Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Nuorikko

Olen järjestämässä ensi kertaa joulun viettoa mieheni kanssa niin, että sukua tulee meille jouluksi (molempien vanhemmat, miehen pikkusisko, minun isoäiti ja miehen täti ja isovanhemmat). Olen yrittänyt ottaa perinteitä huomioon ja molempien perheiden traditiota. Silti jännittää tosi paljon, kun en ole ennen koskaan järjestänyt joulujuhlaa... Ehdin vielä huomenna tarvittaessa hankkia jotain lisää jos tarvitsee, siis kertokaa mielipiteenne:

Graavia lohta ja siikaa
Lasimestarin silliä
Mätiä (+smetana, sipuli)
Kananmaksaterriini
Sienisalaatti
Rosolli
Waldorfin salaatti
Vihersalaatti
Saaristolaisleipä, maalaisleipä

Kinkku
Kalkkuna
Sinappi ja kastike, Mustaherukkahyytelö
Keitetyt perunat
Lanttu-, peruna- ja bataattilaatikko
Uunissa paahdetut ruusukaalit ja pancettaa
Herneitä ja luumuja (uunissa)

Vaniljapannacotta
Glögijuustokakku
Jouluhalko
Pipareita, joulutorttuja, konvehteja

• ylös 43
  • alas 0

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Herneitä ja luumuja (uunissa)

Eikö olisi helpompi ottaa ne pöydältä kuin uunista!!!???

• ylös 4
  • alas 22
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Teetkö kanssa itse kaiken, vai ostatko kaupasta valmispaskaa? Menun on turha olla laaja, jos se koostuu kaupan kuonasta oikeiden itsetehtyjen ruokien sijaan.

• ylös 4
  • alas 34
Vierailija

Nam, miten hyvältä vaikuttaa! Mä tosin jäisin kaipaamaan mun must have -jouluruokia eli porkkanalaatikkoa, kotijuustoa ja kylmäsavulohta. Jälkiruokia menussa on mielestäni tarpeeksi ilman pannacottaakin.

Hyvää joulua teille ja muista emännöinnin ohella itsekin nauttia ruuasta ja joulun tunnelmasta! :)

• ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teetkö kanssa itse kaiken, vai ostatko kaupasta valmispaskaa? Menun on turha olla laaja, jos se koostuu kaupan kuonasta oikeiden itsetehtyjen ruokien sijaan.

Kaikki muu on itse tehtyä paitsi leivät ja kalat (kuitenkin kalatiskistä, ei valmiiksi pakattuja)
Ap

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nam, miten hyvältä vaikuttaa! Mä tosin jäisin kaipaamaan mun must have -jouluruokia eli porkkanalaatikkoa, kotijuustoa ja kylmäsavulohta. Jälkiruokia menussa on mielestäni tarpeeksi ilman pannacottaakin.

Hyvää joulua teille ja muista emännöinnin ohella itsekin nauttia ruuasta ja joulun tunnelmasta! :)

Ok, kiitos :) mietin tosiaan porkkanalaatikon puuttumista. Siitä itsekin tykkään. Ja varmaan kylmäsavulohi olisi kiva lisä vielä.
Mitä on kotijuusto? Jotain kotitekoista?:) en ole ennen kuullut.

Pannacotta voi tosiaan olla vähän liikaa
:D se on vain anopin lemppari ja heillä aina ollut jouluisin, on muistuttanut siitä monesti ja ajattelin siksi tehdä sitäkin.
Ap

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa!
Jälkkärin kanssa: http://www.alko.fi/tuotteet/327734/ ?

Kiitos vinkistä, en ole tuota kokeillut ennen.
Ap

Älä nyt mitään Valdemaria mene ostamaan, edellinen kirjoittaja vaan yrittää jekuttaa sua :D Ihan luokatonta spurgujen litkua.

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu on itse tehtyä paitsi leivät ja kalat (kuitenkin kalatiskistä, ei valmiiksi pakattuja)
Ap

Wau! Olet ollut tosi ahkera. Uskoisin vieraidenne ilahtuvan noin monipuolisesta menuusta ja siitä, eetä sieltä löytyy kaikkien perinteitä. Iloista joulua, älä stressaa!

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa!

Ap

Älä nyt mitään Valdemaria mene ostamaan, edellinen kirjoittaja vaan yrittää jekuttaa sua :D Ihan luokatonta spurgujen litkua.

Vai niin 😂
No onneksi jälkkärille on kuitenkin jo tulossa perinteiset kahvi ja avec :)
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa!

Ap

Vai niin 😂
Ap

Sopii hyvin jouluun värinsä puolesta :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Wau! Olet ollut tosi ahkera. Uskoisin vieraidenne ilahtuvan noin monipuolisesta menuusta ja siitä, eetä sieltä löytyy kaikkien perinteitä. Iloista joulua, älä stressaa!

Kiitos :) joo, on tässä ollut hommaa. Töissäkin vielä kiire ja päivät venyneet, niin viimeisen viikon on jäänyt unet muutamiin tunteihin. Haluaisin kaiken olevan "täydellistä" vieraille ja tietty meillekin... Mutta yritän nyt ottaa rennosti, itse asiassa otin lasin viiniä ja tulin tänne hetkeksi ;)

Mukavaa joulua sinne!!
Ap

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Pannacotta on hyvin tehtynä ihanaa. Tee sitä. Eihän sitä ole pakko syödä, jos ei maistu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa, mutta mietin että miksi sekä kinkku, että kalkkuna?

Äitini ja miehen sisko eivät syö punaista lihaa, siksi kalkkunaa. Muuten heillä ei olisi kuin lisukkeet pääruokana..
Ap

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Hyvältä kuulostaa. Meillä on alkuruokapöydssä myös karjalanpiirakkaa ja munavoita, sekä kaloille kastike (sinappi-tilli-kermaviili).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa. Meillä on alkuruokapöydssä myös karjalanpiirakkaa ja munavoita, sekä kaloille kastike (sinappi-tilli-kermaviili).

Minusta ne karjalanpiirakat munavoilla sopivat paljon paremmin sen lounaaksi tarjottavan riisipuuron kaverina kuin juhlapäivällisellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa!

Ap

Vai niin 😂
Ap

Sopii hyvin jouluun värinsä puolesta :)

No niin sopis Gambinakin :D

Sivut