Syötkö itsesi jouluna sairaaksi?
"Kun saa yölläkin syödä"
Jos, niin nautitko siitä ylensyönnistä jotenkin?
Kommentit (18)
No mä en voi ylensyödä, koska kärsin refluksista, mutta tottahan jouluna tulee syötyä paljon, koska jouluksi on laitettu juhlaruokaa. Tykkään tosi paljon niistä jouluruuista (kinkkua lukuun ottamatta), joita meillä laitetaan.
Kyllä, ylensyön joulun pyhinä. Vatsa sekaisin, turvonnut ja tukala, turpea olo. Muutoin estoton herkuttelu on mahtavaa!
En. Miksi söisin?
Syön päivällisellä toki paljon, kun kerran monta ruokalajia on, mutta sairaaksi? En todellakaan.
Luultavasti kyllä. En pidä perinteisistä jouluruuista, mutta syön ehkä 70 % koko vuoden aikana nauttimistani suklaista ja karkeista jouluviikon aikana. Todella typerää, tiedän.
Mä syön itteni aina ähkyyn. Jouluruoka on vaan niin hyvää :)
(Kun seuraavaksi aletaan haukkumaan, niin olen normaalipainoinen ja liikun paljon. En näe pahana asiana tällaista juhlaa, kun arkena syö terveellisesti)
En yleensä syö itseäni sairaaksi, mutta tänä jouluna nautin tavallista enemmän herkuista. Raskausdiabetes kun pakotti syömään vielä tarkemmin kuin yleensä ja vauva syntyikin jo, joten todellakin otan kaiken irti joulusta :)
En syö. Vietän valmista joulua eikä kotona ole mitään jouluruokia.
Karkkeja en syö enkä viljatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ylensyön joulun pyhinä. Vatsa sekaisin, turvonnut ja tukala, turpea olo. Muutoin estoton herkuttelu on mahtavaa!
Tämä. Paitsi en tykkää herkutella jouluviikkoa pidempään koska tekee mieli taas ruveta pupuilemaan ja syömään terveellisesti.
Jouluruoka on loppujenkin lopuksi aika kevyttä, esim. joululaatikot ja rosollit.
Oikeastaan jos ei tykkää jouluruuasta niin sitten ei tykkää kypsennetyistä kasviksista. On aika lailla suoraan näin.
Ärsyttää se että on muka jotenkin hienoa kun sanoo ettei tykkää Suomalaisesta jouluruuasta.
Tänä jouluna kun on itse kasvatettua lehtikaalia niin teen Hollantilaista jouluruokaa.
Resepti:(uusi ruutukokki s.250) Keitä silputtua lehtikaalia lihaliemessä 10-20 min. Hakkaa hienoksi silpuksi. Kuumenna rasva padassa lisää kaalit ,keittele hetki. Lisää kuohukerma (1-11/2dl) mausta tarpeen mukaan pippurilla ja suolalla ja ripauksella sokeria. Tarjoa kinkun , muun sianlihan tai makkaran kera.
Suklaalla saatan huomaamatta saada itseni sairaaksi... Ruoan kanssa ei pelkoa.
En todellakaan. Tosin kinkusta ja laatikoista tulee pienestäkin määrästä ähky. Inhoan yli kaiken ähkyä oloa, joten joulunakin syön vähän kerrallaan, voi olla että syön sitä kinkkua ja laatikoita sitten kahdesti päivässä, päivällä ja vielä illalla. Normaalisti syön lämmintä ruokaa vain korkeintaan kerran päivässä, muuten elän jugurtilla ja suklaalla.
En käsitä mitenkään että jos kerran on kinkku ja neljää eri laatikkoa, niin miksi ihmiset laittaa siihen joulupöytään, vielä jotain kalaruokia ties miten montaa, ja arkisia lihapullia, perunoita ja soosia... mihin ihmeen mahaan ne niitä vetää, vielä salaatit ja jälkiruuat...
Ja minä olen sentään 130kg.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan jos ei tykkää jouluruuasta niin sitten ei tykkää kypsennetyistä kasviksista. On aika lailla suoraan näin.
Höpsis. Voi ihan hyvin pitää keitetyistä porkkanoista, keitetystä riisistä, kananmunista, maidosta sun muusta, mutta ei enää siinä vaiheessa kun ne on kaikki sotkettu sekaisin.
Todennäköisesti kyllä. Jouluaatto on ainut kerta vuodessa kun tulee syötyä niin paljon että on huono olo. :D Tämä toistuu joka vuosi. Ja kyllä, nautin siitä että saa hyvää ruokaa ja joulusuklaita.
Miten pystytte syömään niin valtavia määriä? Mun mahaan ei ainakaan mahdu yhtään enempää ruokaa kuin arkenakaan.
ssss kirjoitti:
En. Ainoa jouluruoka, jonka sallin itselleni ovat piparit ja niitäkin vain muutaman. 😋
Piparithan ei ole ruokaa.
Mun herkut on imelletty perunalaatikko ja rosolli, niitä voisin syödä vaikka miten paljon. Perunalaatikko on vaan niin salakavalaa, että vasta syötyä huomaa, miten täyttävää ja hitaasti sulavaa se on.
En ylensyö jouluna, sillä en nauti jouluruuista kaloja lukuunottamatta lainkaan. Suurin osa perinteisistä jouluruuista ovat pahanmakuisia.