Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuokra-asunto luottotiedottomalle?

Vierailija
22.12.2015 |

Asutaan tällä hetkellä miehen kanssa ulkomailla. Esikoinen syntyy alkuvuodesta ja tämän jälkeen olis tarkotus palata suomeen. Asunto kuitenkin jonkun verran nyt stressaa, mulla on luottotiedot joskus nuorena menny omien hölmöilyjen takia, miehellä on kunnossa. Asunto pitäisi saada ja vuokrata kuitenkin vaan mun nimissä, koska alkuun mulla on äippäloma eikä miehellä vielä töitä luvassa suomesta, jotta saadaan tukea vuokran maksuun yms.
Miehellä on suomessa omistuskämppä, jossa asuu sen liikuntarajoitteinen isä. Käsittääkseni ainakaan sosiaalitoimistosta ei penniäkään tipu niin kauan kuin on omaisuutta? Se että sen isä heitettäisiin sieltä pihalle, jotta kämppä saatais myytyä tai ite muutettua sinne, ei ole vaihtoehto. Joten tästä syystä asuntoa ei voi miehen nimille ottaa.

Eli kyselisin siis lähinnä kokemuksia kuinka nopeasti asunto löytyy lapsen kanssa muuttavalle luottotiedottomalle, mihin kannattaisi hakemusta laittaa jne. Ja pääsääntösesti helsingistä kolmio tai hätätapauksessa kaksio hakusessa. Tai jos jollain on faktatietoa tosta miten miehen asunto vaikuttaa tukiin, meistä ei kumpikaan ennen ole mitään tukia hakenut, niin vähän pihalla ollaan näistä :D

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ulkomailla ei sitten maksettu mitään palkkaa kun heti pitää olla sossussa ruinaamassa maahan tultua? Jos miehesi saa helpommin työtä ulkomailla niin pysykää hemmetti siellä sitten. Työttömäksi ei kannata muuttaa maasta toiseen.

Epäilen kyllä että aloitus on trolli koska kuka täysjärkinen tänne muuttaisi jos on päässyt pois ja saanut elämän vauhtiin muualla.

Vierailija
22/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä jäät äitiyslomalle, ukko makaa työttömänä ja kolmio pitäisi saada Helsingistä?

Mä jään äitiyslomalle joo ja mies etsii töitä, ei kyllä kotiin jää makaamaan. Töitä vaan ei välttämättä heti viikossa löydy ja täältäpäin maailmaa on vähän hankala käydä työhaastatteluissa varsinkaan, kun ei ole tarkkaa päivää siihen milloin päästään suomeen.

Muuttakoon siis mies ensin isänsä luo töitä etsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mulla on luottotiedot joskus nuorena menny omien hölmöilyjen takia"

Ei ne luottotiedot kuule niin montaa vuotta pysy palaneena, että voisit puhua jostain nuoruudesta. Klassinen tapaus, jossa yrität etäistää itsesi koko tapahtumasta. Et selkeästi ole oppinut yhtään mitään, et ainakaan sitä tärkeintä asiaa, että olet ITSE vastuussa omista teoistasi.

Sinulle missään tapauksessa saa vuokrata yhtään mitään ennen kuin olet kasvanut aikuiseksi, kissaakaan en hoitoosi luottaisi! 

Jahas. Tiesitkö sitä, että jos/kun luottotiedot menevät, maksamisen jälkeen vasta lähdetään laskemaan sitä aikaa milloin saa takasin. Itse asiani sillon 10v sitten sössin ja itse ne velat maksoin pois, mutta vielä nyt vaan joutuu pari vuotta odottamaan että tulee tiedot takas.

Ps. Kissa löytyy

No jos AP ei ole vaivautunut edes maksamaan niitä velkojaan takaisin niin silloin varsinkaan ei ole kyse mistäään "nuoruuden kauan aikaa sitten jne" -töppäilyistä. Opetelkaa pummit maksamaan laskunne! 

Enkö tuossa juuri kirjottanut, että on maksettu pois?

-ap

Menisit röihin siitä

Tällä hetkellä töitä vielä teenkin ja töitä teen siihen asti mihin pystyn tai n. 2vk ennen laskettua lopetan. Vauvaa en heti syntymän jälkeen nyt vaan mihinkään tarhaan laita ja koska työ ei ole suomessa, ei tipu mitään äitiyslomarahoja työnantajalta.

Vierailija
24/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat siis huijata yksinhuoltajalisän lapsilisään jne? Voi vee kuinka ärsyttää sunkaltaiset.

Vierailija
25/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen isä asunnossa koska leskellä on asumisoikeus?

Vierailija
26/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ulkomailla ei sitten maksettu mitään palkkaa kun heti pitää olla sossussa ruinaamassa maahan tultua? Jos miehesi saa helpommin työtä ulkomailla niin pysykää hemmetti siellä sitten. Työttömäksi ei kannata muuttaa maasta toiseen.

Epäilen kyllä että aloitus on trolli koska kuka täysjärkinen tänne muuttaisi jos on päässyt pois ja saanut elämän vauhtiin muualla.

Kuten jo aikasemmin sanoin, meiän viisumeilla ei voida olla lapsen kanssa täällä. Ja edelleen, me säästetään täällä se mitä pystytään, niillä sitten maksetaan lennot, vauvan tarvikkeet, takuuvuokra ja huonekaluja. Ei meillä kuitenkaan mitään miljoonia ole, jolla maksettaisiin eläminen ja vuokrat siihen lisäks kuukausia eteenpäin. Jos voitaisiin tänne jäädä, niin mielellään jäätäisiinkin.

Vierailija
27/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehen isä asunnossa koska leskellä on asumisoikeus?

Mies osti ja makso asunnon isälleen itse. Miehen äiti asuu n. 500m päässä siitä ja auttaa päivittäisissä asioissa vaikka eivät yhdessä vuosikausiin enää olleetkaan.

Vierailija
28/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat siis huijata yksinhuoltajalisän lapsilisään jne? Voi vee kuinka ärsyttää sunkaltaiset.

En, ihan yhteishuoltajuudella mennään.

Vierailija
29/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa paska nyt ihan oikeasti. Tartteeko tänne tulla pätemään että voi voi mitäs et maksa velkojasi luuseri. Olen itse samassa jamassa, luottotiedot menneet omien hölmöilyjen takia, kadun sitä tottakai. Mutta tällä hetkellä ei ole mahdollista ruveta niitä maksamaan, koskan elän tuilla. Kyllä, TUILLA, hui kamala. Ihan sen takia että olen vasta hakemassa opiskelemaan, työelämään pääsen vasta joskus. Tarvitseeko tänne tulla esittämään jotain helvetin pyhimystä kun itsellä on luottotiedot kunnossa? Tsiisus...

Vierailija
30/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ensin kannattaisi selvittää kelasta ulkomailla asuneen oikeus suomen sosiaaliturvaan. Sekään ei ole aivan niin yksiselitteinen kun moni tuntuu kuvittelevan. Toiseksi maksuhäiriöisen voi olla vaikeaa saada vuokra-asuntoa jos ei jonkun kunnan asuntoa saa. Helsingissä sekin on aika epätodennäköistä. VVO:lta tai satolta voi kysyä. 

Vierailija
31/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää sosiaalipummeja Suomeen.

Ei kiitos.

Mielellämme tänne jäätäisiinkin, mutta nykysellä työviisumilla ei voida lapsen kanssa tänne jäädä. Ja valitettavasti mies ei töitä välttämättä sormia napsauttamalla saa, enkä itse välttämättä siinä vaiheessa n. 1kk vauvaa halua jättää kotiin ja palata mun suomessa olevaan vanhaan työhön, jonka tod. näkösesti takasin saan kun soitan ja pyydän.

Hyvää joulua sinne, en haluaisi sun verorahojas käyttää, mutta joskus voi olla hetkellisesti pakko :) -ap

Mikä maa?

Vierailija
32/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri Helsinkiin tuossa tilanteessa?

Vierailija
33/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun tän ketjun pääpointti on kadonnut ja muuttunu lähinnä lynkkausketjuksi. Niin olkaa hyvät ja kertokaa mielummin vaikka vaihtoehtosia ratkasuja. Me ei kuitenkaan missään sillan alla voida vauvan kanssa asua siihen asti, että mies löytää töitä. Kavereille ja sukulaisille nyt pääsee, mutta ei se vauvan kanssa oo mitään herkkua viettää kiertolaiselämää ja niilläkin on kuitenkin töitä ja oma elämä, ei sinne vaan voi jäädä valvottamaan niitä yötolkulla, jos vauva itkee paljon tms. Ei mua itteänikään pätkääkään kiinnostais missään sossuluukulla itkeä rahaa, mut se hetki nyt vaan pitää kestää, ellei teillä sit oo jotain parempaa ideaa siihen, mitä vähän epäilen. Tässä on nyt yritetty viimeset kuukaudet ettiä jotain porsaanreikää laista, että voitais jäädä tänne, mutta ei nyt vaan voida, koska kummallakaan meistä ei ole kansallisuutta, eikä lapsi sitä syntyessään saa.

Mun tarkotus ei ollu pilata kenenkään päivää, joten anteeksi siitä. Muistan enskerralla, et ainakin tämä sivu on vääräpaikka kysyä neuvoa.

Vierailija
34/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilanne sitten jos vauva syntyy esim.etuajassa, on sairas, vaatii sairaalahoitoa siellä nykyisessä kotimaassanne? Tai sinä?

Miehen isä hoivakotiin jos ei pärjää yksin. Te tarvitsette asunnon, miehellähän sellainen teille jo on.

Tai miehen isä muutta vuokralle muualle

Vierailija
35/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri Helsinkiin tuossa tilanteessa?

Vantaa ja espoo käy kyllä myös. Helsinki on ykkösvaihtoehto, koska perhe, ystävät ja työ mihin palaan äitiysloman jälkeen on siellä.

Ja edelliselle kysyjälle, maa on australia.

Vierailija
36/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko joku jo ehdottanut, mutta Tornion tai Saksan kautta Suomeen, paperit matkalla mereen. Kyllä löytyy asunto, Helsingistäkin jos tänne mielitte.

Vierailija
37/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tilanne sitten jos vauva syntyy esim.etuajassa, on sairas, vaatii sairaalahoitoa siellä nykyisessä kotimaassanne? Tai sinä?

Miehen isä hoivakotiin jos ei pärjää yksin. Te tarvitsette asunnon, miehellähän sellainen teille jo on.

Tai miehen isä muutta vuokralle muualle

Täällä toimii sairaalahoito hyvin, julkinen on suurimmalta osin suomalaisella kelakortilla ilmasta, tämä kattaa ns. Kaikki pakolliset sairaanhoitokulut. Sitten taas yksityinen ja ei pakollinen hoito maksaa, mutta siitä korvataan jälkikäteen 75%.

Hoivakotiin ei haluta pistää, tämän takia mies sen asunnon ostikin, lyhyt matka auttamaan niissä asioissa missä tarvitsee. Ei tarvitse ainakaan vielä kuitenkaan 24/7 hoitajaa, pääsee pyörätuolilla itse kulkemaan, mutta esim jos kaatuu, niin lattialta ei pääse ylös omin avuin.

Vierailija
38/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tuo 34 ehdotus? Sama tuli itselläni mieleen.

Va eikö se asunto olekaan miehen?

Vierailija
39/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tuo 34 ehdotus? Sama tuli itselläni mieleen.

Va eikö se asunto olekaan miehen?

Tuohon 34 vastasin ylempänä

Vierailija
40/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun säästämään ja selaamaan asuntoilmoituksia ja soittelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän