Liian läheinen oppilaiden kanssa?
Olen yläasteen opettaja ja minulla on oma valvontaluokka (nyt kasiluokkalaisia). Minusta he ovat oikeasti mukavia nuoria ja juttelen heidän kanssaan usein välitunneilla/koulun jälkeen niitä näitä. Sain yhdeltä kaveriporukalta ihan uskomattoman kivan joululahjan ja tahtoisin kiittää heitä jotenkin, ja tuli puheeksi että kävisimme lomalla vaikka kahvilla. Nyt mietin, että onkohan se sittenkään ok niin kauan kun he vielä ovat kuitenkin oppilaitani?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#5 jatkaa:
Tietysti osaa luokasta saattaa jäädä harmittamaan toisten "suosiminen" - voisitko joulun jälkeen viedä jtn pientä (pullaa tms) koko luokalle, vai kuinka sopivaa tälläinen on opettajalta nykyisin? :) Meidän aikana ainakin oli ok....
Tuota minäkin mietin mutta toisaalta muu luokka ei edes tästä tietäisi jos eivät nyt samaan kahvilaan satu. Ja tavallaan en nyt tahtoisi näiltä yksittäisiltäkään perua enää vaikkei mitään tarkkaa sovittukaan. Mutta ehkä jos eivät itse nyt ota yhteyttä niin annan asian olla ja vien vaikka kaikille karkkia tms.
Tosi kiva, että näin monen mielestä asia ok kuitenkin! Pitää miettiä siis vielä.
ap
Siis "muu luokka ei edes tietäisi"? - No kyllä tasan tietää!
niinpä, tieto on somessa samantien..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#5 jatkaa:
Tietysti osaa luokasta saattaa jäädä harmittamaan toisten "suosiminen" - voisitko joulun jälkeen viedä jtn pientä (pullaa tms) koko luokalle, vai kuinka sopivaa tälläinen on opettajalta nykyisin? :) Meidän aikana ainakin oli ok....
Tuota minäkin mietin mutta toisaalta muu luokka ei edes tästä tietäisi jos eivät nyt samaan kahvilaan satu. Ja tavallaan en nyt tahtoisi näiltä yksittäisiltäkään perua enää vaikkei mitään tarkkaa sovittukaan. Mutta ehkä jos eivät itse nyt ota yhteyttä niin annan asian olla ja vien vaikka kaikille karkkia tms.
Tosi kiva, että näin monen mielestä asia ok kuitenkin! Pitää miettiä siis vielä.
ap
Ei varmasti olisi näiden oppilaiden kautta ainakaan. Mutta joo, alan kallistua siihen että unohdan koko jutun kunnes ovat päässeet yläasteelta ja siihen asti kiitän sitten karkeilla kaikkia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#5 jatkaa:
ap
Ei varmasti olisi näiden oppilaiden kautta ainakaan. Mutta joo, alan kallistua siihen että unohdan koko jutun kunnes ovat päässeet yläasteelta ja siihen asti kiitän sitten karkeilla kaikkia.
ap
Ai sinulla tosiaan on joku pikku kiva suosikkiporukka, jonka mielenliikkeistä tiedät kaiken? Ei hyvä. Viimeinen johtopäätöksesi oli fiksuin kommenttisi.
En ymmärrä, mihin joku aikuinen ihminen tarvitsee lomalla teiniseuraa. Vieläpä ope. Eikö sulla ole kavereita??
Jokaisessa luokassa on puolenkymmentä runkku-jonnea, ja siitä riippumatta opettajat opettavat kaikkia samanarvoisina. Kivojen oppilaiden kaverina hengaaminen vapaa-aikana ei ole aikuista eikä ammattimaista.