Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa, kun mies ei ikinä valmistu

Vierailija
13.02.2006 |

Mies opiskelee DI:ksi nyt viidettä vuotta. Ollut tässä välissä kerran puolitoista vuotta rauhanturvaajana. Opinnot ei tunnu etenevän. Mies tekee hanttihommia eikä opiskeluista tule juuri mitään epäsäännöllisten työaikojen takia. Rahapula on krooninen, koska mies tekee vajaata työviikkoa just opiskeluiden takia...

Tää on niin persuksesta. Jos mies keskittyisi edes kaksi vuotta opiskeluihin, se voisi saada oman alan hommia, palkka nousisi ja vois alkaa tehdä dippatyötä vaikka siihen firmaan.

Voi että kun mä olen turhautunut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko näitä asioita kannattanut miettiä silloin kun

1) miehen kanssa yhteen lähti

2) jälkikasvua alettiin tekemään

5 vuotta nyt ei vielä ole paljon, tosin aika loppusuoralla opintojen olisi syytä olla. Mutta mitäs niistä tulee kun kotona on aina nalkuttava akka ja kersa huutamassa.

Vierailija
2/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistäisin välittömästi noin saamattoman miehen pellolle. Sori, mutta niin se vain on. Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata hoitaa asiansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehkää tavoitteet ja niiden saavuttaminen toisillenne selväksi. Jos kolmekymppiseksi asti on tottunut tollaseen löysään ja epäsäännölliseen elämään, epäilen, että siitä ei ihan heti malta luopua...

Vierailija
4/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nythän tuli ne viiden vuoden rajoitukset, uusille tosin. Ap:tä helpottanee (?) tieto, että ukon pitää valmistua muistaakseni keväällä 2008, jos mielii pysyä vanhassa systeemissä.

Vierailija
5/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi toivon, että mies näkisi hieman enemmän vaivaa perheensä hyvinvoinnin eteen.

ap

Vierailija
6/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkippas miestäsi vähän persuksille tai vähän enemmänkin :-)

Mikä niissä opinnoissa mättää? Onko jotain erityistä syytä vai eikö vain hotsita?

Vierailija
7/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edenneet yhtään.

Vierailija
8/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Potkippas miestäsi vähän persuksille tai vähän enemmänkin :-)

Mikä niissä opinnoissa mättää? Onko jotain erityistä syytä vai eikö vain hotsita?

Mies aina aloittaa kurssit innokkaana, mutta sitten ne jää. Ottaa kai liian paljon hommia eikä jaksakaan kaikkea. Olen yrittänyt saada miestä opintopsykologille, mutta sinne on kauhean pitkät jonot.

Lisäksi mies on kuulemma ihan tyytyväinen nytkin elämäänsä. Sinänsä ihan hieno juttu. Mä en vain jaksaisi tällaista välitilaa ja ainaista rahanpuutetta.

ap

Vierailija
9/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan mies ei valmistu varmaan koskaan. Tuolla yliopistolla se on tahkonnut jo pirun kauan, eikä valmista tule millään. Tenteissä se käy näyttäytymässä, mutta ei se niistä läpi pääse. Raivostuttaa tämä jatkuva rahapula ja kelan kanssa asioiminen... Aaargh!

Meillä on 3v. tyttö ja toinen vauva tulossa pian. Mä valmistuin juuri vähän aikaa sitten, mutta en nyt ennen vauvaa enää töihin " ehdi" . Joten talous ei ole parhaassa jamassa, eikä parempaakaan näy... Mä en jaksa ainakaan enää kannustaa yhtään noissa miehen kouluhommissa, kun ei niistä kerran mitään tule!

Vierailija
10/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen siis sanomattoman kyllästynyt nimenomaan tähän VÄLITILAAN! Mitään suurempia hankintoja ei voi tehdä (auto/asunto), aina pitää miettiä miten rahat riittää laskuihin/elämiseen, ja koko ajan pitää " unelmoida" tulevasta paremmasta elämästä. Mitä jos sellaista ei oikeesti tulekaan? Siltä ainakin vähän vaikuttaa...

Kiva kuulla että on kohtalotovereita.

Vierailija
11/11 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mäkin olen siis sanomattoman kyllästynyt nimenomaan tähän VÄLITILAAN! Mitään suurempia hankintoja ei voi tehdä (auto/asunto), aina pitää miettiä miten rahat riittää laskuihin/elämiseen, ja koko ajan pitää " unelmoida" tulevasta paremmasta elämästä. Mitä jos sellaista ei oikeesti tulekaan? Siltä ainakin vähän vaikuttaa...

Kiva kuulla että on kohtalotovereita.

Meillä on kiva asunto (vuokralla), hyvä auto (rauhanturvaamishommista) ja rahaa sen verran, että hengissä pysytään.

Haluaisin silti, että mieskin valmistuisi!! Itse olen gradua vaille valmis.

Lisäksi mulla on kova vauvakuume (meillä ei ole lapsia). Mieskin haluaisi lapsen (ei niin kovasti kuin mä), mutta kun kuulemma nää taloudelliset asiat mietityttää. Jumankauta, mies on kohta 30. Mä haluan lapsen ja normaalin elämän!!!

ap