Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Istun juuri bussissa ja joku todella voimakkaalle hajuvedelle löyhkäävä istuu jossain takanani. Meni lemua haistettuani minuutti ja alkoi päässä jyskyttämään. Onneksi sumatriptan kulkee aina mukana, auttaa kipuun puolessa tunnissa. Vituttaa kun pitää lotrata noita vahvoja hajuvesiä litratolkulla ihmisten ilmoille lähdettäessä.

• ylös 19
  • alas 3

Kommentit (6)

Vierailija

Eivät tuoksut aiheuta migreeniä, saan kohtauksen todella harvoin, kiitos onnistuneen lääkityksen. Itse käytän kosmetiikkaa ja tuoksuja, en ylettömästi. Kukaan ei laita litratolkulla, vaan hajuaisti herkistyy. Enpä voi valittaa.

• ylös 2
  • alas 10
Vierailija

Mulla laukaisee voimakkaat hajuvedet astmakohtauksen. Joskus sain töissä asiakkaan hajuvedestä kohtauksen ja työkaveri joutui palvelemaan loppuun, kun en saanut happea. Työnantaja talutti mut ulos hengittelemään ja antoi avaavaa suihketta.

• ylös 13
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En voi itse käyttää ilman migreenikohtausta, ja myös lähellä olevien ihmisten voimakkaat hajuvedet voi kyllä aiheuttaa. Muuten migreeni ei usein vaivaa.

Minä en sairasta migreeniä, mutta voimakkaat hajut saavat kyllä pääni särkemään, jopa liian vahva tuulilasinpesuneste on joskus aiheuttanut minulle päänsäryn, kontaktiliima, tärpätti ja jopa terva ovat minulle myös liian voimakkaita. Joskus takavuosina oli ilmeisesti muotia sekä miehillä että naisilla jokin tuoksu, joka minun mieleeni toi lahoavan kaislikon, tosin tuon hajusteen aromi oli paljon vahvempi ja varsinkin kankkusessa aloin helposti voimaan pahoin joutuessani tuota hajua nuuskimaan.