Joulukortit lasten kuvista
Olen saanut nyt joulun alla joiltakin ystäviltä teetettyjä joulukortteja, joissa poseeraavat heidän lapsensa. Siis ilman muuta perhettä. Minusta tämä on jotenkin kummallista, koska olen ensisijaisesti ystävä näiden lasten äitien kanssa, joissakin tapauksissa olen lapsia tavannut vain muutamia kertoja. Ystävieni kanssa meillä sen sijaan on monen vuoden ystävyys takana, osan kanssa olemme mieheni kanssa myös näiden ystävieni miesten kanssa pariskuntina tekemisissä. Mutta emme siis ole lasten kummeja tai muutenkaan heidän kanssaan erityisesti tekemisissä.
Siksi minusta on jotenkin kummallista saada joulukortti, jossa on jonkun minulle melkein tuntemattoman ihmisen kuva ja jouluterveiset häneltä ja hänen perheeltään. Ihan kuin itse laittaisin vaikka mieheni kuvan ystävilleni ja sukulaisilleni menemään.
Kommentit (11)
Ethäntunne ..tavallisissa joulukorteissa olevia tonttuja tai maisemiakaan.
Voivoi :D Se nyt vaan on tapa monella perheellä. Usein kortit menee sukulaisille, mummoille ja muille ketä ne lapsukaiset kiinnostaa. Sattunut muutaman ylimääräisen siinä sitten ystäville lähettää sen enempää miettimättä ketä se lapsen pärstä kiinnostaa. Oisko se kuusi sitte parempi? Haluaisitko oikeasti sen kaverin naamasta mielummin kuvan joita voit facessakin ihailla?
Äitipuolellani on eräs ystävä, joka ainakin joskus lähettänyt joulukuvan miehestään tonttulakki päässä :D!
No enpä viiittiny kaikille sopivaa joulukorttia alkaa kustomoimaan. Jospa tän joulun korteista katson jo valmiiks, että ens jouluksi laitan samanmoisen kortin kullekin, millaisen olen keltäkin saanut.
Mut en lupaa.
Selvä pyy sanoi manninen varista :)
Joulu on lasten juhla , ja kuvat korteissa on ihan ok
Mä oon saanut mun kavereilta joulukortteja, joissa on kuvia joulupukeista ja tontuista, vaikka mä en tunne ketään tonttua 😊
Siis ei tämä mua niin haittaa, tuntuu vaan kummalliselta laittaa esille kortteja, joissa on puolituttujen ihmisten kuvia. Piirretty tonttu tai hauska kuva ystävästäni tuntuisi luonnollisemmalta. Ymmärrän kyllä, että isovanhemmat iloitsevat lapsenlastensa kuvista, mutta vanhempien kavereille voisi mielestäni laittaa jonkun muun kortin. ap
Kyllä mä ainakin oletan että ystävä joka asuu toisella paikkakunnalla eikä lastani ole livenä nähnyt, ilahtuu joulukortista missä vauvani on, kun en someenkaan jakele hänestä kuvia. Kyllä mä ainakin yhden kuvan ystävieni lapsista haluisin nähdä, vaikka muuten ei muiden lapset niiin kiinnosta :) Ja tosiaan mummot ja mammat nähnyt mun pärstääni tarpeeksi, niin mielellään varmasti uusinta tulokasta kortin muodossa katselee. Toki perhe kuvakin ois jees, mutta helpoin oli tuosta pikkutyypistä ottaa se jouluinen kuva, mikä taiteillä kortin muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei tämä mua niin haittaa, tuntuu vaan kummalliselta laittaa esille kortteja, joissa on puolituttujen ihmisten kuvia. Piirretty tonttu tai hauska kuva ystävästäni tuntuisi luonnollisemmalta. Ymmärrän kyllä, että isovanhemmat iloitsevat lapsenlastensa kuvista, mutta vanhempien kavereille voisi mielestäni laittaa jonkun muun kortin. ap
Ei tarvi esille laittaa :)
jaa.