Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuokra-asunto luottotiedottomalle?

Vierailija
22.12.2015 |

Asutaan tällä hetkellä miehen kanssa ulkomailla. Esikoinen syntyy alkuvuodesta ja tämän jälkeen olis tarkotus palata suomeen. Asunto kuitenkin jonkun verran nyt stressaa, mulla on luottotiedot joskus nuorena menny omien hölmöilyjen takia, miehellä on kunnossa. Asunto pitäisi saada ja vuokrata kuitenkin vaan mun nimissä, koska alkuun mulla on äippäloma eikä miehellä vielä töitä luvassa suomesta, jotta saadaan tukea vuokran maksuun yms.
Miehellä on suomessa omistuskämppä, jossa asuu sen liikuntarajoitteinen isä. Käsittääkseni ainakaan sosiaalitoimistosta ei penniäkään tipu niin kauan kuin on omaisuutta? Se että sen isä heitettäisiin sieltä pihalle, jotta kämppä saatais myytyä tai ite muutettua sinne, ei ole vaihtoehto. Joten tästä syystä asuntoa ei voi miehen nimille ottaa.

Eli kyselisin siis lähinnä kokemuksia kuinka nopeasti asunto löytyy lapsen kanssa muuttavalle luottotiedottomalle, mihin kannattaisi hakemusta laittaa jne. Ja pääsääntösesti helsingistä kolmio tai hätätapauksessa kaksio hakusessa. Tai jos jollain on faktatietoa tosta miten miehen asunto vaikuttaa tukiin, meistä ei kumpikaan ennen ole mitään tukia hakenut, niin vähän pihalla ollaan näistä :D

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko avioliitossa? Meinaan sitä kautta syynätään puolison tulot ja varat.

Vierailija
2/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luottotietoja ja ilmeisesti myös perse auki kun tuista puhutaan? Onnea vaan kaupungin vuokraluukkuarvontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa hakemusta mm. Sato jne.

Yksityiset ei välttämättä vuokraa varsinkaan jos luottotiedot menneet asumismenojen takia. Itse en ainakaan vuokraa jos maksamattomia vuokria.

Vierailija
4/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ko. kaupungille hakuun, esim rspoo, vantaa, hki jonne olette muuttamassa.

Ja toinen, tarkista nyt heti kelan sivuilta lapsilisä ja suomeen muutto-asia, tietyt ehdot pitää täyttyä että olet oikeutettu. Voit siis jäädä ilman niitä tukia.

Vierailija
5/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää sosiaalipummeja Suomeen.

Ei kiitos.

Vierailija
6/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae asuntoa kaupunginvuokravälityksestä koska ei ole luottotietoja vuokravakuus kaksiosta on täälä varsinais-suomessa 1000€ (helsingin hintoja en tiedä). Laita mies kirjoille postiin ja leiki yksinhuoltajaa. Haet yksinhuolt.korotuksen lapsilisään ym. Saat paremman asumistuen ja sossu auttaa aina työtöntä yh.äitiä. asunto toimistossa katsotaan varmasti myös asunnon tarpeesi kiireelliseksi lapsi tulossa eikä asuntoa. Ainut asia siinä kun leikitään yh.äitiä on se suostuuko miehesi maksamaan elatusapua. Onnea etsinnöille.

Vierailija
7/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla avioliitossa, mutta käsittääkseni sossuun ja kelaan avoliitto on sama? Jos katsovat avoliiton samana, mies ei voi kirjoilla ainakaan ennen töiden löytymistä asua?

Säästöjä jää käteen täällä tehdystä työstä mm. Takuuvuokraan ja joihinkin huonekaluihin. Mutta kuitenkin sen aikaa, ku mulla on suomessa äippäloma ja mies etsii töitä, vuokra pitäs saada jotenkin maksettua.

Ei ole mennyt vuokraveloista luottotiedot, pikavippejä joskus otin :/ nekin velat maksettu jo, mut luottotietoja takasin saa kyllä odotella vielä.

Ap

Vierailija
8/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mulla on luottotiedot joskus nuorena menny omien hölmöilyjen takia"

Ei ne luottotiedot kuule niin montaa vuotta pysy palaneena, että voisit puhua jostain nuoruudesta. Klassinen tapaus, jossa yrität etäistää itsesi koko tapahtumasta. Et selkeästi ole oppinut yhtään mitään, et ainakaan sitä tärkeintä asiaa, että olet ITSE vastuussa omista teoistasi.

Sinulle missään tapauksessa saa vuokrata yhtään mitään ennen kuin olet kasvanut aikuiseksi, kissaakaan en hoitoosi luottaisi! 

Vierailija
9/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää sosiaalipummeja Suomeen.

Ei kiitos.

Mielellämme tänne jäätäisiinkin, mutta nykysellä työviisumilla ei voida lapsen kanssa tänne jäädä. Ja valitettavasti mies ei töitä välttämättä sormia napsauttamalla saa, enkä itse välttämättä siinä vaiheessa n. 1kk vauvaa halua jättää kotiin ja palata mun suomessa olevaan vanhaan työhön, jonka tod. näkösesti takasin saan kun soitan ja pyydän.

Hyvää joulua sinne, en haluaisi sun verorahojas käyttää, mutta joskus voi olla hetkellisesti pakko :) -ap

Vierailija
10/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koko ruokakunnan tuet otetaan huomioon, ei vain toisen. Aiotte siis kuitenkin tulla molemmat Suomeen samaan asuntoon, mutta haette asuntoa vain sun nimellä? Tuu sit hei kertoo tänne miten tuo onnistuu, täällä kun aina väännetään kättä siitä kannattaako tuo huijaus vai ei!

Vierailija
11/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne luottotiedot kuule niin montaa vuotta pysy palaneena, että voisit puhua jostain nuoruudesta. Klassinen tapaus, jossa yrität etäistää itsesi koko tapahtumasta. Et selkeästi ole oppinut yhtään mitään, et ainakaan sitä tärkeintä asiaa, että olet ITSE vastuussa omista teoistasi.

Sinulle missään tapauksessa saa vuokrata yhtään mitään ennen kuin olet kasvanut aikuiseksi, kissaakaan en hoitoosi luottaisi! 

Voihan niiden summaa olla vaikkapa 15 vuotta ulosotossa ja sen jälkeen kun jokainen sentti on maksettu menee vielä nelisen vuotta, että merkintä lähtee. Eli voihan tuossa helposti olla vaikkapa 20 vuoden väli.

Vierailija
12/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Tiesitkö sitä, että jos/kun luottotiedot menevät, maksamisen jälkeen vasta lähdetään laskemaan sitä aikaa milloin saa takasin. Itse asiani sillon 10v sitten sössin ja itse ne velat maksoin pois, mutta vielä nyt vaan joutuu pari vuotta odottamaan että tulee tiedot takas.

Ps. Kissa löytyy

Vierailija
13/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Tiesitkö sitä, että jos/kun luottotiedot menevät, maksamisen jälkeen vasta lähdetään laskemaan sitä aikaa milloin saa takasin. Itse asiani sillon 10v sitten sössin ja itse ne velat maksoin pois, mutta vielä nyt vaan joutuu pari vuotta odottamaan että tulee tiedot takas.

Ps. Kissa löytyy

No jos AP ei ole vaivautunut edes maksamaan niitä velkojaan takaisin niin silloin varsinkaan ei ole kyse mistäään "nuoruuden kauan aikaa sitten jne" -töppäilyistä. Opetelkaa pummit maksamaan laskunne! 

Vierailija
14/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, koko ruokakunnan tuet otetaan huomioon, ei vain toisen. Aiotte siis kuitenkin tulla molemmat Suomeen samaan asuntoon, mutta haette asuntoa vain sun nimellä? Tuu sit hei kertoo tänne miten tuo onnistuu, täällä kun aina väännetään kättä siitä kannattaako tuo huijaus vai ei!

Palataan joo molemmat suomeen ja ainakin haluttaisi saman katon alla asua jo vauvankin takia kuin myös sen, että viimeiset 6v oltu jo saman katon alla. Aikasemmin ei vaan suomessa ongelmaa tullu sen kanssa, kun molemmat töissä eikä tukia tarvittu :)

Vierailija
15/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miehen omistusasunto vaikuttaa toimeentulotukeen, muttei asumistukeen.

Vuokra-asunnon saatte kaupungilta, ehkä vvolta tai satolta, jos käy tuuri. yksityisiltä ette saa (eikä teidän rahat riittäisi takuuvuokriin yksityisellä Helsingissä. Ne ei nimittäin ole mikään 1000euroa, vaan kolmen kuukauden vuokra: äkkiä 3000e).

Kolmiota teidän on kumminkin turha haaveilla Helsingistä saavanne.

Vierailija
16/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Kissa löytyy

No jos AP ei ole vaivautunut edes maksamaan niitä velkojaan takaisin niin silloin varsinkaan ei ole kyse mistäään "nuoruuden kauan aikaa sitten jne" -töppäilyistä. Opetelkaa pummit maksamaan laskunne! 

Enkö tuossa juuri kirjottanut, että on maksettu pois?

-ap

Vierailija
17/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatte kaikki sinne miehen omistusasuntoon

Vierailija
18/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä jäät äitiyslomalle, ukko makaa työttömänä ja kolmio pitäisi saada Helsingistä?

Vierailija
19/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Kissa löytyy

Enkö tuossa juuri kirjottanut, että on maksettu pois?

-ap

Menisit röihin siitä

Vierailija
20/72 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä jäät äitiyslomalle, ukko makaa työttömänä ja kolmio pitäisi saada Helsingistä?

Mä jään äitiyslomalle joo ja mies etsii töitä, ei kyllä kotiin jää makaamaan. Töitä vaan ei välttämättä heti viikossa löydy ja täältäpäin maailmaa on vähän hankala käydä työhaastatteluissa varsinkaan, kun ei ole tarkkaa päivää siihen milloin päästään suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi