Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, joulusta uhkaa tulla pahin painajainen

Vierailija
23.12.2015 |

Saimme hiljattain esikoisemme. Synnytys oli todella rankka ja olen edelleen sen vuoksi huonossa kunnossa. En esim. pysty kävelemään kunnolla, joten vauvanhoito saati jouluvalmistelut on "hieman" haastavaa. Anoppi kuitenkin tuli onneksemme apuun, jotta tässä talossa arki ja joulu jotenkin rullaisi. En haluaisi olla kiittämätön mutta tällä hetkellä tuntuu siltä että jos pystyisin niin kiipeäisin parvekkeen kautta karkuun. Anoppi on tulostaan asti järkytellyt ja voivotellut ihan kaikkea. Täällä on kuulemma paikat kuin ydinreaktroin räjähtämisen jäljiltä ja vauvakin vain itkee kokoajan. Vauva ei edes itke mitenkään erityisen paljon mutta onhan tämä tietysti erilaista mihin tuo railakkaita eläkepäiviä viettävä muori on tottunut. Pahinta on että anoppi ihmettelee kokoajan isoon ääneen sitä miten on mahdollista etten mitään pysty tekemään. Hän kun pystyi heti synnytysten jälkeen hoitamaan vauvan, vanhemmat lapset, kodin, koirat ja naapurin kakarat.
Pää hajoaa ja pelkään sanovani rumasti. Koitan käyttäytyä kuin aikuiset ja olla kiitollinen anopin avusta, mutta tiukkaa tekee. Ei tämä mitään herkkua minullekkaan ole. Tunnen itseni maailman huonoimmaksi äidiksi kun en pysty edes vauvaani hoitamaan. Olisi ollut myös ihana laittaa itse meidän ensimmäinen joulu perheenä, mutta ei kai auta kuin hyväksyä tilanne.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suren kaikkien teidän äitien puolesta, joilla puoliso ja lapsen isä ei välitä perheestä yhtään, vaan lähettää äitinsä ilmaiseksi piikomaan. Ap:n anoppihan ei ole avuksi lainkaan, eihän? Ap tosin kertoi, että auttaa vauvan hoitamisessa, mutta muutenhan tuo on ihan turha siellä. Ja huusholli oli kuin pommin jäljiltä,kun mies oli ollut siellä 4-5 päivää itsekseen eli sen aikaa, kun ap oli sairaalassa?

On kamalaa, kun anopit auttavat! On kamalaa, että ne eivät tajua, että suu kiinni ja nöyrästi katse maahan ja piikomaan pojalleen, jossa ei ole sen vertaa äijää sisällä, että saisi perheelleen joulua aikaan!

Seuraavaksi ap kertoo, että kun mies on reissutöissä...

Täh? Tässähän tapauksessa tuo harppuhan nimenomaan ei auta vaan on ennemminkin kertomassa ap:lle miten tällä ei ole oikeutta toipua synnytyksestä. 

Ap väittää, että anoppi auttaa. Nähtävästi ap ei itsekään tiedä, onko se anoppi apuna vai ei.

No minulle taas välittyi tekstistä kuva, että anoppi on siellä vain päivittelemässä miten sotkuista ap:n kotona on ja vihjaamassa, että ap:n tulisi itse vaan aloittaa suursiivous kivuistaan huolimatta.

Olisihan se vauvan lellittely varmaan hauskempaa auttamista anopin mielestä (ap:n siivotessa ja kokatessa), mutta jos haluaa vastasynnyttänyttä auttaa niin kyllä ne arkiaskareet on niitä missä apua tarvitsee.. Tuoreen äidin tärkein homma on tutustua vauvaansa, luoda kiintymyssuhteelle pohjaa ja saada imetys rullaamaan.

Onkohan meillä sama teksti? Minun päätteelläni näyttää siltä, että ap kirjoitti "Koitan käyttäytyä kuin aikuiset ja olla kiitollinen anopin avusta, mutta tiukkaa tekee. Ei tämä mitään herkkua minullekkaan ole. Tunnen itseni maailman huonoimmaksi äidiksi kun en pysty edes vauvaani hoitamaan." Eli siellä se anoppi auttaa, mutta ap:sta ei ole vauvansa hoitajaksi. Lisäksi ap jatkaa, että olisi halunnut laittaa joulua, mutta ei pysty.

Mitä ap sinun päätteesi mukaan kirjoitti? Että anoppi ei tee mitään?

Vierailija
42/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suren kaikkien teidän äitien puolesta, joilla puoliso ja lapsen isä ei välitä perheestä yhtään, vaan lähettää äitinsä ilmaiseksi piikomaan. Ap:n anoppihan ei ole avuksi lainkaan, eihän? Ap tosin kertoi, että auttaa vauvan hoitamisessa, mutta muutenhan tuo on ihan turha siellä. Ja huusholli oli kuin pommin jäljiltä,kun mies oli ollut siellä 4-5 päivää itsekseen eli sen aikaa, kun ap oli sairaalassa?

On kamalaa, kun anopit auttavat! On kamalaa, että ne eivät tajua, että suu kiinni ja nöyrästi katse maahan ja piikomaan pojalleen, jossa ei ole sen vertaa äijää sisällä, että saisi perheelleen joulua aikaan!

Täh? Tässähän tapauksessa tuo harppuhan nimenomaan ei auta vaan on ennemminkin kertomassa ap:lle miten tällä ei ole oikeutta toipua synnytyksestä. 

Ap väittää, että anoppi auttaa. Nähtävästi ap ei itsekään tiedä, onko se anoppi apuna vai ei.

No minulle taas välittyi tekstistä kuva, että anoppi on siellä vain päivittelemässä miten sotkuista ap:n kotona on ja vihjaamassa, että ap:n tulisi itse vaan aloittaa suursiivous kivuistaan huolimatta.

Olisihan se vauvan lellittely varmaan hauskempaa auttamista anopin mielestä (ap:n siivotessa ja kokatessa), mutta jos haluaa vastasynnyttänyttä auttaa niin kyllä ne arkiaskareet on niitä missä apua tarvitsee.. Tuoreen äidin tärkein homma on tutustua vauvaansa, luoda kiintymyssuhteelle pohjaa ja saada imetys rullaamaan.

No meillähän on vain ap:n yksipuolinen tarina, jos on edes totta. Jos anoppi, kuten vanhemmat ihmiset ikävän usein, on mutissut tai päivitellyt pari kertaa sotkua tms. ja ap hormonihuuruissaan ottaa joka asiasta itseensä? Kuten tuolla aiemmin sanottiin, älkää olko niin herkkänahkaisia.

Helvetin huonoa käytöstä alkaa vieraisilla jupisemaan ja mutisemaan mitään sotkuista jos emäntä on siinä kunnossa, ettei siivoaminen ole ekana mielessä. Huonoa käytöstä tosin muutenkin alkaa toisten koteja arvostelemaan, voi mennä ulos jos ei kestä.

Ja miksei anoppi jupise pojalleen? Tämähän ei ilmeisesti ole synnytyksestä kipeä, vaan voisi hyvin tarttua moppiin (ellei kuulu niihin ihaniin miehiin, jotka synnytyssalissa vaimon huutaessa kivusta valittelevat tylsyyttään ja "miks tää kestää näin kauan", ja perheen kotiutuessa heittävät pitkälleen kun väsyttää niin kovin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö pyytämään oman äitisi avuksi?

Sivuhuomiona, naiset ovat huomattavasti useammin äidin napanuorassa vielä kun on omakin perhe, kuin miehet. En tunne yhtäkään miestä joka olisi täällä kuvattu äitiään palvova vässykkä, sen sijaan tunnen useita kolmekymppisiä perheellisiä naisia, jotka kyselevät äidin mielipidettä vähän joka asiaan ja ovat edelleen lapsen asemassa kun ollaan tekemisissä äidin kanssa. Päivittäiset soittelut ym. Sitten kun mies kerran viikossa soittaa lapsuudenkotiin tai anoppi käy niin ollaan niin naama nurinpäin.

Ennen kuin se yksi huutelija ehtii: kyllä, olen mies. Ei, en kannata laasasen teorioita.

Vierailija
44/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillähän on vain ap:n yksipuolinen tarina, jos on edes totta. Jos anoppi, kuten vanhemmat ihmiset ikävän usein, on mutissut tai päivitellyt pari kertaa sotkua tms. ja ap hormonihuuruissaan ottaa joka asiasta itseensä? Kuten tuolla aiemmin sanottiin, älkää olko niin herkkänahkaisia.

Helvetin huonoa käytöstä alkaa vieraisilla jupisemaan ja mutisemaan mitään sotkuista jos emäntä on siinä kunnossa, ettei siivoaminen ole ekana mielessä. Huonoa käytöstä tosin muutenkin alkaa toisten koteja arvostelemaan, voi mennä ulos jos ei kestä.

Ja miksei anoppi jupise pojalleen? Tämähän ei ilmeisesti ole synnytyksestä kipeä, vaan voisi hyvin tarttua moppiin (ellei kuulu niihin ihaniin miehiin, jotka synnytyssalissa vaimon huutaessa kivusta valittelevat tylsyyttään ja "miks tää kestää näin kauan", ja perheen kotiutuessa heittävät pitkälleen kun väsyttää niin kovin).

Onko tällaisia muka muualla kuin av:n tarinoissa?

Vierailija
45/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tällaisia muka muualla kuin av:n tarinoissa?

Ei, huonoja ihmisiä on vain saduissa. Parisuhdeväkivaltakin on vain paisuteltu myytti.

Vierailija
46/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ap. aloituksesta vain mieleen ettei se anoppi halua olla "auttamassa" ja yrittääkin saada itsensä ulos sieltä.

En ymmärrä miksi te luulette, että joku anoppi haluaisi olla ilmaisena piikana, varmasti sille tosi kuvottavaa olla vieraassa kodissa piikomassa ja käskytettävänä.

Laittakaa itsenne sen anopin asemaan, kuinka moni haluaisi olla tuossa tilanteessa, itse voisin auttaa tytärtäni tuolla tavalla, mutta vieraan ihmisen talossa käskytettävänä, ei kiitos.

Vierailija
47/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli ap. aloituksesta vain mieleen ettei se anoppi halua olla "auttamassa" ja yrittääkin saada itsensä ulos sieltä.

En ymmärrä miksi te luulette, että joku anoppi haluaisi olla ilmaisena piikana, varmasti sille tosi kuvottavaa olla vieraassa kodissa piikomassa ja käskytettävänä.

Laittakaa itsenne sen anopin asemaan, kuinka moni haluaisi olla tuossa tilanteessa, itse voisin auttaa tytärtäni tuolla tavalla, mutta vieraan ihmisen talossa käskytettävänä, ei kiitos.

Taas voidaan sitten miettiä, että miksi anoppi sitten on auttamassa jos ei halua auttaa? 

Meilläkin anoppi auttelee tosi paljon jos apua vaan tarvitaan, mutta kyllä itse toivoisin että sanottaisiin jos ei halua auttaa. Kun siinä ei ole mitään pahaa tai väärää jos ei ole aina muiden käytettävissä.

Vierailija
48/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika voimakas raskauspahoinvointi ja oksentelen monta kuukautta putkeen. Tällä kerralla pyysin anopin apua.

Sain kuulla, että raskaus ei ole sairaus, meidän ei pitäisi hankkia lisää lapsia, tämäkin vauva oli varmaan mun oma idea ja mun pitäisi ajatella hänen poikansa jaksamista ja että vaikka väitän, että olen pitänyt kotia siistinä, lattioita en ole selvästikään pessyt. Huomautti myös kun kaiken oksentamisen jälkeen makasin voipuneena sohvalla, että hän joutuu tekemään kotitöitä, jotka jätän tekemättä makoilun vuoksi.

Anoppi myös tarjoutui tulemaan synnytyksen jälkeen ja selitti tulevansa poikansa avuksi, ettei tämän täytyisi tehdä niin paljoa.

Arrgh.

Mieheni tekee pitkää päivää ja on usein työmatkoilla. Ihan itsenäisesti olen lapset ja kodin hoitanut vuosikausia. Lastenvahtiapua olen pyytänyt muutaman kerran vuodessa pariksi tunniksi korkeintaan.

Vierailija
49/49 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö lapsen isä osaa tehdä ruokaa jne vai miksi se vanha ämmä piti sinne raahata?