Vierailija

Ja tämä asia tapahtui ilmoitusluontoisesti suvullemme. Tietenkään kaikki ei ymmärtänyt ratkaisuamme, mutta heillä on siihen oikeus, samoin kuin meillä olen oikeus olla viettämättä joulua tai tehdä se täysin omalla tavallamme.
Olemme aina ulkomailla joulunajan ja tämä on myös lapsien ( 2 teiniä ) mielestä paras vaihtoehto. He eivät kaipaa lahjakasaa, he saavat kyllä pitkin vuotta niitä asioita mitä kulloinkin sattuvat tarvitsemaan, esim harrastukseen liittyvää ym. Illalla taas suuntaamme lämpimään ja palaamme kotiin ensi vuonna.
Kaikille oikein rentouttavaa vapaata kuului siihen sitten joulu tai ei.

Kommentit (18)

Vierailija

ok sit :D Minäkin olen saanut sen mitä satun tarvitsemaan, tuulitakin, talvikengät, koulukirjoja, jopa niihin harrastuksiin liittyvää. Olen saanut myös matkustaa, vietämme silti joulua sukulaisten kesken. Hyvää matkaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jokainen ihminen luo joulustressinsä ihan itse. Joulua kun tosiaan voi viettää ihan rentoutuen ja stressaamatta, itsestä se on kiinni.

Vierailija

Miksi pitää ottaa stressiä? Ei meillä miehen kanssa mitään stressiä ole kun kahdestaan ollaan joulu :) Mutta hyvä, jos teille sopii tuo. :)

Vierailija

Teinien kanssa varmaan ihan hyvä ratkaisu. Eivät enää tarvitse "turhia" leluja ja ovat tyytyväisiä että saavat tekniset vempaimensa silloin kun tarvitsevat eikä tarvitse odottaa jouluun.

Helpottaa myös kun ei tarvitse koristella taloa (ja purkaa) eikä kokkailla jouluruokia.

Säästöä syntyy kun ei ostele lahjoja sukulaisille -omathan saa tarpeelliset tavarat pitkin vuotta joten kustannukset jakaantuvat pidemmälle ajalle, varsinaista säästöä ei siitä synny. Samoin syödä täytyy, oli joulu tai ei, söi sitten jouluruokia tai jotain muuta. Siinäkään ei säästä varsinaisesti mitään.

Rauhaisaa joulua teille!

Vierailija

Säästöä kertyy vaikka matkustatte pois koko perheen voimin? :O Mitä te ennen oikein teitte niillä rahoilla? No, olen sitä mieltä että kukin tehköön itse miten tykkää. Mä tykkään tästä ajasta kun ihmiset kokoontuu yhteen, sellaisetkin joita ei niin usein enää näe. Mitään stressiä ei oteta ollenkaan. Sekin on itsestä kiinni. niin ku joku sanoi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että olette viikon neljä aikuista lomalla halvemmalla, kuin kotona.

Ei varmaan olekaan mutta meidän perheelle on säästöä koska matkustimme aikaisemminkin lähes vuosittain jonkun kaukomatkan, mutta nyt aiemmin jouluun kuluneet rahat "säästyy".
AP

Vierailija

Hurjaa säästöä ei synny etelänlomailusta. Päinvastoin. Jos teinit eivät lahjoja kaipaa, niin miten se tähän säästöön liittyy ja lomaan. Stressin luot sinä itse. Halvalla pääsisitte, kun olisitte aaton kotona perheen kesken ja tekisitte hienon juhla-aterian, ilman lahjoja. Jotenkin tämä halpuus ei nyt sovi juttuusi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että olette viikon neljä aikuista lomalla halvemmalla, kuin kotona.

Ei varmaan olekaan mutta meidän perheelle on säästöä koska matkustimme aikaisemminkin lähes vuosittain jonkun kaukomatkan, mutta nyt aiemmin jouluun kuluneet rahat "säästyy".
AP

Ahaa, eli teillä ei ole enää varaa tehdä sitä kaukomatkaa? Nyt kulutatte ne rahat jo jouluna vai? Jos näin ei ole niin sittenhän mitään ei säästy.

Vierailija

No, saatte iloa ja mielihyvää matkustamisesta ulkomaille vuoden pimeimpään aikaan. Hienoa.

Otsikon perusteella huolestuin, että vastustatte juhlia ja elämän kohokohtia noin ylipäänsä, mutta tämä liittyikin sukulaisiin.

Oikein hyvää ja hauskaa matkaa! 

Vierailija

Ok, hyva jos ratkaisu on teille hyva! :)
Mulla ei ole joulustressia, joulun jarjestamisessa on oma hommansa mutta minusta se on sen arvoista. Olisi ankeaa jos joulun kaltainen juhla vuoden pimeimmasta kohdasta puuttuisi.
Ulkomaanmatka joulun aikaan olisi myos hieno kokemus mutta siihen meilla ei ole varaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat