Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LS-ilmo naapureista? Apua kaivataan

Vierailija
22.12.2015 |

Eli siis asumme hyvällä omakotitaloalueella. Muutama vuosi sitten saman tien varteen muutti uusi perhe. Eivät halunneet ottaa mitään yhteyttä naapureihin, eivät esittäytyneet, eivät tervehdi jos tulevat vastaan kadulla. Ei tässä siis mitään pahaa sinänsä, jokainen tekee niinkuin tykkää.

Perheessä on neljä lasta, kaksi alakouluikäistä ja kaksi pienempää. Lapset ovat kaikki illat, kesät talvet, ulkona keskenään. Isommat lapset vahtii pieniä, jotka usein itkee tuntikaupalla ja huutaa äitiä. Ovat pihalla usein iltaisin vielä kahdeksan jälkeenkin. Heillä ei ole mitään leikkipaikkaa pihalle rakennettu, ihan vaan nurmikolla leikkivät.

Vanhemmat näyttävät käyvän päivätöissä ja lapset varmaan koulussa ja tarhassa. Perheen äiti tulee iltapäivisin aikaisin yksin kotiin ja lähtee vasta viiden maissa hakemaan lapsia. Eivät koskaan ole lasten kanssa ulkona, heitä ei ylipäätään näe, muuta kuin menossa autolle.

Olen yrittänyt jutustella lasten kanssa ja hieman kysellä, että onko heillä kaikki hyvin. Lapset ovat hirveän ujoja, eivätkä oikeastaan vastaa koskaan mitään. Vanhemmat eivät edes tervehdi.

Mitä pitäisi tehdä? Eihän tässä vielä ole aihetta ls-ilmoon, mutta ei minusta ihan normaaliakaan touhua ole.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juttelemaan sen äidin kanssa. Älä välitä vaikkei se moikkaa, aloitat vaan jutustella ja höpöttelet omiasi.

Vierailija
2/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa vähän. Jääköhän sinulla oma perhe huolehtimatta kun noin ehdit toisia kytätä?

Ja vielä hyvällä alueella? Eipä uskoisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä se äiti kaffelee siinä välissä ennen viittä. Tai pyydä sitä avuksi kantamaan laatikko autotalliin tms. väkisin vääntäydyt keskustelemaan. Onhan noita juttelijoita joka pitäjässä, teet itsestäsi hieman pöhkön, niin sen on helpompi alkaa puhumaan.

Vierailija
4/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt häiritsee? Kun vanhemmat ei juuri sun kyttäyksen aikana ole lastensa kanssa?

Vierailija
5/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmat ovat ihan poikki kun on noinkin monta lasta. Pyydä äitiä kävelylle tms. jotta pääset rupattelemaan.

Vierailija
6/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilmoituksen voi ja kannattaa tehdä. Olen LTO ja meille lastensuojelu koulutuksessa sanottiin, että jos mietit pitäisikö ilmoitus tehdä, tee se. Äiti voisi saada sitä kautta tukea jaksamiseen. Kyllä jos lapsi itkee monta tuntia pihalla äitiä niin minulla huoli nousisi.

Vierailija
7/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teistä ihan oikeasti normaalia, että seitsemänvuotias vahtii tuntikaupalla itkevää yksivuotiasta sateessa pihalla? En minä heitä kyttää, mutta jos puutarhassa itse olen, niin en voi välttyä huomaamasta. Olen yrittänyt jutella perheen isän kanssa, hän oli avoimen vihamielinen, joten ainakaan minun keskustelutaidoillani en päässyt asiassa eteenpäin. Ap

Vierailija
8/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilmoituksen voi ja kannattaa tehdä. Olen LTO ja meille lastensuojelu koulutuksessa sanottiin, että jos mietit pitäisikö ilmoitus tehdä, tee se. Äiti voisi saada sitä kautta tukea jaksamiseen. Kyllä jos lapsi itkee monta tuntia pihalla äitiä niin minulla huoli nousisi.

Muista tehdä ilmoitus myös päiväkodin itkevistä lapsista.

Vierailija
9/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos numero 6. asiallisesta vastauksesta. Ap

Vierailija
10/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä heittää vettä provonsa kiukaalle.

Vierailija
11/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisia?

Vierailija
12/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään lestadiolaisia. Onko tuollainen heille tyypillistä? Ap

Vierailija
13/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä et ole jutellut äidin kanssa, koska...?

Vierailija
14/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teistä ihan oikeasti normaalia, että seitsemänvuotias vahtii tuntikaupalla itkevää yksivuotiasta sateessa pihalla? En minä heitä kyttää, mutta jos puutarhassa itse olen, niin en voi välttyä huomaamasta. Olen yrittänyt jutella perheen isän kanssa, hän oli avoimen vihamielinen, joten ainakaan minun keskustelutaidoillani en päässyt asiassa eteenpäin. Ap

No en kyllä ihmettele jos on vihamielinen kun joku koko ajan kyttää viereiseltä pihalta. He luulivat muuttaneensa hyvälle alueelle ja joku kyylä asuu vieressä. Se ongelma olet varmaan sinä. Eivät tohdi tulla pihalle kun koko ajan naapuri näkyy.

Vierailija
15/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan jukolauta ! 

Normi-tavis-perheitä kytätään ja lasu-ilmoituksia tehdään jos naapureita ei kiinnosta tutustua tunkeilevaan ja uteliaaseen naapuriinsa  - saman aikaisesti todellisessa hädässä olevilta "Eerikoilta" saadaan rauhassa repiä hiukset päästä ja rääkätä hengiltä.

Vierailija
16/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja äiti illat tekemässä lisää lapsia?

Vierailija
17/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään lestadiolaisia. Onko tuollainen heille tyypillistä? Ap

Isommat lapset laitetaan vahtimaan pienempiä.

Vierailija
18/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhemmat eivät tohdi tulla pihalle lohduttamaan itkevää yksivuotiasta, koska naapurin pihalla on joku, joka saattaa huomata heidät ?? Joo tosi normaalia.

Vierailija
19/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos iskällä on huomioliivit ja se ulkoiluttaa dalmatialaiskoiraa , niin kannattaa olla hieman varovainen.

Vierailija
20/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos numero 6. asiallisesta vastauksesta. Ap

Ja tuoko oli ainoa asiallinen vastaus. Jaahas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä