Onko ok pissiä yöllä ämpäriin?
Meillä kaksi kerroksinen asunto, vessa alakerrassa ja makuuhuone tietenkin yläkerrassa. Miltei joka yö joudun käymään pissalla, enkä millään jaksaisi kipittää alakertaan asti, niin ole ajatellut ottaa muovisankon sängyn viereen ja pissata siihen yöllä. Aamulla sen voi sitten tyhjentää veskipönttöön.
Kommentit (32)
Oi sitä hajua, kun tuoksautat pari päivää lojunutta kusisankoa täynnä pissaa. En unohda sitä ikinä.
Ei nyt hyvin alkanut yölliset ämpärilorotukset. Viime yönä taas kyyristyin ämpärille, lipsahdin jotenkin liikaa taakse ja kaaduin selälleni. Sankko kaatui peppuani vasten ja samalla alkoi peffasta kuulumaan PRÖT PRÖT PRÖT PRRÖÖÖÖÖTT piuuuuhhhh!
Luulin mieheni nukkuvan, mutta hän nauraa hekotti vedet silmistä valuen.
Onneksi ei pisut karannut lattialle.
Mitä sinä sen ämpärin kanssa pelleilet, kunnon vanhanajan posliinipotta vaan sängyn alle :)
Sairaalan peltinen portatiivi olis tosi jees. Mukavaa oli yrittää päivystyksessä nukkua, kun sermin takana toinen potilas äheltää ja pieree portatiivilla.
Uinuva pellepeloton minussa heräsi lukiessani kommentteja. Tuostahan voisi kehitellä vaikka version jossa on jakkarassa iso peikä, reiän alla vielä isompi suppilo,"tratti", josta lähtee letku, joka vedetään lattian rajasta seinän läpi ulos, siis vaikka ihan tavallinen puolen tuuman kasteluletku, hajulukon siihen saa helposti tekemällä letkuun silmukan vertikaalisesti ja letkun alapään paikkaa voi vaihdella sitä mukaa miten pihan istutukset kaipaavat lannoitusta ja kastelua. Hankkimaasi ämpäriä voit sitten käyttää huuhteluveden kantamiseen ylös.
Tämäkin nerokas ideani on vapaasti kaiken kansan käytettävissä.
Ihan tosissaan mua ärsyttää kun olen raskaana ja ollaan anopilla joulu eikä siellä ole yläkerrassa vessaa. Ovat itse remontoineet vähän aika sitten yläkerran eikä tullut mieleen tehdä sinne vessaa, kun anopillakin on diabetes ja ravaa jatkuvasti vessassa yöllä :D
Kokeneena sankkoonkusijana ohjeistus: ämpärin pohjalle aina vähän kylmää vettä, niin kusi haise yöllä. Kantta ei tarvita. Tyhjennät astian aamulla. Itse tarvitsen aina yöllä vessakäynnin ja vastaava järjestely on välttämätöntä, jos yläkerrassa ei ole vessaa.
Opettele vaippaan kusemaan niin ei tarvii edes sängystä lohnottamasta nousta. Aika imeviä on nykyiset vaipat. Tai senhän voi ottaa sängyssä pois kun kastuu, heilauttaa sen vaan sinne ämpäriin. Lämmittämää mukavasti kun lasket alle eikä miehen yöunet häiriinny. Eihän oikeesti tuommonen ämpärin kanssa meuhtominen onnistu jos se nurinkin on joka toinen yö. Lattiaan kun se kusi pinttyy niin siinä se vasta katku onkin.
Taas niin naurattaa kuvitella av-mammaa, joka rämemajava levällään yöllä touhuaa yhden ämpärin kanssa ja vieläpä kellahtaa selälleen perseen pöristessä.
Mun silmät on nauramisesta ihan punaiset ja vetiset.
Minä oon sellainen ujopissi etten varmasti saisi kustua ämpäriin edes omassa kodissa. Aina kun ollaan mummon mökillä käymässä ja lähden yöllä ulkohuussiin nii eiköhän mummo kohta heiluttele kusiämpäriä kuistilla. Huhuilee siellä sitten että " tässä on tämä ämpäri, pissi tähän! " johon minä että " ei kiitos, menen huussiin " ja sitten alkaa painostus että "hei kuule siellä on pimeää, kyllä nyt pissit tähän ämpäriin hei!! ". No en varmasti pissi mihinkään saaviin mökin kuistilla, ulkohuussiin on n.20 m matka ja kyllä sinne nyt voi yöllä pimeässä mennä kun tuntee reitin. Oli Off topic mutta ei siihen nyt kukaan kuole :)
Minulakin on toisinaan sango sänkyn vieressä yön.