Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin että ehdin kaikki jouluvalmistelut, en ehtinyt

Vierailija
23.12.2015 |

Tajusin etten ole ylijumala joka ehtii tehdä kaiken, siivota, tehdä ruoat, käydä kaupassa , leipoa, pää on repeämisen partaalla yhden joulun takia, lahjat ajattelin tehdä itse kun on kaikkia ohjeita että tee itse, mutta hitot, en ehtinyt saada niitä valmiiksi koko päivä työn ohella, leipoa en ehtinyt koska kaikki illat väkersin niitä lahjoja ja nyt niitä ei ole, niin pakko mennä kauppaan ostamaan jotain. Tein kaikkea yhtäaikaa ja lopulta en ehtinyt yhtään mitään.
Joka aamu piti lähteä töihin ja iltaisin olin niin puhki etten enää jaksanut. Ei ole itku kaukana nyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jätetään naisten vastuulle :(

Vierailija
2/4 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaoin kaiken työn koko joulukuulle. Tänään ei ole enää kuin kinkunpaisto, uunissa parhaillaan. Kotijuuston teko, rosollin teko ja silakat. Sen jälkeen rentoutumista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin etten ole ylijumala joka ehtii tehdä kaiken, siivota, tehdä ruoat, käydä kaupassa , leipoa, pää on repeämisen partaalla yhden joulun takia, lahjat ajattelin tehdä itse kun on kaikkia ohjeita että tee itse, mutta hitot, en ehtinyt saada niitä valmiiksi koko päivä työn ohella, leipoa en ehtinyt koska kaikki illat väkersin niitä lahjoja ja nyt niitä ei ole, niin pakko mennä kauppaan ostamaan jotain. Tein kaikkea yhtäaikaa ja lopulta en ehtinyt yhtään mitään.

Joka aamu piti lähteä töihin ja iltaisin olin niin puhki etten enää jaksanut. Ei ole itku kaukana nyt.

Nyt istahdat ja vedät henkeä. Kaupasta saat laatikot, rosollit ym. Lahjat myös. Siivota kerkiät vielä aattoaamullakin.

Jos haluat tehdä kaikki lahjat itse niin ensivuonna alat tehdä niitä jo pitkin vuotta ja laitat talteen. Olet varmaan nuori ihminen vielä. Usko että maailma ei siihen kaadu jos jotain jää tekemättäkin.

Noin minäkin hermoilin silloin aikanaan. Kunnes tajusin että juhlapyhiin kannattaa varautua jo hyvissä ajoin. Joten lahjat teen pitkin vuotta. Leivon pakkaseen jo Marraskuussa ilman kiirettä. Siivoan pikkuhiljaa. Enää aatonaattona imuroin, pyyhin pölyt ja laitan puhtaat liinat pöydille.

Onneksi joka vuosi tulee uusi Joulu ja virheistään oppii. Ota huumorilla ja lakkaa tressaamasta itteäsi. Joulu on Joulu vähemmälläkin hötäkällä.

Vierailija
4/4 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana jouluna aikatauluta kalenteriin.

Itse teen joka vuosi suunnitelman, mitä minäkin päivänä teen. Nytkin:

Maanantai: lahjat

Tiistai: Siivous ja ruokaostokset, kuusen osto

Keskiviikko: Karjalanpaisti ja laatikot, lohi, yöllä kolmelta kinkku uuniin. Kuusi sisään. 

To: rosolli, piirakoiden lämmitys, kinkun kuorrutus.

JA NYT SAA JOULU TULLA!

Neuvoja näin viisikymppiseltä seuraavaa joulua varten. 

Älä lataa liikaa odotuksia jouluun. Älä yritä väkertää lahjoja itse, turhaa stressiä. Älä leivo turhaan, päätä tehdä vaan joulutortut. Less is more.  Ne teen jouluruokailun jälkeen, ennen lahjojen jakoa. Menee viisi minuuttia niiden väkertelyyn. Ja ano ensi vuonna jo hyvissä ajoin päivä tai kaksi vuosilomaa ennen joulua.