulloa. Entäs teillä?

Miksi juuri nuo ruuat, miksi syödä vuodesta toiseen samoja ruokia? Kunhan vaan ihmettelen.

Minä syön vaihteeksi lammasta, pinaatti-ricottajuustocannelloneja, bataattia, salaattia ja juuresta.

Vierailija
15/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri nuo ruuat, miksi syödä vuodesta toiseen samoja ruokia? Kunhan vaan ihmettelen.

Minä syön vaihteeksi lammasta, pinaatti-ricottajuustocannelloneja, bataattia, salaattia ja juuresta.

Sori, jos viestini vaikuttaa töykeältä, olen tosi väsynyt ja selkä kipeä :)

Vierailija
16/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkujoulu, ei kovin leveästi siis: 

Joulukinkkua, hanhen paisti, kylmäsavulohta, mätiä +katkarapuja, silliä, savunautaa, karitsan pullia. Laatikoita en jaksanut tehdä, mutta tein muussia. Ehkäpä haen sitten kaupasta jonkun valmislaatikon.

Juomiseksi on toistaiseksi vettä. Mietin pitäisikö käydä alkossa.

t. rapajuoppo

Vierailija
17/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin ostanut savulammasta, jos kaupassa olisi vain ollut. Ikävää, kun ei nähdä nenäänsä pidemmälle ja aina myydään samoja. Sitä lammasta saa jopa kerran vuodessa pääsiäisenä.

Vierailija
18/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin ostanut savulammasta, jos kaupassa olisi vain ollut. Ikävää, kun ei nähdä nenäänsä pidemmälle ja aina myydään samoja. Sitä lammasta saa jopa kerran vuodessa pääsiäisenä.

Lidl myy (suuren maahanmuuttaja-asiakaskunnan takia) minttu lammasribsejä ja valkosipulimarinoituja lammasfileitä. Ja naudanpaistia. Sieltä ostin.

Vierailija
19/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl myy (suuren maahanmuuttaja-asiakaskunnan takia) minttu lammasribsejä ja valkosipulimarinoituja lammasfileitä. Ja naudanpaistia. Sieltä ostin.

Lidl myy siis yrttivalkosipulimaustettuja lampaan ulkofileitä.

Vierailija
20/76 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vietä Joulua sen ihmeellisemmin, olen yksin ja nautin omasta rauhasta (muuten olen koko ajan kämppisten kanssa koulun kampuksella jossa oma rauha on aika minimissä) enkä mennyt kotiinkaan tänä vuonna, vaan olen talonvahtina muualla. Sen verran ajattelin juhlistaa, että haen lohipalan ja syön sen kasvisten kanssa. Lohi on täälläpäin liian kallista opiskelijan kukkarolle, joten nyt teen poikkeuksen :) 

Eli:

Uunilohi

Kasviksia

Pepsi Maxia

Jälkkäriksi Viennetta-kakkua (caramel bisquit) ja kahvia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme