Vierailija

Saimme hiljattain esikoisemme. Synnytys oli todella rankka ja olen edelleen sen vuoksi huonossa kunnossa. En esim. pysty kävelemään kunnolla, joten vauvanhoito saati jouluvalmistelut on "hieman" haastavaa. Anoppi kuitenkin tuli onneksemme apuun, jotta tässä talossa arki ja joulu jotenkin rullaisi. En haluaisi olla kiittämätön mutta tällä hetkellä tuntuu siltä että jos pystyisin niin kiipeäisin parvekkeen kautta karkuun. Anoppi on tulostaan asti järkytellyt ja voivotellut ihan kaikkea. Täällä on kuulemma paikat kuin ydinreaktroin räjähtämisen jäljiltä ja vauvakin vain itkee kokoajan. Vauva ei edes itke mitenkään erityisen paljon mutta onhan tämä tietysti erilaista mihin tuo railakkaita eläkepäiviä viettävä muori on tottunut. Pahinta on että anoppi ihmettelee kokoajan isoon ääneen sitä miten on mahdollista etten mitään pysty tekemään. Hän kun pystyi heti synnytysten jälkeen hoitamaan vauvan, vanhemmat lapset, kodin, koirat ja naapurin kakarat.
Pää hajoaa ja pelkään sanovani rumasti. Koitan käyttäytyä kuin aikuiset ja olla kiitollinen anopin avusta, mutta tiukkaa tekee. Ei tämä mitään herkkua minullekkaan ole. Tunnen itseni maailman huonoimmaksi äidiksi kun en pysty edes vauvaani hoitamaan. Olisi ollut myös ihana laittaa itse meidän ensimmäinen joulu perheenä, mutta ei kai auta kuin hyväksyä tilanne.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Kurja tilanne, mutta ihan oikeasti minuakin mietityttää tässä se, että milloin esikoisenne syntyi ja mitä fyysisiä traumoja siitä sinulle jäi? (dg:t) 

Alalla työskentelevänä minunkin on vaikea näillä tiedoin hahmottaa missä kunnossa olet, joten anoppikin saattaa tietämättömyyttään ihmetellä miten et pysty mihinkään.

Vierailija

Etkä varmastikaan ole yhtään kertaa sanonut, että "hei, pliis, lopeta jo"? Etkä varmaan niin, että sen ymmärtää tosipuheeksi, kuten, "Anna olla, NYT! Mä en jaksa enää. LOPETA!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Heittäisin tuollaisen ämmän, tarkoitan anoppia, ulos kohteliaasi mutta selvästi! En sitäisi hetkeäkään ja vielä vauva juuri syntynyt! Oman perheen joulu, ruuat kaupasta valmiina ja siinä se. Mikä voi mennä pieleen?! Muovikuusen saa kaupasta. Mies kauppakierrokselle ja joulu on siinä. Itse lepäät!

Vierailija

Miksi se anoppi siellä on voivottelemassa eikä tee ja auta! Jos hän ei auta vauvanhoidossa ja kodinhoidossa, jos kerran niitä varten tuli, niin anoppi pihalle.

Vierailija

Minä suren kaikkien teidän äitien puolesta, joilla puoliso ja lapsen isä ei välitä perheestä yhtään, vaan lähettää äitinsä ilmaiseksi piikomaan. Ap:n anoppihan ei ole avuksi lainkaan, eihän? Ap tosin kertoi, että auttaa vauvan hoitamisessa, mutta muutenhan tuo on ihan turha siellä. Ja huusholli oli kuin pommin jäljiltä,kun mies oli ollut siellä 4-5 päivää itsekseen eli sen aikaa, kun ap oli sairaalassa?

On kamalaa, kun anopit auttavat! On kamalaa, että ne eivät tajua, että suu kiinni ja nöyrästi katse maahan ja piikomaan pojalleen, jossa ei ole sen vertaa äijää sisällä, että saisi perheelleen joulua aikaan!

Seuraavaksi ap kertoo, että kun mies on reissutöissä...

Vierailija

Anteeksi vain mutta laitahan anoppi pihalle. Parempi oma epätäydellinen joulu kuin henkistä kidutusta. Olet muutenkin herkässä tilassa, niin vain täysin ajattelematon ihminen puhuu ja syyllistää sinua tuossa tilanteessa.

Vierailija

Voin kuvitella tilanteen. Meillä anoppi olisi halunnut, että suoraan synnäriltä mennään miehen ja vauvan kanssa heille joulua viettämään.. Ei oikein kukaan tuntunut ymmärtävän, miksi minusta ei tunnu kivalta ajatukselta mennä anoppilaan tuoreeltaan synnytyksestä kipeänä ja jälkivuotoisena. Mutta tärkeintähän hommassa todnäk olisi ollut saada vauva heti anoppilaan kaikkien ihasteltavaksi, mitäpä siinä merkkaa tuoreen äidin jaksaminen.. Ja ei, en ole menossa. Kyllä se koti on paras paikka toipua.

Vierailija

Miksi ihmeessä ap ei ole oman äitinsä ja perheensä luona? Kai nyt jokainen vastasynnyttänyt tietää, että lapsivuodeaika vietetään oman äidin huomassa, lepäämässä lapsuudenkodissa. Kun vauva on 3kk ikäinen, voi isä tulla sitä ensimmäisen kerran katsomaan. Anopille riittää, että lähettää kuvia.

Voisiko olla niin, että ap:n anoppi tuntee sääliä ap;ta kohtaan? Kun ei kykene edes vauvaansa hoitamaan, ottamaan pientä lähelleen ilman apua. Mutta varmasit ap:lle tulee parempi mieli, kun saa olla ilkeä anopille, kun lapsen isä ei välitä vauvasta lainkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain mutta laitahan anoppi pihalle. Parempi oma epätäydellinen joulu kuin henkistä kidutusta. Olet muutenkin herkässä tilassa, niin vain täysin ajattelematon ihminen puhuu ja syyllistää sinua tuossa tilanteessa.

Tämä on hyvä idea. Siellä ap on sitten yksin vauvan kanssa joulun, ei kykene vauvalle vaihtamaan vaippaa tai itselleen tekemään ruokaa, mutta eipä ole ketään sanomassa, ei voi sinua pikkuista reppanaa, kun on noin pahoja kipuja. Kyllä ne siivoavat, tiskaavat ja vauvaa hoitavat anopit on ihan suoraa helvetistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä suren kaikkien teidän äitien puolesta, joilla puoliso ja lapsen isä ei välitä perheestä yhtään, vaan lähettää äitinsä ilmaiseksi piikomaan. Ap:n anoppihan ei ole avuksi lainkaan, eihän? Ap tosin kertoi, että auttaa vauvan hoitamisessa, mutta muutenhan tuo on ihan turha siellä. Ja huusholli oli kuin pommin jäljiltä,kun mies oli ollut siellä 4-5 päivää itsekseen eli sen aikaa, kun ap oli sairaalassa?

On kamalaa, kun anopit auttavat! On kamalaa, että ne eivät tajua, että suu kiinni ja nöyrästi katse maahan ja piikomaan pojalleen, jossa ei ole sen vertaa äijää sisällä, että saisi perheelleen joulua aikaan!

Miten apn anopin vittuilu ja pään aukominen edistää perheen joulunviettoa? Sinusta siis ok? Jos ei muuta tee, kuin valittaa. voi tehdä palveluksen ja lähteä omaan kotiinsa. Jos itse olet samaa maata niin älä mene myrkyttämään muiden joulua, sovitaan jo nyt niin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heittäisin tuollaisen ämmän, tarkoitan anoppia, ulos kohteliaasi mutta selvästi! En sitäisi hetkeäkään ja vielä vauva juuri syntynyt! Oman perheen joulu, ruuat kaupasta valmiina ja siinä se. Mikä voi mennä pieleen?! Muovikuusen saa kaupasta. Mies kauppakierrokselle ja joulu on siinä. Itse lepäät!

Ap:lla ei ole miestä. Isyyslomallahan se olisi, jos olisi vielä kuvioissa mukana. Ei tarvittaisi anoppia vauvaa hoitamaan, jos isästä olisi isäksi.

Vierailija

Ap, yhdyn niihin kommentoijiin, jotka kehottavat sanomaan suoraan anopille, että "nyt riittää tuo arvosteleminen. Jos et osaa olla kiltimpi, niin ehkä on parempi, että lähdet kotiisi."
Ei sitä joulu tarvitse erikseen valmistella. Teillä on jo tärkein eli vauva kotona. Miehellä on varmaankin jouluna vapaata, joten hän auttaa sinua vauvan hoidossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten apn anopin vittuilu ja pään aukominen edistää perheen joulunviettoa? Sinusta siis ok? Jos ei muuta tee, kuin valittaa. voi tehdä palveluksen ja lähteä omaan kotiinsa. Jos itse olet samaa maata niin älä mene myrkyttämään muiden joulua, sovitaan jo nyt niin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä idea. Siellä ap on sitten yksin vauvan kanssa joulun, ei kykene vauvalle vaihtamaan vaippaa tai itselleen tekemään ruokaa, mutta eipä ole ketään sanomassa, ei voi sinua pikkuista reppanaa, kun on noin pahoja kipuja. Kyllä ne siivoavat, tiskaavat ja vauvaa hoitavat anopit on ihan suoraa helvetistä.

Ei ap nyt ihan vuodepotilas ole, silloin hän olisi vielä sairaalassa.
Ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tullut auttamaan ja sinä ämmittelet? Joo, toiset vain ovat luonteeltaan rasittavia vaikka olisivat hyväsydämisiä, se ei silti oikeuta haukkumisia. Entä jos kyseessä olisi sinun äitisi ja miehesi "heittäisi tuollaisen ämmän, tarkoitan anoppia, ulos kohteliaasti mutta selkeästi"?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ap ei ole oman äitinsä ja perheensä luona? Kai nyt jokainen vastasynnyttänyt tietää, että lapsivuodeaika vietetään oman äidin huomassa, lepäämässä lapsuudenkodissa. Kun vauva on 3kk ikäinen, voi isä tulla sitä ensimmäisen kerran katsomaan. Anopille riittää, että lähettää kuvia.

Voisiko olla niin, että ap:n anoppi tuntee sääliä ap;ta kohtaan? Kun ei kykene edes vauvaansa hoitamaan, ottamaan pientä lähelleen ilman apua. Mutta varmasit ap:lle tulee parempi mieli, kun saa olla ilkeä anopille, kun lapsen isä ei välitä vauvasta lainkaan.

Tämähän on trolli, mutta surkean moni näyttää tämän kaltaisia ajatuksia tosissaan pyörittelevän täällä av:lla.

Vierailija

Ensiksikin : onnea vauvasta ja siitä että synnytyksesi on onnellisesti ohitse. Se (synnytys) on sen verran kova ponnistus naiselle, että on ilmiselvää että ihminen haluaisi palautua  ja sopeutua vauveliin ja tilanteeseen rauhassa ilman ylimääräistä vouhotusta ja jouluhössötystä. Eli sympatiaa sylin täydeltä, ei muuta kuin koeta kestää -- ensi vuonna järjestättekin joulunne ihan oman mielenne mukaan, eiks niin. Hyvää joulua teidän perheellenne!

Vierailija

Haloo, yksi joulu.. Hae valmisruokaa ja siivoa sitten joskus. Kyllä lapsen myötä tulee tilanteita eteen, joissa elo ei ole kuin Vauva-lehdestä. Fantasiat sikseen ja arkea pyörittämään siten kuin pystyy. Minä olin ekan vuoden synnytyksen jälkeen niin kipeä, että koti oli kuin pommi ja olo hirveä, mutta tajusin kyllä olla tavoittelematta taivaita tuossa tilassa. Muut eivät tajunneet ja se oli heidän häpeänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tuon vittuilun revit? Älkää olko niin saatanan herkkänahkaisia, vitun kitisijät! Näköjään anoppi on ihan oikeassa, ei nykynaisista ole mihinkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tuon vittuilun revit? Älkää olko niin saatanan herkkänahkaisia, vitun kitisijät! Näköjään anoppi on ihan oikeassa, ei nykynaisista ole mihinkään.

Vitut ite et oo mikän anoppi! Arvasin, että ketjun anopit on yksinään kotona jouluna runkkaavia lasskukoita! Osu ja uppposi, sucker!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat