Anoppi ei tunne yksityisyyden rajoja
Tai hänellä on eri käsitykset niistä. Oltiin hänen luonaan kylässä, ja menin makkariin rauhassa imettämään vauvaa. Mitä tekee anoppi? Tulee viereen sängylle istumaan ja kyttäämään! Miten ei ymmärrä, että tuollainen on aika vaivaannuttavaa ja kiusallista. Olisi pitänyt aukaista suu, mutta menin jotenkin lukkoon enkä halunnut loukata sanomalla, että menes nyt pois siitä.
Tykkäättekö te imettää rauhassa yksin vai onko tuollainen seurassa imettäminen teistä ihan normaalia?
Kommentit (41)
Kiitos, että menet toiseen huoneeseen imettämään.
t. lapseton
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle sympatiani, koska kokisin itsekin tuon kiusallisena! Toki on hyvä kysyä, voiko mennä makuuhuoneeseen imettämään, mutta jos on imettänyt siellä aiemminkin, niin ei tutussa paikassa yleensä joka kerta tarvitse erikseen lupaa pyytää. Aloittajan tapauksessa veikkaan, että anoppi ei ole ilkeän utelias, vaan vain tottunut erilaiseen tapaan toimia imetystilanteissa. Ehkä ajattelee, että kyseessä on luonnollinen tilanne, johon koko suvun naiset voivat "osallistua". Aloittaja voisi pitää jotain harsoa tai imetykseen tarkoitettua vaatetta (=imetyspiilo) yllään, jotta saisi yksityisyyttä vaikka anoppi olisi samassa tilassa.
Mutta suvun miehet eivät voi osallistua?
Saudi-Arabiassa nämä.
Vierailija kirjoitti:
Apllä on rumat rinnat, sisäänpäinkääntyneet nännit. Ketun nenä. Vaahtokarkkinännit . Nänbipihat kuin lautaset. Ap häpeää, että anoppi nauraa hänen kehitysvammaisille nänneille
Mitä ihmeen hulluja tänne palstalle on viimeaikoina pesiytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Anoppihan ei ole koskaan imettänyt saati nähnyt paljaita rintoja.
Joo, tässä on taas yksi syy siihen, miksi en halua miniää lähellekään elämääni. Voisin loukata sillä, että omassa kodissani menen omaan makuuhuoneeseeni väärään aikaan.
Höpsistä! Nämä on täysiä provoja, mitä joku tänne tehtailee nyt oikein urakalla.
Ilmeisesti kiristääkseen Joulun tunnelmaa anoppiloissa. ;)
Joku joutuu luultavasti viettämään Joulunsa yksin ja siitä katkeruus.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse et viitsi asiasta huomauttaa niin pyydä miestäsi vihjaamaan anopille, että et koe mukavaksi että ihmiset katsoo vierestä imetystäsi. Eiköhän se riitä.
Mä en ymmärrä mitä jotkut vauhkoaa kuinka on ihan luonnollista imettää jne. Joo onhan se luonnollinen asia mutta jotkut ei silti koe mukavaksi imettää muiden ihmisten pällistellessä. Jotkut ei koe mukavaksi imettää ollenkaan vaikka se onkin luonnollinen asia. Se että sinä ja koko tuntemasi mammaporukka kyllä pystyy ja haluaa imettää vaikka kaupan kassa jonossa muiden ihmetellessä niin se ei tarkota että jokaisen pitäisi pystyä samaan.
Itse voisin kävellä vaikka keskellä kaupunkia rinnat paljaana mutta imettäminen on ihan eri juttu. Se on minulle jotain todella henkilökohtaista.
Jep. Seksin harrastaminen, takapuolen pesu, kusella käyminen, kaikki hyvin luonnollisia toimintoja, mutta 99% haluaa suorittaa nämä toimenpiteet yksityisesti. Ei imettääkään ole pakko muiden pällistellessä. Moukka on se joka ei sitä tajua/halua kunnioittaa.
kyllä terve ihminen voi antaa sen verran yksityisyyttä, vaikka hänen kuninkaallista makkariaan siinä hetki käytettäisiin. Olisi seurustellut oman poikansa kanssa sen aikaa...
Vierailija kirjoitti:
No olis ainakin pitänyt kysyä ensin, että sopiiko. Sekä sinun joka menit hänen makkariinsa että anopin, joka tuli katsomaan imetyshetkeänne.
Menikö miniä siis anopin makkariin imettämään? Itse ainakin sain käsityksen, että hän olisi imettänyt huoneessa, jossa itse yöpyi.
Meillä sama tapahtui meidän kodissamme eli anoppi tuli perässä makuuhuoneeseen, kun menin sinne vauvaa imettämään. Koin hänen käytöksensä tunkeilevana, mutta en sanonut mitään. Edelleenkin vuosien kuluttua pidän hänen käytöstään tahdittomana, mutta toisaalta ei se nyt niin vaarallistakaan ollut. Joskus kannattaa myös vähän olla vain välittämättä, anopin hölmöyttähän se oli. Yritän itse olla fiksumpi anoppi miniääni kohtaan vastaavassa tilanteessa.
no, anoppini paukkasi juosten keskellä yötä meidän makkariin, räväytti valot päälle, alkoi veisaamaan tuutulaulua ja yritti kaappailla vauvaa sylistäni kun vauva heräsi yöllä itkemään ja yritin imettämällä rauhoittaa (ja olisin siinä varmasti hyvin onnistunutkin ilman tuota showta).
enkä edelleenkään osaa noita tilanteita hoitaa kunnialla, vaikka harjoitusta olen kiitettävästi saanut.
No saunassako te synnytitte, kun johan tuolla sairaalassakin hoitaja saattaa seistä vieressä!?
Mun tissejä katsoi myös huonekaveri ja näkyyhän ne tissit uimahallin pesutiloissakin.
Mikä teitä ihmiset oikein vaivaa!? :D
Toisessa YMPÄRISTÖSSÄ ei haittaa, mutta toisessa haittaa, what!?
AP:n tekstissä on syy, miksen usko tätäkään provoa. Ensin kerrotaan joku stoori ja kun se ei saa riittävästi toivottua kannatusta, lisätään jotan tehokkaampaa. Niinkuin tässäkin, ensimmäisessä versiossa anoppi vain katseli imetystä, toisessa nimitteli jo lehmäksi.
Vierailija kirjoitti:
AP:n tekstissä on syy, miksen usko tätäkään provoa. Ensin kerrotaan joku stoori ja kun se ei saa riittävästi toivottua kannatusta, lisätään jotan tehokkaampaa. Niinkuin tässäkin, ensimmäisessä versiossa anoppi vain katseli imetystä, toisessa nimitteli jo lehmäksi.
Tai sitten kannattaisi vain opetella lukemaan. Tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
No saunassako te synnytitte, kun johan tuolla sairaalassakin hoitaja saattaa seistä vieressä!?
Mun tissejä katsoi myös huonekaveri ja näkyyhän ne tissit uimahallin pesutiloissakin.
Mikä teitä ihmiset oikein vaivaa!? :D
Toisessa YMPÄRISTÖSSÄ ei haittaa, mutta toisessa haittaa, what!?
Juu, ajatella etten viitsi mennä anoppilaan alasti, vaikka uimahallissa käyn, tai en istu kylässä haarat levällään ilman housuja, vaikka synnärillä niin hoitajan edessä tai huonekaverin kanssa samassa huoneessa voin ollakin!
Itse en ole vielä tavannut yhtäkään ihmistä, jolle ympäristö ja seura ei merkitse mitään, ja toivon, etten tapaakaan, olisi varmaan melko kiusallista :D
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan anopi luona ja vauva alkaa kitistä nälkäänsä, toteaa anoppi, että aha, teidän on aika lähteä kotiin. MIkä totta onkin, kotona on mukavampi imettää rauhassa. Vauvan kanssa ei tarvitse reissata niin kauas kotoa, ettei sinne voi palata imettämään, jos ei kykene muiden seurassa sitä tekemään.
Oho - 27 alapeukkua sille, että äiti imettää kaikessa rauhassa katseilta suojassa.
Minusta imettäjältä on kohteliasta kysyä. Jiku haluaa seuraa eikä halua jäädä paitsi muiden jutuista, joku tarvitsee oman rauhan heruakseen. Mistä sen voi tietää jos ei kysy.
Minulla ihan samoja kokemuksia. Ei ole kiva imettää, kun toinen tulee ihan viereen tuijottelemaan. En kyllä itsekään osannut mitenkään sanoa siinä tilanteessa, että saisimmeko hieman omaa rauhaa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan anopi luona ja vauva alkaa kitistä nälkäänsä, toteaa anoppi, että aha, teidän on aika lähteä kotiin. MIkä totta onkin, kotona on mukavampi imettää rauhassa. Vauvan kanssa ei tarvitse reissata niin kauas kotoa, ettei sinne voi palata imettämään, jos ei kykene muiden seurassa sitä tekemään.
Oho - 27 alapeukkua sille, että äiti imettää kaikessa rauhassa katseilta suojassa.
Tai sitten alapeukut tuli siitä, että pitäisi mennä kotiin imettämään ja ettei vauvan kanssa tarvitse niin kauas kotoa lähteä, että ei voi käydä kotona imettämässä.
Aloittajalle sympatiani, koska kokisin itsekin tuon kiusallisena! Toki on hyvä kysyä, voiko mennä makuuhuoneeseen imettämään, mutta jos on imettänyt siellä aiemminkin, niin ei tutussa paikassa yleensä joka kerta tarvitse erikseen lupaa pyytää. Aloittajan tapauksessa veikkaan, että anoppi ei ole ilkeän utelias, vaan vain tottunut erilaiseen tapaan toimia imetystilanteissa. Ehkä ajattelee, että kyseessä on luonnollinen tilanne, johon koko suvun naiset voivat "osallistua". Aloittaja voisi pitää jotain harsoa tai imetykseen tarkoitettua vaatetta (=imetyspiilo) yllään, jotta saisi yksityisyyttä vaikka anoppi olisi samassa tilassa.