Jouluaatto selvinpäin?
En ole ikinä ymmärtäny alkoholon käyttöä Jouluaattona. MInun mielestä se on pyhäinhäväistys itse tapahtumaa ja rikos ihmisyyttä vastaan. Jouluaattona kuuluu hiljentyä, eikä suinkaan ryypätä kämppää sekaisin ja kusta Joulukuuseen. MOni sankari ajaa myös perheensä lumihankeen. Tänä "talvena" tosin näyttää, ettei pelkoa lumesta sentään ole. Olenko ainoa, joka ei ole koskaan maistanut alkoholia Jouluaattona, eikä tule koskaan niin tekemäänkään.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtäny alkoholon käyttöä Jouluaattona. MInun mielestä se on pyhäinhäväistys itse tapahtumaa ja rikos ihmisyyttä vastaan. Jouluaattona kuuluu hiljentyä, eikä suinkaan ryypätä kämppää sekaisin ja kusta Joulukuuseen. MOni sankari ajaa myös perheensä lumihankeen. Tänä "talvena" tosin näyttää, ettei pelkoa lumesta sentään ole. Olenko ainoa, joka ei ole koskaan maistanut alkoholia Jouluaattona, eikä tule koskaan niin tekemäänkään.
Jaha olet näköjään näitä mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä. On vain joko raivoraitis tai sitten änkyräkänni vaihtoehdot.
Mulla on jouluoppari, että kestän miehen siskojen lapsia. En juo.
Täytyyhän sitä nyt syödessä ottaa punkkua ja konjakkia. Illalla voi vetäistä kunnon liiskat, kun juo lahjaksi saatuja vinkkuja.
Mulla ei ole koskaan jouluna alkoholia kotona. Vanhemmilla saatan juoda viiniä jos heillä on sitä tarjolla,
Kohtuuden ystävä kirjoitti:
Meilläkin raitistellaan jouluaatto. Joulusaunassa menee pari olutta, punkkua hupenee illallisella puolisen pulloa per nenä, kahviin kuuluu konjakki ja illan mittaan mittaan nautiskellaan hiukan glögiä. Siinä kaikki. Käytännössä ollaan siis selvin päin.
Kyllä se rehellisesti sanottuna melkoista kärvistelyä on näillä määrillä. Juhlinta alkaa sitten joulupäivän aamusta.
Tuo on nipotusta. Meillä otetaan kaksin käsin myös jouluaattona. Kilju on pöhissyt nurkassa jo kaksi viikkoa. Puukkoohippa kuusen ympärillä on jo monta vuotta ollut joukon kohokohta. Lapsia ei tosin porukassa ole.
”joukon kohokohta -> joulun kohokohta”
Vierailija kirjoitti:
Aion riipasta pienet kännit jouluaattona. Kippis!
Niin minäkin, sellaiset seitinohuet.
Ryypätään aatosta aattoon. Joulu maistuu paremmalta pienissä sievissä ja välillä rykästään parin päivän räkäkännitkin.