Vierailija

Meillä ei juuri mitenkään... Ollut töissä eiliseen saakka ympäri pyöreitä päiviä, illalla sitten lämmitti saunan ja saunoi naspurinmiehen ja oluen kera. Nyt nukkuu tottakai. Ei olla käyty yhdessä kaupassa lainkaan eikä tehty yhdessä joulun eteen mitään ja itseäni harmittaa.
Olen siivonnut, laittanut lapsille lahjoja, leiponut lasten kanssa ja fiilistellyt muuten vaan joulua heidän kanssaan. Mies ostanut lahjat lapsille ja hankkinut kinkun. Meillä iso ulkosauna, kiva lämmitetään jouluksi ja siivoamatta se vielä kun en ole ehtinyt ja jaksanutkaan. Harmissani avauduin tilanteesta miehelle äsken ja sain silkkaa kettuilua niskaani. En ole kuulemma tehnyt minäkään mitään muuta kuin siivonnut joulun eteen ja se kuulemma kuuluu perushommmiin... Mutta ei ainakaan hänen?! Just nyt tekis mieli pistää tuo kettuileva mätisäkki taipaleelle!

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Oikeastaan tekee melkein kaiken. Tai suurimman osan. on käynyt kaupassa kolmeen otteeseen, tehnyt ruokia, siivonnut, paitoin eilen kinkkua myöhää yöhön jne. Toki minäkin teen, mutta mies meillä tekee muutenkin enemmän kotijuttuja kuin minä. Eli yhdessä tehdään joulujutut, mies enemmän vastuussa ja tekee enemmän (ihan omasta tahdostaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Paistaa kinkun ja laittoi ulos jouluvalot. minä paketoin lahjat ja kokosin kuusen, vaihdoin verhot. Eipä meillä sen kummemmin joulua laitella :)

Vierailija

Voi teitä.

Meillä mies on siivonnut, ostanut lahjoja ja mennään tietenkin yhdessä ruokaostoksille. Eilen levitteli lahjoja ympäri olohuonetta ja laittoi kynttilekön, että olisi jouluisampaa.

Vierailija

Mä olen eronnut. Ex mies haki joulukuusen, kun pyysin. Muuten olen tehnyt valmistelut itse ja lapset auttaneet. Ei ongelmia selviytyä. Nyt jo kaikki valmiina.

Amok

Vierailija kirjoitti:
Päivystää duunissa koko joulun. Ja on paras mies ikinä, en todellaka haluais mitään kynttelikön-asettelijaa :D

Hyvä meininki. Luulenpa ettei paljon tarvitse vinkata niin osallistuu "joulun laittoon" kuitenkin antaumuksella. Noin sitä pitää. Muut kadehtikoot valkoista jouluasi.

Vierailija

Hän teki piparitaikinan, aikoo tehdä kinkun ja riisipuuroa. Minä olen laittanut kuusen, koristeet, laatikot, käynyt kaupassa, siivonnut, ostanut ja paketoinut lahjat, muotoillut ja paistanut piparit ja lähettänyt kortit. Olen toisaalta äitiyslomalla ja mies töissä, joten tällä hetkellä on ihan perusteltua, että teen kotijuttuja häntä enemmän. Ehkä vähän lisää kaipaisin häneltä silti apua. Laskettuun aikaan ei ole paljon aikaa ja väsyn helposti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystää duunissa koko joulun. Ja on paras mies ikinä, en todellaka haluais mitään kynttelikön-asettelijaa :D

Hyvä meininki. Luulenpa ettei paljon tarvitse vinkata niin osallistuu "joulun laittoon" kuitenkin antaumuksella. Noin sitä pitää. Muut kadehtikoot valkoista jouluasi.

Taitaa osallistua kuitenkin taloudellisesti?

Vierailija

Hakenut lasten kanssa kuusen. Laittanut ulos jouluvaloja. Käyty yhdessä lahjaostoksilla. Kaikki muut minä ja molemmat käydään töissä

Vierailija

Mies tekee melkein kaiken, kun on paljon kätevämpi keittiössä kuin minä. Itse oon siivonnut ja ostanut lahjat kavereillemme ja vanhemmillemme, mies on laittanut jouluvalot (myös kynttelikön), suunnitellut jouluaterian ja käynyt kaupassa sitä varten. 

Vierailija

Paistaa kinkun, siivoaa oma-aloitteisesti (esim. Imuroi eteisen, laittaa tiskejä/pyykkejä, pyyhkii pienimmän ruokailijan sotkut jne.) Pyysi ystävänsä meille joulupukiksi, vastaa lahjojen piilossa pysymisestä. Mies on aattona klo 15 asti töissä, joten aattona ei ehdi auttaa. Käy kaupasta lisää maitoa tms. Aattoaamuna töihin mennessään. Hyvä mies kaikin puolin ja sopivasti auttaa...

Amok

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Taitaa osallistua kuitenkin taloudellisesti?

Toivottavasti, eiköhän se ole ihan kohtuullista? Mistä minä tiedän, mitä väliä?

Vierailija

Suunnitellut jouluruokia ja käynyt kanssani jouluostoksilla ja tänään teemme yhdessä jouluruokia. Mies haki meille myös joulukuusen ja koristeli yhdessä lasten kanssa. Siivoukseen tuo ei aikonut osallistua, mutta muuten ollut aika puuhakas.

Vierailija

Viritteli jouluvalot ikkunaan ja pihaan. Teki piparitaikinan ja leipoi pipareita sekä teki piparitalon. Antoi rahaa lahjojen ostamiseen. Osallistui pakkaamiseen ja ajeli meidät joulun viettoon hiihtokeskukseen mökille. Kävi kanssani ruokakaupassa. Kivalla tavalla on osallistunut 😊

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat