näkeekö tk-lääkäri yksityisten lääkärien määräämät lääkkeet
näkeekö tk-lääkäri yksityisten lääkärien määräämät lääkkeet???
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe. Sen takia alkoholiongelmainen sukulaiseni hakeekin yksityiseltä bentsoja jota hän ei todellakaan saisi syödä alkoholiongelmansa takia. Hän ei vaan mainitse siitä mitään yksityiselle.
Tähän tuli muutos marraskuun alussa. Kun lääkäri on kirjoittamassa potilaalle bentsoreseptiä, pääsee hän katsomaan muidenkin lääkäreiden potilaalle kirjoittamat ns. pkv-lääkkeet. Eikä marraskuun alun jälkeen ole enää mahdollista tehdä pkv-lääkkeistä paperireseptiä.
No hyvä! Toivottavasti nyt tulee jotain järkeä tuon sukulaiseni toimintaan.
Mitä hänen lääkityksensä sinulle kuuluu? Kuulostat nipolta sukulaistädiltä. Miksi tämä "sukulainen" kertoisi sulle mitään lääkityksestään? Älä tunge isoa klyyvariasi joka asiaan, vaan jätä asiat lääkärin ja potilaan välisiksi.
Katsos kun joillakin on sellaisen välit sukulaisiinsa, että sukulaiset kertoo heille myös ongelmistaan. Niin teki tuo sukulaiseni joka ihan itse avoimesti kertoi minulle huonosta voinnistaan, terapiastaan, a-klinikkakäynneistään, antabuksesta, bentsoista ja muista lääkkeistä joita hän syö. En kysellyt enkä udellut sanallakaan, hän itse halusi minulle avautua. Että kaada itsellesi vaan.
Ps. Miten asia kolahti SINUUN niin kovasti? Ettet itsekin olisi harrastanut yksityisiltä ties minkä lääkkeiden hakemista, terveydentilasi ja muiden lääkkeidesi pimittämistä...
Vierailija kirjoitti:
Kanta-järjestelmän kautta näkee. Saako katsoa, saattaa sitten olla keskustelunalaisempi asia. Toisaalta kun olet hoidossa niin kyllä KAIKKI sun käyttämä lääkitys kuuluu sille lääkärille.
Höpöhöpö, julkisen puolen käynnit eivät näy muualla kuin julkisella puolella ja silloinkin vain luvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe. Sen takia alkoholiongelmainen sukulaiseni hakeekin yksityiseltä bentsoja jota hän ei todellakaan saisi syödä alkoholiongelmansa takia. Hän ei vaan mainitse siitä mitään yksityiselle.
Tähän tuli muutos marraskuun alussa. Kun lääkäri on kirjoittamassa potilaalle bentsoreseptiä, pääsee hän katsomaan muidenkin lääkäreiden potilaalle kirjoittamat ns. pkv-lääkkeet. Eikä marraskuun alun jälkeen ole enää mahdollista tehdä pkv-lääkkeistä paperireseptiä.
Mitä hänen lääkityksensä sinulle kuuluu? Kuulostat nipolta sukulaistädiltä. Miksi tämä "sukulainen" kertoisi sulle mitään lääkityksestään? Älä tunge isoa klyyvariasi joka asiaan, vaan jätä asiat lääkärin ja potilaan välisiksi.
Katsos kun joillakin on sellaisen välit sukulaisiinsa, että sukulaiset kertoo heille myös ongelmistaan. Niin teki tuo sukulaiseni joka ihan itse avoimesti kertoi minulle huonosta voinnistaan, terapiastaan, a-klinikkakäynneistään, antabuksesta, bentsoista ja muista lääkkeistä joita hän syö. En kysellyt enkä udellut sanallakaan, hän itse halusi minulle avautua. Että kaada itsellesi vaan.
Ps. Miten asia kolahti SINUUN niin kovasti? Ettet itsekin olisi harrastanut yksityisiltä ties minkä lääkkeiden hakemista, terveydentilasi ja muiden lääkkeidesi pimittämistä...
Kommenttisi kertoo susta kaiken tarpeellisen. Luojalle kiitos ettet ole mun sukulainen. Ja ei, en ole koskaan yksityisellä käynyt. Mietin myös, kelle kerron asioistani. Eli en sunlaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä väitettä että bentsot olisivat juuri alkoholin yhteydessä jotenkin pahoja. Niitä näytetään katkollakin ja olen huomannut että bentsot ovat oikeastikin paras lääke krapulaan.
Toki jos henkilöllä on taipumus addiktoitua, kuten alkoholisteilla juuri vähintään jossain määrin on, niin bentsoihinkin on mahdollista jäädä jopa koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanta-järjestelmän kautta näkee. Saako katsoa, saattaa sitten olla keskustelunalaisempi asia. Toisaalta kun olet hoidossa niin kyllä KAIKKI sun käyttämä lääkitys kuuluu sille lääkärille.
Höpöhöpö, julkisen puolen käynnit eivät näy muualla kuin julkisella puolella ja silloinkin vain luvalla.
Näkyy ne yksityiselläkin jos on antanut luvan tietojenluovutukseen, muuten ei näy. Itse olen hoidettavana saman sairauden takia sekä yksityisellä että julkisella ja niin vain yksityisellä näkevät mun julkisen puolen tiedot ja ovat ne siis tilanneet julkiselta puolelta itselleen. Olen tähän antanut suostumuksen kun mun mielestä sairauden kokonaisvaltainen hoito on helpompaa, jos kumpikin taho tietää missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä onkin kyse sähköisistä resepteistä, ei lääkärikäynneistä.
Ei reseptien näkyvyyttä voi käsittääkseni kieltää, mutta aiempien lääkärikäyntien tarkastelun voi.
Vuoden päästä tulee vasta paperireseptien totaalikielto.
Jos jollain yksin praktiikkaa pitävällä lääkärillä ei ole tietsikkajärjestelmää, sen reseptit ei vielä näy missään. Vuoden päästä näkyy.
Vuoden päästä tulee vasta paperireseptien totaalikielto.
Jos jollain yksin praktiikkaa pitävällä lääkärillä ei ole tietsikkajärjestelmää, sen reseptit ei vielä näy missään. Vuoden päästä näkyy.
Luulen, että on näin: kaikki näkyvyydet voi kieltää, paitsi pkv-lääkkeet näkyvät kaikille.lääkäreille ensi vuoden alusta alkaen. (Poikkeus on tietononejärjestelmää vailla olevat minivastaanotot, jotka siirtyy tohon vuoden päästä.)
pkv ja huumausaineet näkyy vaikka olisit laittanut kiellon, etkä saa niitä enää paperireseptillä jos ovat liittyneet sähköiseen järjestelmään.