Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opettaja "lähentelee" ala-asteella

Vierailija
20.12.2015 |

Tytölläni on miesopettaja joka tulee todella lähelle puhuessaan ja voi laittaa jopa käden olkapäälle samalla. Hän myös tuijottaa ihan niskassa kiinni kun lapset ovat tunnilla ja tekevät tehtäviä. Olen puhunut tästä muiden luokkalaisten vanhempien kanssa ja heidän lapsensa ovat sanoneet samaa tästä opettajasta. Vanhempi tyttäreni sanoi että muistaa kun itse oli ala-asteella että sama mies kävi tarkastamassa tyttöjen pukuhuoneessa, että kaikki käy suihkussa. Hän oli silloin vasta 1-2 luokkalaisten joten ei tajunnut silloin sanoa. Minua inhottaa kyseinen opettaja koska hän on juuri sellaisen "limaisen pedofiiliukon" tyylinen. Ja juurikin tuo lasten todella lähelle meno ja käsi olkapäälle tai selkään jos tulee takaapäin juttelemaan. Mitä asialle voisi tehdä? Rehtorille on sanottu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne, mitä rehtori sanoi?

Toki myös mahdollista, että opettaja vain on ystävällinen tällä tavoin, ja koittaa olla oppilaille mukava. Silti muistettava, että lapset saattavat liiotella asioita (en väitä että tässä tilanteessa välttämättä olisi niin!).

Vierailija
2/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori vain sanoi ettei voi asialle mitään ennenku itse näkee asian. Onhan se totta. Mutta mies on myös lähennellyt sitä vanhempaa tyttöä pari vuotta sitten kun hän kävi vanhalla koululla katselemassa remontoituja paikkoja. Opettaja syöksyi heti halaamaan ja halasi oikeen pitkään ja tyttäreni tunsi sen todella ahdistavakso. Ja kyllä uskon siitä miehestä että voi hyvinkin "hiplata" oppilaitaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koulussa tuollainen limainen pikku mies opettajana, kävi Helsingistä saakka pikku kylässä tekemässä sijaisuutta. Kuolasi erityisesti minua, en olisi kyllä uskaltanut tai osannut kertoa kenellekään jos olisi jotain tehnyt. Yksi läheltä piti tilanne oli, muistan sen ikuisesti, pyysi minut kesken oppitunnin katsomaan opettajanhuoneeseen " yllätystä"... Olin muka voittanut kirjoituskilpailussa palkinnon joka sitten haettiin, ainut vaan etten varmaankaan ollut mihinkään osallistunut. Hyi helvetti ......

Muistan sen tunteen siellä opettajainhuoneessa, olin ihan paniikissa, mutta pakko oli mennä kun ope käskee. Onneksi hän ilmeisesti jänisti.

Usko lastasi, sen kyllä tietää ja tuntee kun joku kuolaa.

Vierailija
4/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö sille opettajalle voisi sanoa suoraan? Jos noita kokemuksia on monilla? Mitä sitä arpomaan, että sattuuko jotain? Ja opettaa lapsilleen, miten toimia, jos liian lähelle tulee. Kun on noin tietosi te vanhemmat ja vanhat oppilaat, niin miksi sitä yhtä noin pelätään? Pitää puuttua asiaan, ottaa se se esiin...kissa pöydälle. Sinähän sitä lastasi suojelet. Sittenkö vasta, kun jotain tapahtuu vai otatko itseäsi niskasta kiinni ja ennakoit. Puhut. Kerro, että ahdistaa. Lapsia. Kuka heitä suojelee, jos ei aikuiset. Mitä sitten, jos on ylisuojeleva? Miwluummin noin päin, että olet hysteerikko nyt. Rohkeesti vaan. Se opettaja on ihna ihminen. Ehkei kukaan ole sanonut...ja jos ei usko sanomisesta, niin sitten pitää toimia johonkin suuntaan. Luulisi, että lasten sanominen painaa...sille rehtorillekin.

Vierailija
5/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaaminen ja olkapäähän koskeminen on täysin eri asia, kuin hiplaaminen. Ja pakkohan siinä on olla aika lähellä jos neuvoo tehtäviä.

Vierailija
6/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rehtoria sanomaan opettajalle,

että luokan ovi käytävään aina auki kun kahden kesken opettaja vaikka kahden sitten rehtorin kanssa.

Vierailija
7/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei kuulemma neuvo tehtävissä vaan hengittää vain niskaan todella lähellä. Rehtori on sanonut opettajalle asiasta ja niin on muutama vanhempikin. Ja hän laittaa käden olkapäälle juuri hiplailevasti. Tytön ei tee mieli mennä enää kouluun ollenkaan vaikka ennen tämän opettajan vaihtoa meni sinne hymyssä suin. Kyllä siitä huomaa että jokin on vialla.

Ap

Vierailija
8/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei pitäisi olla mitään asiaa lasten parissa tehtävään työhön.

Vierailija
9/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen puuma :D

Vierailija
10/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä miehiä edes silloin aikoinaan päästettiin opiskelemaan opettajaksi?

Onneksi enää ei valmistu miespuolisia opettajia.

Kun lapset olivat pieniä niin näitä vanhoja niljakkeita oli vielä lähes jokaisessa koulussa, ainakin rehtorina, jos ei ihan opettajanakin.

12/12 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ala-asteella samanlainen opettaja, mutta luulenpa että se oli vaan sen tapa toimia. Ahdistavana koin teininä lastenkodin mies ohjaajan tavan puskea mut illalla huoneeseeni, vaikka tuskinpa siinäkään oli mitään ihmeellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi